Έφοδος εισαγγελέων στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen

Έφοδος εισαγγελέων στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen

Έφοδο στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen, στο Βόλφσμπουργκ πραγματοποίησαν γερμανοί εισαγγελείς καθώς το σκάνδαλο με το παραποιημένο λογισμικό εκπομπής ρύπων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Από την εισαγγελία του Μπράουνσβαϊχ, κοντά στο Βόλφσμπουργκ, έγινε γνωστό ότι στόχος των ερευνών ήταν έγγραφα και αποθηκευμένα δεδομένα που αφορούν την υπόθεση της παραποίησης των ελέγχων των εκπομπών καυσαερίων στα ντιζελοκίνητα οχήματα του ομίλου.

Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν από τρεις εισαγγελείς με τη βοήθεια της υπηρεσίας εγκληματικών ερευνών του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας.

Νωρίτερα σήμερα, ο επικεφαλής του αμερικανικού τμήματος της εταιρείας φέρεται να παραδέχεται πως γνώριζε ήδη από την άνοιξη του 2014 πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ίσως παραβίαζε τους κανονισμούς για τις αμερικανικές δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων.

Σε γραπτή του κατάθεση  που υποβλήθηκε σε εποπτική επιτροπή του Κογκρέσου μία ημέρα πριν τη σημερινή ακρόαση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής μονάδας της Volkswagen Μάικλ Χορν ανέφερε: 

Την άνοιξη του 2014… μου είπαν ότι υπήρχε μια πιθανή μη συμμόρφωση στις εκπομπές ρύπων που θα μπορούσε να διορθωθεί. Ενημερώθηκα επίσης ότι οι μηχανικοί της εταιρίας θα συνεργάζονταν με τις αρμόδιες υπηρεσίες για να επιλύσουν το θέμα.

Αυτό έγινε 18 μήνες πριν η εταιρία παραδεχθεί στις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ότι χρησιμοποίησε λογισμικό για την παραποίηση των δοκιμών, το οποίο ενδεχομένως να προκαλέσει νέες επικρίσεις για μη έγκαιρες ενέργειες από την πλευρά της εταιρίας σε σχέση με την αντιμετώπιση του θέματος αυτού.

Σχεδόν τρεις εβδομάδες αφότου παραδέχθηκε δημόσια ότι χειραγώγησε τις τιμές των ρύπων στις ΗΠΑ, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται τεράστιες πιέσεις να κατονομάσει τους υπευθύνους, να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές στα επίμαχα οχήματα και να διευκρινίσει με ποιο τρόπο και που έγινε η παραποίηση αυτή.

Η εταιρία έχει ήδη πει ότι ενώ το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 11 εκατ. οχήματα ντίζελ σε όλο τον κόσμο, ήταν ανενεργό στην πλειονότητα αυτών.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο