current views are: 1

4 Απριλίου 2019
Δημοσίευση17:47

Τραγωδία της Ethiopian: Οι δραματικές στιγμές στο πιλοτήριο – Τι δείχνει το πόρισμα

Η Boeing δεν αμφισβητεί το προκαταρκτικό πόρισμα για την συντριβή της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines, στις 10 Μαρτίου, όπου οι πραγματογνώμονες «φωτογραφίζουν» τεχνικό πρόβλημα ως αιτία της τραγωδίας.

Δημοσίευση 17:47’
αρθρο-newpost

Η Boeing δεν αμφισβητεί το προκαταρκτικό πόρισμα για την συντριβή της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines, στις 10 Μαρτίου, όπου οι πραγματογνώμονες «φωτογραφίζουν» τεχνικό πρόβλημα ως αιτία της τραγωδίας.

«Οι πιλότοι της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines έδωσαν άνιση μάχη με τα αυτοματοποιημένα συστήματα του αεροσκάφους σχεδόν για όλη τη διάρκεια της πτήσης (διάρκειας 6 λεπτών). Εφήρμοσαν επανειλημμένα όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον κατασκευαστή, αλλά δεν κατάφεραν θα ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους». Αυτά αναφέρει η προκαταρκτική έκθεση σχετικά με την αεροπορική τραγωδία της Ethiopian Airlines, που στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους τον περασμένο μήνα, στοιχεία που δεν αμφισβητεί η Boeing.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά ευρήματα των αρμόδιων αρχών, «οι πιλότοι αδυνατώντας να σταθεροποιήσουν το Boeing 737 Max 8 ακόμη και μετά από τις διαδικασίες έκτακτης ανάγκης που συνιστούσε η Boeing, προσπάθησαν επανειλημμένα να σηκώσουν τη μύτη του τζετ κατά τις τελευταίες στιγμές της πτήσης».

Σύμφωνα με το CNN, ωστόσο, η πτωτική πορεία του αεροσκάφους ήταν πολύ μεγάλη για να ανατραπεί.

Όπως αναφέρεται στην προκαταρκτική έκθεση, ο πιλότος φώναξε τρεις φορές στον συγκυβερνήτη του «σήκωσέ το» σε μία από κοινού προσπάθεια να σηκώσουν τη μύτη του αεροσκάφους. Και οι δύο πιλότοι προσπάθησαν να σηκώσουν το αεροσκάφος αλλά στάθηκε αδύνατο να ανακτήσουν τον έλεγχο.

Την ίδια ώρα, όπως προκύπτει, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι πιλότοι της πτήσης της Ethiopian Airlines έχουν αρκετά κοινά με την πτήση 610 της Lion Air – στην οποία επίσης χρησιμοποιήθηκε αεροσκάφος 737 Max 8- και συνετρίβη τον Οκτώβριο.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σοβαρό πλήγμα τη Boeing που αγωνίζεται για να ξαναρχίσουν οι πτήσεις με αυτό τον τύπο αεροσκάφους.

Η Boeing δεν αμφισβητεί το πόρισμα

Δεν αμφισβητεί η εταιρεία Boeing το προκαταρκτικό πόρισμα για την συντριβή της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines, όπου οι πραγματογνώμονες «φωτογραφίζουν» τεχνικό πρόβλημα ως αιτία της τραγωδίας.

Η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε πως τα δεδομένα του καταγραφέα πτήσης που περιέχει το πόρισμα καταδεικνύουν ότι το μοιραίο 737 Max είχε λάθος δεδομένα όσον αφορά την γωνία πτήσης, με συνέπεια να ενεργοποιηθεί το αυτόματο σύστημα διόρθωσης MCAS.

Το ίδιο σύστημα είχε ενεργοποιηθεί και πριν την συντριβή αεροπλάνου 737 Max της εταιρείας Lion Air, ανοιχτά της Ινδονησίας, το περασμένο φθινόπωρο, όπως παραδέχεται η Boeing. Τα δύο δυστυχήματα προκάλεσαν τον θάνατο 346 ανθρώπων.

Στην ανακοίνωσή της η Boeing διαβεβαιώνει ότι η αναβάθμιση λογισμικού που έχει ετοιμάσει θα αποτρέψει την αυτόματη ενεργοποίηση του MCAS, το οποίο φαίνεται πως κατέβαζε επίμονα την μύτη του αεροπλάνου της Ethiopian, παρά τις διορθωτικές προσπάθειες των χειριστών.

«Τα πληρώματα θα έχουν πάντοτε την δυνατότητα να παρακάμψουν το MCAS και να ελέγξουν χειροκίνητα το αεροπλάνο» αναφέρει. Το προκαταρκτικό πόρισμα αναφέρει πως οι χειριστές ακολούθησαν τις οδηγίες για την αντιμετώπιση της κρίσης αλλά το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε.

«Για να διασφαλιστεί ότι η μη επιθυμητή ενεργοποίηση MCAS δεν θα συμβεί ξανά, η Boeing έχει αναπτύξει και σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια ενημερωμένη έκδοση λογισμικού για το MCAS και ένα σχετικό πλήρες πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης και συμπληρωματικής εκπαίδευσης για το 737 MAX», σημειώνει η εταιρεία.

Η επικαιροποίηση του software θα συνοδεύεται από εντατική εκπαίδευση πιλότων και επιπρόσθετες πληροφορίες για το μοντέλο 737 Max.


σχετικα αρθρα