«Πιλότοι αυτοκτονίας» που προκάλεσαν αεροπορικές τραγωδίες

«Πιλότοι αυτοκτονίας» που προκάλεσαν αεροπορικές τραγωδίες

Με τα σενάρια γύρω από τα κίνητρα του συγκυβερνήτη του Airbus της Germanwings που έριξε το αεροσκάφος στις γαλλικές Άλπεις και οδήγησε στον θάνατο 149 ανθρώπους να δίνουν και να παίρνουν, έρχονται στο προσκήνιο παλαιότερες ιστορίες «πιλότων αυτοκτονίας.

Αν και οι αποκαλύψεις για τις κινήσεις του Andreas Lubitz έχουν σοκάρει την παγκόσμια γνώμη, δεν είναι η πρώτη φορά που ένας πιλότος οδηγεί εσκεμμένα ένα αεροσκάφος στη συντριβή.

Σύμφωνα με τη λίστα του Flight Safety Foundation, τα τελευταία σαράντα χρόνια έχουν σημειωθεί τουλάχιστον οκτώ αεροπορικά δυστυχήματα με υπαιτιότητα του ενός από τους δύο πιλότους.

Αεροπορικές τραγωδίες με «πιλότους αυτοκτονίας»

1. 26 Σεπτεμβρίου 1976, 12 νεκροί: Ο ρώσος πιλότος κλέβει ένα Antonov 2 και το ρίχνει σε συγκρότημα διαμερισμάτων στην πόλη Novosibirsk, στο οποίο διέμενε η πρώην σύζυγός του.

2. 22 Αυγούστου 1979, 4 νεκροί: Ένας 23χρονος μηχανικός αεροσκαφών, που μόλις είχε απολυθεί, στην Μπογκοτά της Κολομβίας, κλέβει ένα στρατιωτικό HS-748 και το συντρίβει σε κατοικημένη περιοχή.

3. 13 Ιουλίου 1994, ένας νεκρός: Ένας ρώσος μηχανικός της Πολεμικής Αεροπορίας μεταβαίνει στην αεροπορική βάση Κουμπίνκα, κοντά στη Μόσχα, και αφού κλέβει ένα αεροσκάφος το αφήνει να πέσει, όταν πλέον έχει μείνει από καύσιμα.

4. 21 Αυγούστου 1994, 44 νεκροί: Ένα αεροσκάφος ATR-42 της Royal Air Maroc συντρίβεται στα όρη Άτλας, λίγο μετά την απογείωσή του από την πόλη Αγαδίρ, στο κεντρικό Μαρόκο, όταν ο πιλότος θέτει εκτός λειτουργίας τον αυτόματο πιλότο για να οδηγηθεί μαζί με το αεροσκάφος στον θάνατο.

5. 19 Σεπτεμβρίου 1997, 104 νεκροί: Ένα Boeing 737 της Silk Air, που εκτελεί το δρομολόγιο από Τζακάρτα προς Σιγκαπούρη συντρίβεται, ενώ ακόμα βρίσκεται στον εναέριο χώρο της Ινδονησίας. Εκείνη την εποχή, δημοσιεύματα ανέφεραν ότι ο πιλότος παρέσυρε στον θάνατο πλήρωμα και επιβαίνοντες, επειδή το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα. Οι ερευνητές του αεροπορικού δυστυχήματος στην Ινδονησία αμφισβήτησαν ότι επρόκειτο για αυτοκτονία του πιλότου.

6. 11 Οκτωβρίου 1999, ένας νεκρός: Πιλότος της Air Botswana, που είχε παυθεί από την εργασία του για λόγους υγείας, απογείωσε ένα ATR-42 και αφού δηλώνει ότι θα ρίξει το αεροπλάνο, κάνει την απειλή του πραγματικότητα, ρίχνοντάς το πάνω σε δύο άλλα αεροσκάφη, που ήταν ακινητοποιημένα στο αεροδρόμιο Γκαμπορόνε, στη Μποτσουάνα.

7. 31 Οκτωβρίου 1999, 217 νεκροί: Ένα  Boeing 767 της Egypt Air ξαφνικά αρχίζει καθοδική πορεία τριάντα λεπτά μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης. Αυτό συνέβη μερικά λεπτά, αφότου ο πιλότος είχε εγκαταλείψει το πιλοτήριο.  Το αεροσκάφος συνετρίβη στον Ατλαντικό ωκεανό, 100 χιλιόμετρα  νότια του νησιού Nantucke, κοντά στη Μασαχουσέτη. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, αναφέρθηκε ότι η συντριβή του αεροσκάφους ήταν εσκεμμένη ενέργεια του πιλότου, γεγονός που οι αιγυπτιακές αρχές ουδέποτε παραδέχθηκαν.

8. 29 Νοεμβρίου 2013, 33 νεκροί: Αεροσκάφος των Mozambique Airlines συνετρίβη στην Ναμίμπια, με την προκαταρκτική έκθεση να αναφέρει ότι το δυστύχημα προκλήθηκε από σκόπιμη ενέργεια του πιλότου.  Η σχετική έρευνα κατέδειξε ότι λίγο πριν την πτώση του αεροσκάφους, ο πιλότος είχε εγκαταλείψει τον θάλαμο διακυβέρνησης. 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο