current views are: 10

11 Δεκεμβρίου 2017
Δημοσίευση09:48

Το υποβρύχιο στην Αργεντινή διαλύθηκε σε κλάσματα του δευτερολέπτου – Ακαριαίος ο θάνατος του πληρώματος

Τι αποκαλύπτει Αμερικανος ειδικός για το τραγικό δυστύχημα με τους 44 νεκρούς.

Δημοσίευση 09:48’

Τι αποκαλύπτει Αμερικανος ειδικός για το τραγικό δυστύχημα με τους 44 νεκρούς.

«Φως» στην τραγωδία με το υποβρύχιο «San Juan» δίνει ειδικός του αμερικανικού ναυτικού, ο οποίος αναφέρει πως τα 44 μέλη του πληρώματος που χάθηκαν όταν στο σκάφος σημειώθηκε έκρηξη πέθαναν ακαιραία και χωρίς να υποφέρουν.

Ο αναλυτής ακουστικής, Μπρους Ρουλ, υποστηρίζει πως το κέλυφος του υποβρυχίου καταστράφηκε ολοσχερώς μέσα σε 40 μιλισεκόντ, το 1/25 δηλαδή ενός δευτερολέπτου.

Ο ίδιος υπολόγισε ότι η ενέργεια που εκλύθηκε ήταν ίση με την έκρηξη 5,6 κιλών ΤΝΤ σε βάθος περίπου 380 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. 

«Μολονότι το πλήρωμα γνώριζε ότι η συντριβή ερχόταν, δεν κατάλαβαν ποτέ ότι συνέβη. Δεν ένιωσαν ότι πνίγονται ή ότι πονάνε. Ο θάνατός τους ήταν ακαριαίος» ήταν το συμπέρασμα του Αμερικανού ειδικού σε έκθεση που δημοσίευσε η εφημερίδα La Nacion.

Στην έκθεση ο Ρουλ γράφει ότι το υποβρύχιο μετά την έκρηξη βυθίστηκε κάθετα με μια ταχύτητα 10-13 κόμβων.

Τα ίχνη του «San Juan» χάθηκαν στις 15 Νοεμβρίου στο νότιο Ατλαντικό με εκπρόσωπο του ναυτικού της Αργεντινής να δηλώνει ότι είναι σαν να ψάχνουν ένα τσιγάρο σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.

Αποκαλύψεις σχετικά με το εξαφανισμένο υποβρύχιο της Αργεντινής κάνει η δημόσια βαυαρική ραδιοφωνία (Bayerische Rundfunk / BR).

Το μέσο κάνει λόγο για δύο γερμανικές εταιρείες όπου υπάρχει η υπόνοια ότι λαδώθηκαν και δεν εργάσθηκαν επαρκώς για τη συντήρηση του υποβρυχίου «San Juan», το οποίο εξαφανίστηκε στις 15 Νοεμβρίου στον νότιο Ειρηνικό.

«Λάδωμα» για τη συντήρησή του

Ο Oscar Aguad, ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής, είχε ήδη υπαινιχθεί τον περασμένο μήνα ότι πιθανόν να πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς, κάτι για το οποίο τώρα υπάρχουν ενδείξεις: μετά από έρευνα της βαυαρικής ραδιοφωνίας δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το επικερδές συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου. 

Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική κατηγορία: κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. Πρόκειται ακριβώς για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου διεβίβασε μέσω ασυρμάτου ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης.

Το συμβόλαιο ήταν ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και αλλάχτηκαν περίπου 1.000 μπαταρίες. Ηδη το 2010 υπήρχε η υποψία ότι έχουν γίνει παρατυπίες. Κατατέθηκε μάλιστα αγωγή αλλά οι κατηγορίες δεν ερευνήθηκαν, πιθανόν διότι οι ανακριτές δωροδοκήθηκαν. «Ολες οι υποψίες οδηγούν στην υπόθεση ότι πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς», είπε στην βαυαρική ραδιοφωνία ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής.

Εκπρόσωπος της εταιρείας Ferrostaal απέρριψε κάθε ευθύνη, ενώ η εταιρεία EnerSys-Hawker, η οποία προμήθευσε της μπαταρίες δεν έχει μέχρι στιγμής προβεί σε ανακοίνωση.

Πάντως, για να συγκεντρωθούν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να βρεθούν τα συντρίμια του υποβρυχίου, τα οποία αναζητούν εμπειρογνώμονες από 13 χώρες, ενώ δραστηριοποιούνται για το σκοπό αυτό στην περιοχή του ναυαγίου αεροπλάνα, πλοία, αερικανικά υποβρύχια και το ναυτικό αλλά και ένα ρωσικό υποβρύχιο ρομπότ.

 


σχετικα αρθρα