Φόρος τιμής στα θύματα του ναυάγιου του Sewol έναν χρόνο μετά την τραγωδία (Βίντεο)

Φόρος τιμής στα θύματα του ναυάγιου του Sewol έναν χρόνο μετά την τραγωδία (Βίντεο)

Στον τόπο της τραγωδίας του  οχηματαγωγού Sewol στη Νότια Κορέα συγκεντρώθηκαν σήμερα οι συγγενείς των θυμάτων, την παραμονή της πρώτης επετείου του ναυαγίου και ενώ αγνοούνται ακόμη εννέα άτομα. 

Το πλοίο που μετέφερε 200 συγγενείς των θυμάτων έκανε διαδρομή μιας ώρας έως το σημείο του ναυαγίου, κοντά στη σημαδούρα που δείχνει τη θέση του πλοίου που βρίσκεται σε βάθος 40 μέτρων, πριν επιστρέψει στο λιμάνι του νησιού Τζίντο.

Οι γονείς φώναξαν τα ονόματα των αδικοχαμένων παιδιών τους, έριξαν λευκά χρυσάνθεμα και αγαπημένα σνακς και μικροαντικείμενα των παιδιών τους στα ήρεμα νερά της Κίτρινης Θάλασσας, στ' ανοιχτά του νησιού Τζίντο.

Το οχηματαγωγό είχε βυθιστεί στις 16 Απριλίου του 2014 μαζί με τους 476 επιβαίνοντες, ανάμεσά τους 325 μαθητές του ίδιου λυκείου που ξεκινούσαν τη σχολική τους εκδρομή, 250 από τους οποίους χάθηκαν.

Οι οικογένειες προειδοποίησαν ότι θα μποϊκοτάρουν αύριο επιμνημόσυνη τελετή, αν η κυβέρνηση δεν δεσμευτεί επίσημα για την ανέλκυση του οχηματαγωγού βάρους 6.825 τόνων, μια επιχείρηση της οποίας το κόστος εκτιμάται σε 110 εκατομμύρια δολάρια. Η κυβέρνηση αναμένεται να αποφασίσει σύντομα την ανέλκυση του πλοίου, με την ελπίδα να βρεθούν οι σοροί των εννέα αγνοουμένων.

Τι οδήγησε στην τραγωδία

Η έρευνα κατέδειξε ένα συνδυασμό παραγόντων, από το υπέρβαρο του πλοίου Sewol έως την ανικανότητα του πληρώματος, τις παράνομες εργασίες διεύρυνσης που αποδυνάμωσαν την άνωση του πλοίου, τη διαφθορά αξιωματούχων, τη συμπαιγνία μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων, τον βραδύ ρυθμό της επιχείρησης διάσωσης όπως και την έλλειψη οργάνωσης των σωστικών συνεργείων.

Επί του παρόντος, εκτός από τον γενικό διευθυντή της εφοπλιστικής εταιρίας, μόνο μέλη του πληρώματος δικάστηκαν και καταδικάστηκαν. 

Ο καπετάνιος Λι Ζουν-σακ καταδικάστηκε πρωτοδίκως σε 36 χρόνια φυλάκιση. Η εισαγγελία ζήτησε την ποινή του θανάτου σε βάρος του κατά την εκδίκαση της έφεσης.

Ο αρχιμηχανικός καταδικάστηκε σε κάθειρξη 30 ετών για ανθρωποκτονία. Δεκατρία ακόμη επιζήσαντα μέλη του πληρώματος, καταδικάστηκαν για αμέλεια με ποινές που αρχίζουν από πέντε χρόνια φυλάκιση.

Πέρα από τα πολλαπλά ανθρώπινα λάθη, οι οικογένειες ζητούν να καθοριστούν όλες οι ευθύνες της ναυτιλιακής εταιρίας, της Chonghaejin Marine Co, ιδιοκτήτριας του πλοίου. Οι ερευνητές υποψιάζονται ότι υπήρξαν καταχρήσεις χρημάτων που εξηγούν τα κενά στο θέμα της ασφάλειας.

Οι οικογένειες ζήτησαν και πέτυχαν τη συγκρότηση ανεξάρτητης επιτροπής, αλλά κατηγορούν την κυβέρνηση για ανάμιξη στο έργο της επιτροπής.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο