ΔΙΕΘΝΗ

Από το Antonov στην Malaysia: Τα χειρότερα αεροπορικά δυστυχήματα της ιστορίας

Δημοσίευση 11 Φεβρουαρίου 2018, 23:59 / Ανανεώθηκε 11 Φεβρουαρίου 2018, 23:05
Από το Antonov στην Malaysia: Τα χειρότερα αεροπορικά δυστυχήματα της ιστορίας
Facebook Twitter Whatsapp

Με φόντο την τραγωδία στη Μόσχα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δυσάρεστες μνήμες «ξύπνησε» το αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Κυριακής στη Μόσχα, παρασύροντας στον θάνατο θύματα 71 ανθρώπους που επέβαιναν στο Antonov An-148, της Saratov Airlines.

Το αεροσκάφος αναχώρησε από το αεροδρόμιο Domodedovo της Μόσχας και κατευθύνθηκε προς Orsk, μια πόλη που βρίσκεται κοντά στα σύνορα Ρωσίας-Καζακστάν, ενώ μέχρι στιγμής τουλάχιστον παραμένουν άγνωστα τα αίτια του περιστατικού.

Ο υπουργός μεταφορών Μαξίμ Σολόκοφ επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχουν επιζώντες και είπε ότι θα χρειαστούν τεστ DNA προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι νεκροί.

Κοιτάζοντας τις φωτογραφίες από το σημείο του δυστυχήματος «ξεπηδούν» από τη μνήμη αντίστοιχες εικόνες από το παρελθόν μετρώντας και σε αυτές τις περιπτώσεις δεκάδες νεκρούς.

Tenerife Airport Disaster  (1977)

Πρόκειται για την πιο θανατηφόρα σύγκρουση αεροσκαφών της ιστορίας, μετρώντας 583 νεκρούς Η σύγκρουση των δύο Μπόινγκ 747 στο νησί της Τενερίφης θεωρείται η πιο θανατηφόρα σύγκρουση αεροσκαφών της ιστορίας.

Saudia Flight 163  (1980)

Η πτήση 163 που εκτελούσε το δρομολόγιο Ριάντ – Τζέντα έπιασε φωτιά λίγο μετά την απογείωση. Ο πιλότος επέστρεψε αμέσως και προχώρησε σε αναγκαστική προσγείωση, ωστόσο όλοι οι 301 επιβαίνοντες πέθαναν από την εισπνοή καπνού, προτού προλάβουν να μπουν μέσα τα σωστικά συνεργεία.

Air India Flight 182 (1985)

Στις 23 Ιουνίου του 1985 μια βόμβα εξερράγη στο αεροσκάφος της Air India ενώ εκτελούσε πτήση από το Λονδίνο στο Μόντρεαλ. Το αεροσκάφος έπεσε στον Ατλαντικό Ωκεανό, έξω από τις ακτές της Ιρλανδίας, κόβοντας το νήμα της ζωής 329 ανθρώπων.

Air France (1988)

 Στις 26 Ιουνίου 1988 λίγο μετά την ένταξη σε υπηρεσία στην εταιρεία, το Airbus A320-111 κατέπεσε σε δασική περιοχή, λίγο έξω από το αεροδρόμιο Mulhouse-Habsheim στη Γαλλία κατά τη διάρκεια αεροπορικής επίδειξης. Από τους 136 επιβαίνοντες, 3 έχασαν τη ζωή τους.

Lauda Air Flight 004 (1991)

Στις 26 Μαΐου του 1991, μια βλάβη στο αριστερό φτερό του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση 004 από τη Μπανγκόκ με προορισμό τη Βιέννη, οδήγησε στη συντριβή του κοντά στα σύνορα Βιρμανίας-Ταϊλάνδης, μετρώντας 223 νεκρούς.

TWA Flight 800 (1996)

Τους 230 έφτασαν οι νεκροί έπειτα από την έκρηξη που σημειώθηκε στο αεροσκάφος της Trans World Airlines που εκτελούσε την πτήση με αριθμό 800 και εξερράγη και έπεσε στον Ατλαντικό Ωκεανό. Το αεροσκάφος λίγη ώρα μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο Κένεντι με προορισμό το Παρίσι χάθηκε από τα ραντάρ. Ως πιο πιθανή αιτία για το δυστύχημα θεωρήθηκε το βραχυκύκλωμα.

 Air Africa (1996)

Στις 8 Ιανουαρίου του 1996 η πτήση της Air Africa από την Κινσάσα στην Kehemba της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό έφυγε από το διάδρομο και έπεσε σε μια αγορά. Το εξαμελές ρωσικό πλήρωμα επέζησε, δεν είχαν την ίδια τύχη ωστόσο οι 237 επιβάτες της πτήσης.

Korean Air Flight 801 (1997)

Παρά τις διαμαρτυρίες του μηχανικού του αεροσκάφους, ότι ο πιλότος δε λάμβανε σωστά σήματα για την προσγείωση, το αεροσκάφος αναχώρησε από τη Σεούλ. Συνετρίβη σε μια βουνοπλαγιά του Γκουάμ. Επέζησαν μόλις 26 άνθρωποι ενώ οι υπόλοιποι 228 βρήκαν τραγικό θάνατο.

Swissair Flight 111  (1998)

Στις 2 Σεπτεμβρίου του 1998 η πτήση 111 της Swissair από τη Νέα Υόρκη στη Γενεύη έπεσε στον ωκεανό λίγο έξω από τις ακτές της Νότιας Σκωτίας, εξαιτίας φωτιάς που εξαπλώθηκε γρήγορα στο πιλοτήριο. Από το δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους 229 άνθρωποι.

Air France Flight 447 (2009)

Τραγικό θάνατο βρήκαν οι 228 επιβαίνοντες του αεροσκάφους της Air France Παρίσι που εκτελούσε πτήση από το Παρίσι με προορισμό το Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας την 1η Ιουνίου το 2009.

Το αεροσκάφος χάθηκε τα ραντάρ με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός. Τελικά  τα συντρίμμια εντοπίστηκαν μετά από 5 ημέρες, ενώ χρειάστηκε να περάσουν 2 χρόνια μέχρι να βρεθεί το μαύρο κουτί.

China Airlines Flight 611 (2002)

Στις 25 Μαΐου του 2002 το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση 611 από Ταϊβάν σε Κονγκ Κονγκ αποσυντέθηκε στον αέρα εξαιτίας ελαττωματικών επισκευών που είχαν γίνει πριν από 22 χρόνια με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 225 άνθρωποι.

Helios (2005)

Το κυπριακό Helios συνετρίβη στις 14 Αυγούστου του 2005 στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού Αττικής. Είχε ξεκινήσει από τη Λάρνακα με προορισμό την Αθήνα. Σκοτώθηκαν 115 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος. Η αεροπορική τραγωδία «πάγωσε» Κύπρο και Ελλάδα. 

Malaysia Airlines (2014)

Το Μπόινγκ 777 της Malaysia Airlinew, στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι, εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014, λίγη ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο. Το αεροπλάνο των μαλαισιανών γραμμών κατέπεσε στον Ινδικό Ωκεανό και μέχρι σήμερα η εξαφάνισή του παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας.

Germanwings (2015)

Η Πτήση της Germanwings με αριθμό 9525 ήταν μια προγραμματισμένη πτήση από το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης El Pratt με προορισμό το Ντύσελντορφ της Γερμανίας που εκτελούνταν από τη θυγατρική εταιρεία χαμηλού κόστους της Lufthansa. Η πτήση διεξήχθη στις 24 Μαρτίου 2015 με αεροσκάφος τύπου Airbus A320 και με νηολόγιο D-AIPX το οποίο κατέπεσε ηθελημένα από τον συγκυβερνητη Antreas Lubits λίγη ώρα μετά την απογείωσή του στην περιοχή Ντίνι-λε-Μπαιν των Γαλλικών Άλπεων, 100χλμ βόρεια της πόλης Νίκαια της Γαλλίας. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 144 επιβάτες και 6 μέλη πλήρωμα.

EgyptAir (2016)

Ήταν ξημερώματα της 19ης Μαΐου όταν το αεροσκάφος της EgyptAir χάθηκε από τα ραντάρ στοιχίζοντας τη ζωή σε 66 ανθρώπους. Το αεροπλάνο για άγνωστους μέχρι και σήμερα λόγους, συνετρίβη στη Μεσόγειο. Η αμερικανική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών, εκτίμησε ότι το αεροπλάνο έπεσε εξαιτίας του πιλότου, αλλά ποτέ δεν ανέφερε το κίνητρο.