Τρομοκρατική ενέργεια «βλέπει» το Ισραήλ πίσω από την συντριβή του Airbus

Τρομοκρατική ενέργεια «βλέπει» το Ισραήλ πίσω από την συντριβή του Airbus

Τρομοκρατική ενέργεια πίσω από τη συντριβή του ρωσικού Airbus βλέπει το Ισραήλ

Όπως δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Μοσέ Γιαλόν σήμερα, «υπάρχει υψηλή πιθανότητα, εξ όσων αντιλαμβανόμαστε, να πρόκειται για μια τρομοκρατική επίθεση».

Την ίδια στιγμή, στέλεχος του αιγυπτιακού βραχίονα του Ισλαμικού Κράτους, το οποίο σύμφωνα με τις αιγυπτιακές αρχές εμπλέκεται στη συντριβή του ρωσικού επιβατικού αεροσκάφους πριν από εννέα ημέρες στο Σινά, έπεσε νεκρό από πυρά αστυνομικών.

Ο Άσραφ Αλί Χασανάιν αλ Γαράμπαλι, ο οποίος εμφανίζεται από το υπουργείο Εσωτερικών της Αιγύπτου ως «ένας από τους πιο επικίνδυνους τρομοκράτες» του βραχίονα του ΙΚ στη χώρα, φέρεται να είχε εμπλακεί στην απαγωγή και στον αποκεφαλισμό του Κροάτη Τόμισλαβ Σάλοπεκ, ο οποίος εργαζόταν για λογαριασμό γαλλικής εταιρείας τον Αύγουστο. Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Εσωτερικών διευκρινίζει ότι σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια ανταλλαγής πυρών με αστυνομικούς οι οποίοι προσπαθούσαν να τον συλλάβουν στην πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ο Χασανάιν ήταν ένα από τα πλέον καταζητούμενα στελέχη του αιγυπτιακού βραχίονα του ΙΚ, της Άνσαρ Μπέιτ αλ Μάκντις, η οποία μετονομάστηκε τον Νοέμβριο του 2014 σε «Επαρχία του Σινά» του Ισλαμικού Κράτους.

Η οργάνωση ανέλαβε την ευθύνη για τη συντριβή του αεροσκάφους που μετέφερε Ρώσους τουρίστες την 31η Οκτωβρίου στο Σινά, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 224 επιβαίνοντες σε αυτό, σε αντίποινα, όπως ανέφερε, για τους ρωσικούς βομβαρδισμούς εναντίον των τζιχαντιστών στη Συρία.

Η έρευνα σχετικά με τη συντριβή του αεροσκάφους της εταιρείας Metrojet που πραγματοποιούσε την πτήση A321 στην Αίγυπτο δεν έδειξε ότι υπήρχε κανένα θέμα τεχνικής φύσεως στο Airbus, είπε σήμερα ένας εκπρόσωπος τύπου του ομίλου στο Γαλλικό Πρακτορείο.

«Δεδομένης της εξέλιξης των ερευνών, δεν έχει εξακριβωθεί καμία δυσλειτουργία (στο αεροσκάφος) για την οποία το Airbus δεν απέστειλε προειδοποίηση AIT (Accident Information Transmission, ένα σήμα κινδύνου)» στους πελάτες της, επισήμανε ο ίδιος.

Μια τέτοια διαδικασία θα ήταν επιτακτική στην περίπτωση που ένα τεχνικής φύσης πρόβλημα είχε διαπιστωθεί στο αεροσκάφος.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η συνέντευξη που παραχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Φαμπρίς Μπρεζιέ στο αμερικανικό δίκτυο CNBC στο πλαίσιο της έκθεσης Αεροναυπηγικής στο Ντουμπάι, που ξεκίνησε χθες Κυριακή.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο