Η κατανάλωση στην Κίνα σημείωσε ισχυρή αύξηση την περασμένη εβδομάδα, καθώς οι Κινέζοι ξόδεψαν περισσότερα χρήματα για αγορές, εστιατόρια, ταξίδια και κινηματογράφους.

Τα καταστήματα και τα εστιατόρια σε όλη την Κίνα κατέγραψαν ισχυρές πωλήσεις στο διάστημα από τις 27 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου, περίοδο εορτασμού της κινεζικής πρωτοχρονιάς, με τις πωλήσεις στους τομείς της εστίασης και λιανικών πωλήσεων να αυξάνονται κατά 11,4% σε ετήσια βάση στα 840 δισ. γιουάν (120 δισ. δολάρια), σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

Οι πωλήσεις προϊόντων, κοσμημάτων, οικιακών συσκευών και ηλεκτρονικών προϊόντων, που συνδέονται παραδοσιακά με τον εορτασμό της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, σημείωσαν υψηλούς ρυθμούς αύξησης. Τα μεγάλα κοσμηματοπωλεία στις επαρχίες του Γκανσού, του Χεμπέι και του Ανουί κατέγραψαν διψήφιους ρυθμούς αύξησης των πωλήσεων.

Την εβδομάδα της αργίας για το νέο έτος σημειώθηκε και ρεκόρ εισιτηρίων στους κινηματογράφους, με τις εισπράξεις να αυξάνονται κατά 10% στα 3,3 δισ. γιουάν (480,5 εκατ. δολάρια). Στο ίδιο διάστημα, έγιναν περίπου 344 εκατομμύρια ταξίδια, αυξημένα κατά 13,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, από τα οποία τα 6,15 εκατομμύρια ήταν στο εξωτερικό, αυξημένα κατά 7%.

Οι δαπάνες αντανακλούν τις αλλαγές προτιμήσεων και τρόπων που καταναλώνουν οι Κινέζοι, οι οποίοι θέλουν τώρα υψηλής ποιότητας, εξατομικευμένα και διαφοροποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες.

Εκτός από την ισχυρή κατανάλωση, ενισχύθηκε και ο μεταποιητικός τομέας, με τον δείκτη υπεύθυνων αγορών (PMI) να διαμορφώνεται στις 51,3 μονάδες τον Ιανουάριο, σε θετικό έδαφος για έκτο μήνα, δείχνοντας μία σταθεροποίηση της οικονομίας. Μία άλλη έρευνα έδειξε σταθερή ανάπτυξη του τομέα των υπηρεσιών, με τον PMI να αυξάνεται 0,1 στις 54,6 μονάδες.