Ένας συνδυασμός  κακής τύχης, ανθρώπινου λάθους και μηχανικής βλάβης ήταν τα αίτια που οδήγησαν στο θάνατο σχεδόν 230 ανθρώπους που επέβαιναν στη μοιραία πτήση της Air France την 1η Ιουνίου του 2009.
Όπως αποκαλύπτει το γερμανικό περιοδικό Spiegel, όλα έγιναν μέσα σε τέσσερα λεπτά, τη στιγμή που ο πιλότος Μαρκ Ντιμπουά, έλειπε από το πιλοτήριο τη στιγμή που το αεροπλάνο έπεσε σε καταιγίδα.

Το περιοδικό επικαλούμενο πηγές από την ερευνητική ομάδα που κατάφερε να ανασύρει το μαύρο κουτί από του αεροσκάφους από τον Ατλαντικό Ωκεανό στις αρχές του Μαϊου, αναφέρει πως εκείνη τη νύχτα, η πτήση AF 447 , έπεσε σε σφοδρή παγοκαταιγίδα, τη στιγμή που ο πιλότος δεν βρισκόταν στη θέση του.

Παρ' όλα αυτά ο πιλότος, όπως ανακαλύφθηκε από τις εσωτερικές ηχογραφημένες συνομιλίες, επικοινώνησε αμέσως με το πλήρωμα δίνοντας τους οδηγίες προκειμένου να βρουν το πιο ασφαλές «μονοπάτι» για να ξεφύγουν από τον κίνδυνο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς ωστόσο το ίδιο το αεροπλάνο ανταποκρίθηκε με πολύ περίεργο τρόπο, καθώς οι αισθητήρες ταχύτητας είχαν παγώσει, δίνοντας λανθασμένες πληροφορίες στο πλήρωμα.

Αρχικά, λόγω του ότι το μαύρο κουτί δεν αναφέρει για μερικές στιγμές τις όποιες αναταράξεις, βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο πιλότος κατάφερε να φέρει το αεροπλάνο σε ασφαλή περιοχή.

Και εδώ επεμβαίνει η κακή τύχη.

Στην αποκαλούμενη Διατροπική Ζώνη Σύγκλισης, οι καταιγίδες είναι ύπουλες. Μαζικές ποσότητες νερού φτάνουν σε μεγάλα ύψη, όπου το νερό μετατρέπεται σε παγοκρυστάλλους, που είναι πολύ δύσκολο να ανιχνευτούν από τα ραντάρ.

Και αυτή η πτήση της Air France έπεσε πιθανότατα σε αυτή την παγίδα.

Το ερώτημα όμως παραμένει: Ποιος φταίει γι' αυτό το δυστύχημα;

Αν και οι έρευνες βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο πιλότος θα έπρεπε να μην είχε πρόβλημα να διατηρήσει μια ασφαλή ταχύτητα, ωστόσο η αντίδραση του αεροπλάνου μαζί με τους παγοκρυστάλλους, κατά πάσα πιθανότατα να συνέβαλαν οριστικά στο θάνατο των 230 επιβατών.


TAGS