Η έναρξη κατασκευής του αγωγού Nabucco μετατίθεται για ένα χρόνο και τοποθετείται, πλέον, εντός του 2013 ενώ ο αγωγός που προορίζεται να τροφοδοτήσει την ευρωπαϊκή ενεργειακή αγορά με φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας και τη Μέση Ανατολή παρακάμπτοντας τη Ρωσία, θα αρχίσει να μεταφέρει αέριο το 2017. O διαχειριστικός διευθυντής του Nabucco, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα στη Βιέννη ότι το κονσόρτσιουμ του αγωγού, η γερμανική RWE AG, η αυστριακή OMV AG, η ουγγρική MOL Nyrt., η ρουμανική Transgaz SA, η βουλγαρική Bulgargaz EAD και η τουρκική Botas,υποχρεώθηκαν να λάβουν υπόψη τις νέες εκτιμήσεις όσον αφορά την παράδοση ποσοτήτων από πηγές προμήθειας φυσικού αερίου στην περιοχή της Κασπίας και τη Μέση Ανατολή.

Ο Ράινχαρντ Μίτσνικ συμπλήρωσε ότι «το πρόγραμμα κατασκευής του Nabucco εξακολουθεί να καθορίζεται από τις ανάγκες των πελατών του», τόνισε ο διαχειριστικός διευθυντής του Nabucco.

Όπως σημειώνει το οικονομικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Μπλούμπεργκ, η κοινοπραξία είχε, προηγουμένως, ανακοινώσει μετάθεση της έναρξης κατασκευής, το 2012 και της λειτουργίας, το 2015. Τότε -- τον περασμένο Φεβρουάριο -- η έναρξη λειτουργίας είχε μετατεθεί κατά ένα χρόνο, καθώς αποφασίστηκε να αποκλειστεί η διακλάδωση προς το Ιράν, λόγω των εντάσεων με αφορμή το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης. Η διαδρομή του αγωγού προβλέπει, πλέον, διακλάδωση προς το Ιράκ, με αποτέλεσμα να προστίθενται στο αρχικά προβλεπόμενο μήκος 550 χιλιόμετρα αγωγού και το συνολικό μήκος του να ανέρχεται σε 3.900 χιλιόμετρα.

«Από τη σημερινή σκοπιά, δεν βλέπω άλλες καθυστερήσεις», είπε, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο Ράινχαρντ Μίτσνικ. Πρόσθεσε, επίσης, ότι «μένει να διαφανεί» το πότε θα ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση, η οποία, προηγουμένως, είχε προγραμματιστεί για φέτος.

Απέρριψε, παράλληλα, ως «εικασίες» χθεσινό δημοσίευμα το οποίο υποστήριζε ότι το κόστος κατασκευής του αγωγού έχει ανέλθει έως και στα 15 δισ. ευρώ. Επισήμως, η κοινοπραξία τοποθετεί το κόστος κατασκευής στα 7,9 δισ. ευρώ και ο κ. Μίτσνικ τόνισε ότι η επέκταση του μήκους του αγωγού κατά 25% λόγω των διακλαδώσεων προς τις πηγές προμήθειας δεν πρόκειται, υποχρεωτικά, να οδηγήσει σε αύξηση του κόστους κατασκευής του.

Ο διαχειριστικός διευθυντής του Nabucco είπε, τέλος, ότι ο Nabucco είναι πρόγραμμα ανοιχτό στη συμμετοχή νέων εταίρων, αν υπάρχει «προστιθέμενη αξία», καθώς και ότι η όποια διαπραγμάτευση θα γίνει μεταξύ των υφιστάμενων εταίρων και του εν δυνάμει καινούργιου. Κατέληξε, λέγοντας, ότι δεν είναι ενήμερος για «συγκεκριμένες συνομιλίες» με την κρατική εταιρία πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν, τη SOCAR.