Επιβεβαιώνει ο Ολάντ τη συντριβή του αεροσκάφους - Καμμένος: Έκανε βουτιά θανάτου

Επιβεβαιώνει ο Ολάντ τη συντριβή του αεροσκάφους - Καμμένος: Έκανε βουτιά θανάτου

Ο πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ επιβεβαίωσε ότι το αεροπλάνο συνετρίβη. Σε συνέντευξη Τύπου είπε ότι «καμιά υπόθεση δε θα μπορούσε να αποκλειστεί για τα αίτια της συντριβής».

 Εξέφρασε επίσης την αλληλεγγύη και συμπαράστασή του προς τις οικογένειες των ατόμων επί του πλοίου.

Σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου, ο Πάνος Καμμένος περιέγραψε τη βουτιά θανάτου που έκανε το αεροσκάφος πέφτοντας από τα 37.000 στα 10.000 πόδια. 

Όπως ανέφερε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, η εικόνα που υπάρχει μέχρι στιγμής είναι ότι στις 3.37 το αεροσφάφος, που βρισκόταν περίπου 10-15 μίλια μέσα στο FIR της Αιγύπτου, έκανε στα 37.000 πόδια στροφή 90 μοιρών στα αριστερά και στη συνέχεια στροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά και μετά έπεσε στα περίπου 10.000 πόδια.

Πηγή της ΥΠΑ αναφέρει συντριβή νότια της Καρπάθου

«Το αεροσκάφος της Egyptair συνετρίβη νότια της Καρπάθου, εντός του αιγυπτιακού εναερίου χώρου», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) πηγή της ελληνικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

«Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος , την ώρα που βρισκόταν στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά ραντάρ...συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί της Καρπάθου», διευκρίνισε η πηγή.

Η Egyptair δεν επιβεβαιώνει μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της καμία τέτοια πληροφορία, ενώ καλεί τα ΜΜΕ, να συμμορφωθούν με τα επίσημα δελτία που εκδίδει το γραφείο Τύπου.

Συλληπητήρια αντάλλαξαν Γαλλία - Αίγυπτος

Το αιγυπτιακό υπουργείο Εξωτερικών αντάλλαξε συλλυπητήρια με τη Γαλλία για την "πτώση", όπως τη χαρακτήρισε, ενός αεροπλάνου της EgyptAir που μετέφερε 66 ανθρώπους σε πτήση από το Παρίσι στο Κάιρο.

Η δήλωση αυτή είναι η πρώτη επίσημη παραδοχή ότι οι επιβαίνοντες είναι πιθανό να είναι νεκροί.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Αιγύπτου ανέφερε στην ανακοίνωσή του πως οι δύο χώρες συμφώνησαν να συνεργαστούν στενά στη διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος.

Η εξαφάνιση του αεροσκάφους

Συναγερμός σημάνε από νωρίς το πρωί, μετά την επιβεβαίωση της πληροφορίας πως χάθηκαν από τα ραντάρ τα ίχνη αεροσκάφους της Egyptair (MS804) που αναχώρησε από το Παρίσι στις 23:09 τοπική ώρα, με κατεύθυνση το Κάιρο. Αντιφατικές είναι οι ανακοινώσεις, σχετικά με το αν το αεροπλάνο είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου. Tο υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου ανακοίνωσε ότι αιγυπτιακή στρατιωτική μονάδα είχε λάβει σήμα κινδύνου από το αεροσκάφος στις 04.26 τοπική ώρα (05.26 ώρα Ελλάδος), ενώ ο αιγυπτιακός στρατός με ανακοίνωση του στο facebook το διαψεύδει. 

Ο διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας Κώστας Λιντζεράκος, που μίλησε στον ΑΝΤ1, ανέφερε πως το αεροσκάφος μπήκε στις τρεις παρά πέντε τη νύχτα στο ελληνικό FIR με κατεύθυνση νότια, προς το FIR του Καΐρου. Πάνω από την ΚΕΑ, όπως περιέγραψε, η ελληνική Πολιτική Αεροπορία ήρθε σε επαφή με το αεροσκάφος, του έδωσε συντεταγμένες και αυτές ακολούθησε ο πιλότος μέχρι την έξοδό του από το ελληνικό FIR.

«Προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί του δέκα μίλια πριν βγει από το ελληνικό FIR και δεν αποκρίθηκε. Στις 3:29 το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ», τόνισε, «επικοινωνήσαμε με τους Αιγύπτιους και δεν είχαν ιδέα, ενημερώσαμε τις υπηρεσίες διάσωσης τις δικές μας που ανταπορκίθηκαν αμέσως», πρόσθεσε.

Καρέ - καρέ η πορεία της πτήσης

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΥΠΑ, η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών,  που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι - Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.

 Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου  και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

 Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής  Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο  FIR Καΐρου.

 Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.

Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

 Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του  Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου. 

 

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο