current views are: 1

23 Μαρτίου 2019
Δημοσίευση05:50

Σκηνικό κρίσης προσπάθησε να στήσει στην Κύπρο το «Μπαρμπαρός» (χάρτες)

Στο κενό η προσπάθεια της Άγκυρας

Δημοσίευση 05:50’
αρθρο-newpost

Στο κενό η προσπάθεια της Άγκυρας

Να δημιουργήσει κρίση επιχείρησε η Άγκυρα στην Κύπρο με κίνηση του ερευνητικού σκάφους «Μπαρμπαρός» σε μία προσπάθεια να απαντήσει στην Τριμερή που διεξήχθη στο Ισραήλ.

Το βράδυ της Πέμπτης, το «Μπαρμπαρός», αφού πρώτα άλλαξε πορεία και επιτάχυνε –κάτι που δεν συνάδει με την πραγματοποίηση σεισμογραφικών ερευνών– έφτασε σε απόσταση περίπου 14 ναυτικών μιλίων από τις ακτές της Λεμεσού, ζήτησε μέσω ασυρμάτου, από δύο πετρελαιοφόρα που βρίσκονταν στα ανοικτά της Κύπρου, να μετακινηθούν γιατί εμπόδιζαν δήθεν την πορεία του.

Όπως σημειώνει το philenews του «Μπαρμπαρός» προπορευόταν το τουρκικό συνοδευτικό «Tanux-1» και ακολουθούσε δεύτερο συνοδευτικό πλοίο, το «Apollo Moon».

Η προειδοποίηση για μετακίνηση, έγινε προς δύο πετρελαιοφόρα –ένα μεγάλο και ένα μικρότερο– που πραγματοποιούσαν μεταφόρτωση πετρελαιοειδών από το ένα προς το άλλο πετρελαιοφόρο.

Τα δύο πλοία βρίσκονταν σε περιοχή ελάχιστα εκτός των χωρικών υδάτων της Κύπρου, στο ύψος των ακτών Βασιλικού–Ζυγίου. Πρόκειται για θαλάσσια περιοχή όπου, λόγω σχετικά ευνοϊκών καιρικών συνθηκών, γίνονται πολύ συχνά τέτοιες θαλάσσιες εργασίες, δηλαδή μεγάλα τάνκερ μεταφορτώνουν σε μικρότερα, χωρίς επιπλέον κόστος, τέλη κ.τ.λ. επειδή βρίσκονται εκτός χωρικών υδάτων.

Οι αξιωματικοί του «Μπαρμπαρός» επικαλέστηκαν μάλιστα στο μήνυμά τους, την παράνομη τουρκική Navtex, που «δεσμεύει» τμήμα του τεμαχίου 7, μεγάλο μέρος του τεμαχίου 8 και μικρό του τεμαχίου 1 της ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας για την περίοδο 26 Ιανουαρίου–26 Μαΐου.

Οι καπετάνιοι των δύο τάνκερ, απάντησαν πως δεν μπορούν να μετακινηθούν, εξηγώντας ότι βρίσκονται σε διαδικασία μεταφοράς υγρών καυσίμων μεταξύ τους.

Όπως προκύπτει από την ανάλυση των δεδομένων του «Μπαρμπαρός» επρόκειτο για σκόπιμη πρόκληση που απέτυχε ωστόσο δεν μπορεί να αποκλειστεί προσπάθεια επανάληψης της.

Η ταχύτητα που διατηρεί το «Μπαρμπαρός» κατά την διενέργεια σεισμογραφικών, είναι σταθερή και κυμαίνεται, ανάλογα και με την ταχύτητα και φορά των ανέμων, από 4,5 έως 5 κόμβους.

Ωστόσο, το απόγευμα της Πέμπτης, την ώρα που εξερχόταν και της περιοχής «δέσμευσης» για σεισμογραφικά, κατευθυνόμενο από βορρά προς νότο, δηλαδή με κατεύθυνση τις νότιες ακτές της Κύπρου, δοκίμασε να αυξήσει ταχύτητα μέχρι και 15 κόμβους, προφανώς για να βρεθεί πιο γρήγορα κοντά στα τάνκερ και να επικαλεστεί παρεμπόδιση. Μετά την λήψη της απάντηση ότι τεχνικά ήταν αδύνατη η μετακίνηση των δύο τάνκερ λόγω της μεταφοράς πετρελαίου από το ένα στο άλλο, το «Μπαρμπαρός», μείωσε άμεσα και δραστικά την ταχύτητα πλεύσης του, μέχρι που σε κάποια στιγμή το σεισμογραφικό σταμάτησε. Επίσης, ακολούθησαν αυξομειώσεις ταχύτητας πλεύσης που δεν συνάδουν με τα συνήθη δεδομένα στην πραγματοποίηση σεισμογραφικών.

Χάρτης 1: Mε κόκκινο χρώμα σημειώνεται η περιοχή δέσμευσης της παράνομης τουρκικής «Navtex». Με γαλάζιο χρώμα σημειώνεται η πορεία του «Μπαρμπαρός» τις προηγούμενες εβδομάδες και με λευκό χρώμα τις τελευταίες μέρες(πηγή: philenews)

Χάρτης 2: Στον χάρτη 2, γίνεται φανερό το γεγονός ότι το «Μπαρμπαρός» έφτασε μέχρι τα όρια των χωρικών υδάτων, ενώ η πλεύση καμία σχέση δεν είχε με την πραγματοποίηση σεισμογραφικών ερευνών.(πηγή: philenews)


σχετικα αρθρα