current views are: 4

7 Οκτωβρίου 2015
Δημοσίευση10:22

Νόμπελ Χημείας για τους μηχανισμούς επιδιόρθωσης του DNA

Ο Σουηδός Τόμας Λίντατ, ο Αμερικανός Πολ Μόντριτς και ο Τουρκο-Αμερικανός Αζίζ Σαντζάρ βραβεύονται με το Νόμπελ Χημείας 2015 για τις εργασίες τους σχετικά με τον ρόλο των κυττάρων στην αποκατάσταση βλαβών του DNA και την εφαρμογή των αποτελεσμάτων των ερευνών αυτών στην ανάπτυξη θεραπειών για τον καρκίνο.

Δημοσίευση 10:22’
αρθρο-newpost

«Η εργασία τους πρόσφερε θεμελιώδη γνώση για τον τρόπο με τον οποίο ένα ζωντανό κύτταρο λειτουργεί και χρησιμοποιείται, για παράδειγμα, στην ανάπτυξη νέων θεραπειών για τον καρκίνο», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Βασιλικής Σουηδικής Ακαδημίας Επιστημών.

Οι τρεις επιστήμονες που μελέτησαν «την εργαλειοθήκη των κυττάρων» βραβεύονται για «τη μελέτη τους στην αποκατάσταση βλαβών του DNA» που έχουν προκληθεί, για παράδειγμα, από την υπεριώδη ακτινοβολία, σύμφωνα με την Ακαδημία.

Απέδειξαν «σε μοριακό επίπεδο, τον τρόπο με τον οποίο τα κύτταρα αποκαθιστούν τις βλάβες του DNA και διασώζουν τις γενετικές πληροφορίες. Οι εργασίες τους προσέφεραν θεμελιώδη γνώση για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ένα ζωντανό κύτταρο και χρησιμοποιείται, για παράδειγμα, στην ανάπτυξη νέων θεραπειών για τον καρκίνο».

σχετικα αρθρα