Επιτυχημένες οι πρώτες δοκιμές εμβολίου για τον Έμπολα

Τα αποτελέσματα της πρώτης κλινικής δοκιμής σε ανθρώπους ενός πειραματικού εμβολίου για τον ιό Έμπολα ​είναι ενθαρρυντικά, καθώς αφενός το εμβόλιο φαίνεται ασφαλές και αφετέρου δείχνει ότι βοηθά σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα να αντιδράσει για να καταπολεμήσει τη λοίμωξη.

Όμως, θα χρειαστούν ακόμη αρκετοί μήνες, έως ότου το εμβόλιο κριθεί κατάλληλο γιαευρεία χρήση εναντίον της νόσου, που έχει σκοτώσει περίπου 5.500 ανθρώπους μέχρισήμερα, τους περισσότερους στη Δυτική Αφρική. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμιά θεραπεία για τον ιό Έμπολα, που μεταδίδεται μέσω των σωματικών υγρών και σκοτώνει περίπου το 70% όσων μολύνει.

Είκοσι υγιείς εθελοντές εμβολιάστηκαν στις ΗΠΑ από τους επιστήμονες των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "New England Journal of Medicine", σύμφωνα με το BBC, το Γαλλικό Πρακτορείο, το"Science" και το "Nature". Κανένας από τους εμβολιασθέντες δεν εμφάνισε σοβαρές παρενέργειες, ενώ οι οργανισμοί όλων δημιούργησαν αντισώματα κατά του θανατηφόρου ιού.

Οι εθελοντές είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες, μία που πήρε μικρή και μία που πήρε μεγάλη δόση του εμβολίου. Η παραγωγή αντισωμάτων ήταν μεγαλύτερη στη δεύτερη ομάδα της υψηλής δοσολογίας. Οι αμερικανοί επιστήμονες χαρακτήρισαν «αδιαμφισβήτητη επιτυχία» και «πολλάυποσχόμενη» την πρώτη αυτή κλινική δοκιμή.

Το εμβόλιο χρησιμοποιεί έναν αδενο-ιό των χιμπατζήδων, ο οποίος έχει τροποποιηθεί γενετικά, ώστε να μεταφέρει στην επιφάνειά του μη μολυσματικές πρωτεΐνες του Έμπολα, οιοποίες και «πυροδοτούν» την ανοσολογική αντίδραση του οργανισμού.