Βοτανολόγος υποστηρίζει ότι εντόπισε το αυθεντικό πορτρέτο του Σαίξπηρ

Βοτανολόγος υποστηρίζει ότι εντόπισε το αυθεντικό πορτρέτο του Σαίξπηρ

Το πρώτο και μοναδικό, όπως υποστηρίζει, αυθεντικό πορτρέτο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ που φιλοτεχνήθηκε όσο ο βάρδος ήταν ακόμη εν ζωή, έδωσε στη δημοσιότητα ένα βρετανικό περιοδικό.

Στην εικόνα διακρίνεται ένας νεαρός, γενειοφόρος άνδρας που φορά ένα δάφνινο στεφάνι και κρατά ένα στάχυ. Το πορτρέτο αυτό, ανακάλυψη του βοτανολόγου και ιστορικού Μαρκ Γκρίφιθς, θα δημοσιευτεί στο αυριανό τεύχος του περιοδικό Country Life.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, το μοναδικό θεωρούμενο ως αυθεντικό πορτρέτο του Σαίξπηρ, που τον απεικόνιζε φαλακρό, υπήρχε στο First Folio, το αντίτυπο της πρώτης έκδοσης των απάντων του αλλά και στο μνημείο του στην Εκκλησία της Αγίας Τρίαδας στο Στράτφορντ-απόν-Έιβον. Και τα δύο έργα όμως είχαν φιλοτεχνηθεί μετά τον θάνατό του.

Μιλώντας στον ιστότοπο του περιοδικού, ο Γκρίφιθς διευκρίνισε ότι έκανε την ανακάλυψη αυτή ενώ ερευνούσε τη βιογραφία του πρωτοπόρου βοτανολόγου Τζον Τζέραρντ (1545-1612), συγγραφέα του έργου «Η Βοτανική και Γενική Ιστορία των Φυτών», που δημοσιεύτηκε το 1598.

«Άρχισα να παρατηρώ τα χαρακτικά (...) και συνειδητοποίησα ότι παρέπεμπαν σε ανθρώπους που είχαν συμμετάσχει στη δημιουργία του βιβλίου και ότι τέσσερις από τις φιγούρες στην προμετωπίδα ήταν στην πραγματικότητα πραγματικά πρόσωπα», είπε. Τα τρία από τα πρόσωπα αυτά ήταν ο ίδιος ο Τζέραρντ, ο Φλαμανδός βοτανολόγος Ρέμπερτ Ντόντοενς και ο Θησαυροφύλακας της βασίλισσας Ελισάβετ, Λόρδος Μπέρλεϊ. Τα φυτά και τα μοτίβα που τους περιστοίχιζαν συμβόλιζαν τους ίδιους.

«Και μετά, υπήρχε μια τέταρτη φιγούρα, ένας άνδρας ντυμένος σαν Ρωμαίος που φαινόταν ότι είχε κάποια σχέση με την ποίηση», πρόσθεσε.

Ο Γκρίφιθς υποστηρίζει ότι βρήκε και ένα κρυπτογράφημα κάτω από την εικόνα του εξωφύλλου που περιείχε κάποιες ενδείξεις για την ταυτότητα του τέταρτου άνδρα. «Καθώς εργαζόμουν σκληρά σ' αυτήν την τέταρτη φιγούρα, συνειδητοποίησα ότι ήταν ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ», είπε.

Ο Βρετανός βοτανολόγος πιστεύει ότι ο βάρδος εικονίζεται στο χαρακτικό αυτό στο απόγειο της δόξας του, σε ηλικία 33 ετών, λίγο καιρό αφότου έγραψε το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» και πριν ολοκληρώσει τον «Άμλετ».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο