Εισαγγελέας Μασσαλίας: Ο συγκυβερνήτης έριξε συνειδητά το αεροσκάφος στις Άλπεις

Εισαγγελέας Μασσαλίας: Ο συγκυβερνήτης έριξε συνειδητά το αεροσκάφος στις Άλπεις

Σοκάρουν οι αποκαλύψεις που έκανε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, σχετικά με τη συντριβή του Airbus της Germanwings, που στοίχισε τη ζωή σε 150 ανθρώπους.

Αρχικά, επιβεβαίωσε το δημοσίευμα των New York Times, το οποίο ανέφερε πως ο πιλότος του Airbus της Germanwings είχε κλειδωθεί έξω από το πιλοτήριο.

Παράλληλα, έδωσε νέα τροπή στο θρίλερ με τη συντριβή του μοιραίου αεροπλάνου, καθώς δήλωσε ότι όπως προκύπτει, ο συγκυβερνήτης το έριξε επίτηδες στις Άλπεις.

Επίσης, έδωσε στη δημοσιότητα το όνομα του συγκυβερνήτη, το οποίο ήταν Andreas Lubitz.

Πιο συγκεκριμένα, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο εισαγγελέας της Μασσαλίας δήλωσε ότι ο συγκυβερνήτης που είχε μείνει μέσα στο πιλοτήριο, έριξε το αεροσκάφος «οικειοθελώς», ενώ όση ώρα ήταν μόνος του δεν είπε ούτε μια λέξη. 

«Ο συγκυβερνήτης ανέπνεε κανονικά και δεν είπε ούτε μία λέξη πριν από τη συντριβή. Ακούγεται να αναπνέει φυσιολογικά έως το τέλος», υπογράμμισε.

Τις παραπάνω πληροφορίες επιβεβαίωσε και ο γερμανός υπουργός Μεταφορών, χαρακτηρίζοντάς τις «αληθοφανείς».

Ο εισαγγελέας διεμήνυσε ακόμη πως η Γαλλία έχει ζητήσει την ισπανική και τη γερμανική συνδρομή για τις έρευνες, ενώ σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ήδη αρχίσει η διαδικασία περισσυλογής των σορών των θυμάτων και παράλληλα ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία ταυτοποίησης, μέσω του DNA, η οποία θα διαρκέσει αρκετές ημέρες. Όπως είπε, το δεύτερο μαύρο κουτί δεν έχει εντοπιστεί ακόμη, βάζοντας τέλος στις φήμες.

Τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης

«Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία του καταγραφέα συνομιλιών, οι συνομιλίες είναι κανονικές, ενώ υπάρχουν και μερικές χαρούμενες στιγμές. Δεν διαπιστώνεται κάτι μη φυσιολογικό», είπε ο εισαγγελέας και πρόσθεσε:

Στη συνέχεια, ο πιλότοτς ετοιμάζεται για το briefing, σχετικά με τη διαδικασία προσέγγισης και προσγείωσης. Ο πιλότος ζητά από τον συγκυβερνήτη να αναλάβει τα ηνία της πτήσης. Ταυτόχρονα, ακούγεται ο θόρυβος του καθίσματος που πάει προς τα πίσω και η πόρτα που ανοίγει. Ο πιλότος πήγε για την ικανοποίηση κάποιας φυσικής του ανάγκης. Ο συγκυβερνήτης παραμένει στο πιλοτήριο μόνος του και διαχειρίζεται το flight monitor system, δίνοντας εντολή καθόδου. Η πράξη ήταν εσκεμμένη, ώστε το αεροπλάνο να μπει σε διαδικασία καθόδου. Ο πιλότος ζητά να ξαναμπεί στο πιλοτήριο, αλλά δεν λαμβάνει καμία απάντηση από τον συγκυβερνήτη. Ο κυβερνήτης χτυπάει την πόρτα, ακούγεται ο ήχος αναπνοής από το εσωτερικό του πιλοτηρίου. Αυτό δείχνει ότι ο συγκυβερνήτης μέσα στο πιλοτήριο ήταν ζωντανός. Αμέσως μετά, ο πύργος ελέγχου της Μασσαλίας ζητά επικοινωνία με το πιλοτήριο, αλλά δεν παίρνει απάντηση από τον συγκυβερνήτη.

«Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ζητούν να ενεργοποιηθεί η επείγουσα διαδικασία βοήθειας. Ο πύργος ελέγχου της Μασσαλίας ζήτησε και από άλλα αεροσκάφη να συνδράμουν για να επανακτηθεί η επικοινωνία. Δεν υπήρξε καμία απάντηση. Ο συναγερμός ενεργοποιήθηκε, προκειμένου να δείξει στο πλήρωμα ότι ήρθε πολύ κοντά στο έδαφος. Εκείνη την ώρα, τα χτυπήματα στην πόρτα γίνονται πιο δυνατά. Πριν από την πρόσκρουση ακούγεται ένας θόρυβος σαν μια πρώτη πρόσκρουση στο έδαφος, πριν το αεροσκάφος συντριβεί στο βουνό», πρόσθεσε.

Ο εισαγγελέας της Μασσαλίας είπε ακόμη:

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου, η ερμηνεία η πιο πιθανή είναι ότι ο συγκυβερνήτης απείχε συνειδητά και αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας στον πιλότο και ενεργοποίησε το κουμπί που οδηγεί στην απώλεια ύψους. Σε 8 λεπτά το σκάφος έπεσε από τα 12.000 πόδια στα 2.500 πόδια. Δεν γνωρίζουμε τον λόγο που ο συγκυβερνήτης πάτησε το κουμπί και τι τον οδήγησε στο να θέλει να καταστρέψει το αεροπλάνο. 

Επίσης, σημείωσε ότι οι κραυγές των επιβατών ακούγονται μόνο τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν από την πρόσκρουση.

 Στο άκουσμα των αποκαλύψεων η Germanwings με μήνυμά της στο Twitter δήλωσε σοκαρισμένη.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο εκπρόσωπος της Lufthansa, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει μείνει άφωνη από τις εξελίξεις.

Το προφίλ των πιλότων

Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ονομαζόταν Πάτρικ Σοντενχάιμερ, ήταν πατέρας δύο παιδιών και εργαζόταν στη Lufthansa εδώ και δέκα χρόνια, ενώ είχε περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.

Ο συγκυβερνήτης, όπως επιβεβαίωσε και ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, ονομαζόταν Andreas Lubitz, ήταν 28 χρονών και είχε προσληφθεί το 2013 από την Germanwings. Στο ενεργητικό του είχε 630 ώρες πτήσεις. 

Είχε φοιτήσει στη Βρέμη στη σχολή της πολιτικής αεροπορίας της Lufthansa και καταγόταν από το Montabaur της Ρηνανίας. 

Σύμφωνα με τον εισαγγελέα, ο συγκυβερνήτης δεν φαίνεται να συγκαταλέγεται σε κάποια λίστα τρομοκρατικής οργάνωσης.

Ωστόσο, τις τελευταίες ώρες «ανέβηκε» στο Facebook σελίδα υποστήριξης στον Andreas Lubitz, οι δημιουργοί της οποίας τον εμφανίζουν ως «μέλος του Ισλαμικού Κράτους.

«Αυτή η σελίδα ασκεί συγκεκριμένο χιούμορ, οι άνθρωποι που μπορεί εύκολα να προσβληθούν θα πρέπει να στραφούν μακριά. Φιλιά», αναφέρεται στην περιγραφή της εν λόγω σελίδας.

Τέλος, σάλος έχει προκληθεί από τη δήλωση του εκπροσώπου της Lufthansa ότι οι κυβερνήτες των αεροσκαφών της περνούν από ιατρικά τεστ κατά την εκπαίδευσή τους, αλλά όχι από ψυχολογικά. 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο