current views are: 2

3 Ιουνίου 2019
Δημοσίευση05:37

Στα «μαχαίρια» Λέγκα και Κίνημα 5 Αστέρων μετά το ναυτικό ατύχημα στη Βενετία

Ο ηγέτης της Λέγκας και υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι ξιφούλκησε κατά των εταίρων του, δείχνοντας έμμεσα τον υπουργό Μεταφορών και στέλεχος των 5 Αστέρων Ντανίλο Τονινέλι.

Δημοσίευση 05:37’
αρθρο-newpost

Ο ηγέτης της Λέγκας και υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι ξιφούλκησε κατά των εταίρων του, δείχνοντας έμμεσα τον υπουργό Μεταφορών και στέλεχος των 5 Αστέρων Ντανίλο Τονινέλι.

Ένα νέο γύρο αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο κυβερνητικών εταίρων, την ξενοφοβική Λέγκα και το λαϊκιστικό Κίνημα 5 Αστέρων πυροδότησε η προσάραξη στη Βενετία ενός γιγαντιαίου κρουαζιερόπλοιου κι η σύγκρουσή του με τουριστικό πλοιάριο με αποτέλεσμα να τραυματισθούν τέσσερις άνθρωποι.

Ο ηγέτης της Λέγκας και υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι ξιφούλκησε κατά των εταίρων του, δείχνοντας έμμεσα τον υπουργό Μεταφορών και στέλεχος των 5 Αστέρων Ντανίλο Τονινέλι: «μου φαίνεται πως μία λύση για να αποφευχθούν προβλήματα, όπως αυτό το ναυτικό συμβάν στη Βενετία, την είχαμε επεξεργασθεί ήδη το 2018, με τη διεύρυνση ενός από τα κανάλια κι ενός τμήματος του λιμένα στο Πόρτο Μαργκέρα, όμως αυτό παρεμποδίσθηκε επί μήνες ένεκα του «όχι» που αντέταξε ένα υπουργείο της Ρώμης, κι όχι ένα υπουργείο της Λέγκας».

Τη σκυτάλη πήραν από τον ηγέτη τους και ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας της Λέγκας Ρικάρντο Μολινάρι και η βενετή βουλευτής Κέτι Φολιάνι, που επιβεβαίωσαν πως το σχέδιο για τα «μεγάλα σκάφη στη Βενετία, ήταν έτοιμο ήδη από τον Νοέμβριο του 2018» και το στήριζαν οι τοπικές αρχές και οι εφοπλιστές κι εξέφρασαν τη λύπη τους που το υπουργείο Μεταφορών τροχοπέδησε την εφαρμογή του. Η ολιγωρία του Τονινέλι, υποστηρίζουν, να λάβει μία απόφαση, περιορίζοντας τη λύση στον ελλιμενισμό των πλοίων στην Κιότζια, ουσιαστικά δηλ. στα ανοικτά.

Άμεση ήταν η απάντηση του Τονινέλι, μέσω Facebook: «Αυτή είναι η λύση που υπαινίσσεται η Λέγκα; Να ακουμπάνε ένα κρουαζιερόπλοιο και ένα πετρελαιοφόρο, με τους συμπαρομαρτούντες κινδύνους; Ή να παρουσιάζει ως πρώτη εικόνα της Βενετίας στην αποβίβαση εκατομμυρίων τουριστών τα εργοστάσια πετροχημικών (στη Μαργκέρα); Εμείς βρισκόμαστε εδώ μόλις 12 μήνες κι έπειτα πολλά χρόνια αδράνειας είμαστε κοντά σε μία λύση, που επιτέλους προσεγγίζει τις ανάγκες του τουρισμού, των γραφείων ταξειδίων, του περιβάλλοντος και του τοπίου. Τα φληναφήματα τα αφήνουμε σε άλλους», τόνισε.

Πηγές του υπουργείου ενημέρωσαν πως για τα μεγάλα σκάφη στη Βενετία έχουν από καιρό δρομολογηθεί θεσμικές λύσεις. Οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν καταρτίσει ένα πρόγραμμα ώστε μέσα στον Ιούλιο να επιτευχθεί μία τελεσίδικη λύση, που θα εστιάζεται στην απομάκρυνση των μεγάλων σκαφών από το καν άλι της Τζουντέκα και τον Άγιο Μάρκο.

Από την πλευρά του και ο υπουργός Πολιτισμού (μέλος του Κινήματος) μέσω Twitter έλαβε θέση στο θέμα: «σήμερα όλοι λένε πως δεν θέλουν τα μεγάλα πλοία να περνούν από τη Τζουντέκα. Ακόμη κι όσοι είχαν προσφύγει κατά του σχεδίου του υπουργείου για την προστασία της Βενετίας. Τώρα, συνεπείς στον εαυτό τους, αποσύρουν την προσφυγή τους. Αρκετά στην υποκρισία, ναι στις συγκεκριμένες δράσεις».

Πηγές: La Repubblica, Corriere della Sera, Lettera 43, Huffingtonpost.it, ΑΠΕ – ΜΠΕ


σχετικα αρθρα