Ανοιχτό το ενδεχόμενο αυτοκτονίας του πιλότου - Τι εξετάζουν οι Αρχές

Ανοιχτό το ενδεχόμενο αυτοκτονίας του πιλότου - Τι εξετάζουν οι Αρχές

Σοκαριστικές αποκαλύψεις για τη συντριβή του γερμανικού Airbus στις Γαλλικές Άλπεις φέρνει στο φως η εφημερίδα New York Times, επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν στοιχεία από το μαύρο κουτί τους αεροσκάφους που έχουν στα χέρια τους οι αρχές. 

«Ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς», είπε ένας ερευνητής του καταγραφέα των συνομιλιών. «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση» λέει ο ερευνητής που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.

«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», πρόσθεσε ο ερευνητής χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες . Δεν διευκρινίζεται αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του. 

Σύμφωνα με την πηγή που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης και την οποία επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα η γλώσσα που ακούγεται είναι τα Γερμανικά. Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα που προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος. 

Πιθανό το σενάριο αυτοκτονίας

Την ίδια ώρα, γάλλοι ειδικοί εκτιμούν ότι η συντριβή πιθανώς οφείλεται σε απόφαση αυτοκτονίας του συγκυβερνήτη που έμεινε κλειδωμένος στο πιλοτήριο.

Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, για να αρχίσει το αεροπλάνο πορεία καθόδου και μάλιστα σαν κανονική προσγείωση, πρέπει να γίνουν συγκεκριμένες και πολύ προσεκτικές κινήσεις.

Ειδικότερα, οι γάλλοι ειδικοί σημειώνουν πως μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή αρρώστησε ξαφνικά. Ωστόσο προσθέτουν ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο γιατί οι προσεκτικοί χειρισμοί που απαιτούνται για να αρχίσει να προσγειώνεται το Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.

Επίσης μια άλλη πηγή των ερευνών δήλωσε προς το Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο συγκυβερνήτης της πτήσης είχε μπει "πρόσφατα στην εταιρεία Germanwings που είναι θυγατρική της Lufthansa". Η πρόσληψή του έγινε περί τα τέλη του 2013 και στο βιογραφικό του είχε μόλις 630 ώρες πτήσης. Η εθνικότητα του δεν έχει αποσαφηνιστεί δήλωσε η ίδια πηγή. 

Επιπλέον, σήμερα η Bild έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη, ωστόσο εκπρόσωπος της Lufthansa δεν θέλησε να σχολιάσει το δημοσίευμα.

Εν τω μεταξύ από τις πληροφορίες που ήρθαν την Τετάρτη στη δημοσιότητα προκύπτει ότι το αεροσκάφος «κατέβαινε» για 18 λεπτά. 

Όπως είπε η γαλλίδα υπουργός Μεταφορών Σεγκολέν Ρουαγιάλ οι πιλότοι σταμάτησαν την επικοινωνία στις 10.30 π.μ.. Αυτό σημαίνει ότι το Α320 της γερμανικής εταιρείας βρισκόταν σε πορεία καθόδου όχι για 8, αλλά για 18 λεπτά, συνεπώς υπάρχει το ενδεχόμενο το αεροσκάφος να πραγματοποιεί κανονική προσγείωση και όχι απότομη «βουτιά». Να έπεσε δηλαδή από τα 28.000 πόδια στα 2.000 χωρίς σήμα κινδύνου. Σύμφωνα με την υπουργό, τα 18 λεπτά είναι η λύση του μυστηρίου.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο