Γιατί δεν υπήρχε τρίτος άνθρωπος στο πιλοτήριο του μοιραίου Airbus

Γιατί δεν υπήρχε τρίτος άνθρωπος στο πιλοτήριο του μοιραίου Airbus

Σοκ έχει προκαλέσει σε ολόκληρο τον κόσμο η εκτίμηση του εισαγγελέα Μασσαλίας για το αεροπορικό δυστύχημα στις Άλπεις.

Το να φαντάζεται κανείς τον πιλότο κλειδωμένο έξω από το κόκπιτ, να χτυπά με αγωνία την πόρτα ενώ ακούει τον συναγερμό πρόσκρουσης, προκαλεί ανατριχίλα.

Κι ένα ερώτημα.

Που ήταν το τρίτο μέλος του πληρώματος;

Σε όλα τα αεροπλάνα, μέσα στο πιλοτήριο κάθονται τρεις άνθρωποι: ο κυβερνήτης, ο συγκυβερνήτης και ο μηχανικός πτήσης.

Ο μηχανικός πτήσης κάθεται πίσω από τον συγκυβερνήτη, κρατά το σχέδιο πτήσης, υπολογίζει τις συντεταγμένες, ελέγχει τα όργανα του αεροπλάνου και τη λειτουργία τους.

«Στα airbus δεν προβλέπεται η θέση αυτή, τη δουλειά του μηχανικού πτήσης κάνουν οι πιλότοι, για αυτό και οι low cost εταιρείες τα προτιμούν. Είναι ένας μισθός... λιγότερος», λέει στο newpost ο εμπειρογνώμονας, ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων, Ακριβός Τσολάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Τσολάκη, η ασφάλεια του αεροπλάνου αυτού του τύπου, πάντως, δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση:«11.000 τέτοια αεροσκάφη έχει κατασκευάσει η εταιρεία και πετούν παντού στον κόσμο. Απλά, δεν κάνουν μεγάλες διαδρομές».

Δεν θα μπορούσε, βέβαια, να έχει προβλέψει κάποιος τις αυτοκτονικές τάσεις ενός πιλότου. Η αλήθεια είναι, πάντως, πως η ταυτόχρονη παρουσία δύο ανθρώπων στο κόκπιτ αποδεικνύεται ότι είναι αναγκαία.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Lufthansa, Carsten Spohr, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, στην Ευρώπη οι κανονισμοί δεν προβλέπουν την ταυτόχρονη παρουσία δύο ατόμων μέσα στο πιλοτήριο. «Ούτε η Lufthansa εφαρμόζει τέτοιο πρωτόκολλο», είπε και πρόσθεσε ότι «απ' όσο γνωρίζει, καμία από τις ανταγωνίστριες αεροπορικές εταιρείες δεν εφαρμόζει κάτι τέτοιο».
 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο