current views are: 4

28 Ιουλίου 2017
Δημοσίευση09:42

Πινγκ – πονγκ κυρώσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας – Τα αντίποινα της Μόσχας

Σε αντίποινα για την απόφαση του αμερικανικού Κογκρέσου να υπερψηφίσει νέες κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας προχωρά η Μόσχα.

Δημοσίευση 09:42’

Σε αντίποινα για την απόφαση του αμερικανικού Κογκρέσου να υπερψηφίσει νέες κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας προχωρά η Μόσχα.

Σε αντίποινα για την απόφαση του αμερικανικού Κογκρέσου να υπερψηφίσει νέες κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας προχωρά η Μόσχα.

Όπως μεταδίδουν ρωσικά μέσα ενημέρωσης, το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών ζήτησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες να μειώσουν το διπλωματικό και τεχνικό προσωπικό των αποστολών τους στη Μόσχα σε 455, έως την 1η Σεπτεμβρίου.

Παράλληλα, από την 1η Αυγούστου η Ρωσία απαγορεύει στις ΗΠΑ την πρόσβαση στο θερινό εξοχικό της αμερικανικής πρεσβείας και τη χρήση των αποθηκευτικών χώρων που διαθέτουν οι αμερικανικές διπλωματικές αποστολές στη Μόσχα.

H προειδοποίηση της γαλλικής εταιρείας Engie

H Engie ίσως να μην μπορέσει «να συνεχίσει να χρηματοδοτεί» το σχέδιο για την κατασκευή του αγωγού αερίου Nordstream 2, που θα συνδέει τη Ρωσία με τη Γερμανία, αν οι ΗΠΑ εφαρμόσουν τις νέες κυρώσεις εναντίον της Μόσχας, δήλωσε αξιωματούχος της γαλλικής εταιρείας ενέργειας.

«Αν οι (αμερικανικές) κυρώσεις εφαρμοστούν στο σχέδιο (Nord Stream 2), ίσως να μην μπορούμε (…) να συνεχίσουμε να το χρηματοδοτούμε με τέτοιο τρόπο που να μην πληγούμε από τις κυρώσεις», δήλωσε ο Πιερ Σαριέρ, επικεφαλής της Engie στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Ωστόσο εκτίμησε ότι «δεν βρισκόμαστε ακόμη εκεί», προσθέτοντας επίσης ότι «ο νόμος για τις κυρώσεις δεν έχει αναδρομική ισχύ, οπότε θα κινδυνέψουν μόνο οι μελλοντικές μεταφορές πόρων», αν τελικά εφαρμοστεί.

«Η τρέχουσα έκθεσή μας στο σχέδιο δεν κινδυνεύει», τόνισε.

Στην κατασκευή του Nord Stream 2, που θα ενώνει τη Ρωσία με τη Γερμανία μέσω της Βαλτικής, συμμετέχουν η ρωσική εταιρεία Gazprom και πέντε ευρωπαϊκές: η Engie, οι γερμανικές Uniper (πρώην EON) και Wintershall (BASF), η αυστριακή OMV και η αγγλο-ολλανδική Shell.

Κάθε μία από τις πέντε εταιρείες χρηματοδοτεί το 10% του κόστους κατασκευής, που εκτιμάται στα 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ.


σχετικα αρθρα