Τέσσερα νέα στοιχεία στον Περιοδικό Πίνακα

Τέσσερα νέα χημικά στοιχεία αναγνώρισε και επίσημα η Διεθνής Ένωση Καθαρής και Εφαρμοσμένης Χημείας (IUPAC), συμπληρώνοντας την έβδομη γραμμή του Περιοδικού Πίνακα.

Και τα τέσσερα είναι στοιχεία «βαρέων βαρών» με ατομικούς αριθμούς 113, 115, 117 και 118.

Σημειώνεται ότι το πρώτο στοιχείο του πίνακα είναι το υδρογόνο, του οποίου ο πυρήνας έχει ένα πρωτόνιο, ενώ το βαρύτερο στοιχείο που απαντάται στη Γη είναι το ουράνιο, με ατομικό αριθμό 92.

Ακόμα βαρύτερα στοιχεία μπορούν να παραχθούν στο εργαστήριο από τη σύγκρουση ελαφρύτερων στοιχείων, είναι όμως ασταθή και διασπώνται σε ελαφρύτερα στοιχεία. Σε γενικές γραμμές, όσο βαρύτερο είναι ένα τεχνητό στοιχείο τόσο λιγότερο ζει.

Το βαρύτερο γνωστό στοιχείο είναι το 118, το οποίο μόλις αναγνωρίστηκε επίσημα από την IUPAC. Οι πρώτες αναφορές για τη δημιουργία του ήρθαν το 1999, αποδείχθηκε όμως ότι ήταν κατασκευασμένες. Η πατρότητα της πραγματικής ανακάλυψης αποδίδεται τώρα σε ερευνητές του Εθνικού Εργαστηρίου «Λόρενς Λίβερμορ» στις ΗΠΑ και του Κοινού Ινστιτούτου Πυρηνικής Έρευνας της Ρωσίας, οι οποίοι έχουν δικαίωμα να το ονομάσουν επίσημα.

Τα ίδια ερευνητικά ινστιτούτα, μαζί με το Εθνικό Εργαστήριο του Όουκ Ριτζ στις ΗΠΑ, δημιούργησαν και τα νέα στοιχεία 115 και 117.

Το ελαφρύτερο νέο στοιχείο 113 ανακαλύφθηκε στο Ινστιτούτο RIKEN της Ιαπωνίας και είναι το πρώτο που θα βαφτιστεί επίσημα από επιστήμονες στην Ασία.