current views are: 15

13 Αυγούστου 2018
Δημοσίευση20:00

Οι αληθινές ειδήσεις χάνονται ανάμεσα στις πλαστές

Για ζήτημα που απειλεί την δημοκρατία κάνει λόγω Επιτροπή που ζητάει αυστηρότερη επίβλεψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Δημοσίευση 20:00’

Για ζήτημα που απειλεί την δημοκρατία κάνει λόγω Επιτροπή που ζητάει αυστηρότερη επίβλεψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η παραπλανητική πληροφόρηση στο διαδίκτυο έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις, ώστε έχει πλέον αρχίσει να γίνεται δύσκολο να διακρίνουμε τις αληθινές ειδήσεις, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Επιτροπής Ψηφιακών Μέσων, Πολιτισμού, ΜΜΕ και Αθλητικών της Βουλής των Κοινοτήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο κόσμος δυσκολεύεται να εντοπίσει τις «πλαστές ειδήσεις», δηλώνει ο βουλευτής των Συντηρητικών Ντέμιεν Κόλινς.

Για ζήτημα που απειλεί την δημοκρατία κάνει λόγω η αναφορά της επιτροπής και ζητάει αυστηρότερη επίβλεψη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η κυβέρνηση δήλωσε ότι σκοπεύει να απαιτήσει οι πολιτικές διαφημίσεις να έχουν «ψηφιακό αποτύπωμα».

Αυτό σημαίνει ότι όλες οι πολιτικές επικοινωνίες που διεξάγονται στο διαδίκτυο θα πρέπει να διευκρινίζουν ξεκάθαρα από ποιόν δημοσιεύονται.

«Η Κυβέρνηση πρέπει να συνειδητοποιήσει τις νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε και να ανανεώσει επιτέλους την εκλογική νομοθεσία», λέει το Εργατικό Κόμμα.

Η αναφορά έγινε στον επίλογο του σκανδάλου με τα δεδομένα της Cambridge Analytica νωρίτερα φέτος.

Οι εταιρίες ανάλυσης δεδομένων στο Λονδίνο και ο γίγαντας τεχνολογίας Facebook ήταν στο επίκεντρο διαμάχης για τη συγκέντρωση και χρήση προσωπικών δεδομένων και ερευνάται το κατά πόσο αυτά χρησιμοποιήθηκαν για να επηρεαστεί το αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών του 2016 στις ΗΠΑ και του δημοψηφίσματος για το Brexit στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Και οι δύο εταιρίες αρνούνται κάθε κατηγορία.

Ο Άαρον Μπανκς, επιχειρηματίας που χρηματοδότησε με εκατομμύρια λίρες την ανεπίσημη καμπάνια Leave.EU υπέρ του Brexit, επικρίθηκε για παραπλάνηση της επιτροπής σχετικά με τις επιχειρηματικές του συνεργασίες με την Ρωσία και την αδυναμία του να υποδείξει την πηγή των χρημάτων.  

Στοιχεία από όλον τον κόσμο εξέτασαν επίσης οι βουλευτές για τρόπους με τους οποίους ενδέχεται να επηρεαστούν τα εκλογικά αποτελέσματα και για ενέργειες ρωσικών υπηρεσιών ώστε να επηρεάσουν τους ψηφοφόρους με διαφημίσεις στο Facebook.

Απειλή για τη δημοκρατία χαρακτήρισε το γεγονός ο κ. Κόλινς, δεδομένου ότι το κοινωνικό δίκτυο δεν γνώριζε τίποτα για το περιστατικό.

Ξεκαθάρισε, πάντως, ότι οι «πλαστές ειδήσεις» για τις οποίες κάνει λόγο αόριστα ο Τραμπ, διαφέρουν από «συντονισμένες καμπάνιες λανθασμένης πληροφόρησης», με τις οποίες άτομα ή υπηρεσίες διαρρέουν επίτηδες ψεύτικες ιστορίες.

Νέοι νόμοι που θα ρυθμίζουν το χάος που επικρατεί στα κοινωνικά μέσα πρέπει να προταθούν, λέει η αναφορά.

Η επιτροπή επανέλαβε επίσης την πρόσκληση της στον Ζούκερμπεργκ, ιδρυτή του Facebook, να παραχωρήσει στοιχεία, ο οποίος με τη σειρά του είπε ότι στηρίζει τους στόχους της επιτροπής και προσπαθεί να βρει τρόπους να εξακριβώνεται η πηγή τέτοιου είδους διαφημίσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Άαρον Μπανκς φάνηκε να θέλει να κρύψει το εύρος των επαφών του με τη Ρωσία και δήλωσε ότι η χρηματοδότηση για την καμπάνια προήλθε από το προσωπικό του απόθεμα, ενώ χαρακτήρισε την έρευνα του επιτρόπου πληροφοριών για το κατά πόσο δεδομένα των πελατών της ασφαλιστικής του χρησιμοποιήθηκαν για πολιτικούς σκοπούς «πολιτικά υποκινούμενη επίθεση».

Η επιτροπή ανακάλυψε ότι ο κόσμος ενημερώνεται ολοένα και περισσότερο για το τι συμβαίνει στη χώρα, τις τοπικές κοινότητες και τον κόσμο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τις ειδήσεις δύσκολα να αμφισβητούνται, καθώς οι περισσότεροι χρήστες εμπιστεύονται τους φίλους και την οικογένεια με τους οποίους αλληλοεπιδρούν.

Κακόβουλοι παράγοντες που προσπαθούν να επηρεάσουν δισεκατομμύρια κόσμο που χρησιμοποιεί το Facebook, το Twitter και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα αναπαράγουν πλαστές ειδήσεις μπορεί να πάρουν πολλές μορφές, από σάτιρα και παρωδία ως επεξεργασμένες εικόνες και προπαγάνδα, σύμφωνα με την αναφορά.

Η επιτροπή προτείνει μια σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση του ζητήματος, μεταξύ των οποίων:

  • Αναθεώρηση της εκλογικής νομοθεσίας,
  • Φορολογία στα κοινωνικά δίκτυα για την χρηματοδότηση προγραμμάτων ψηφιακής εκπαίδευσης στα σχολεία,
  • Σύσταση ενός νέου κώδικα για τις πολιτικές διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα από την Εκλογική Επιτροπή,
  • Μεγαλύτερη διαφάνεια στην διαδικτυακή διαφήμιση,
  • Σύσταση μιας «διακήρυξης για τον ψηφιακό Ατλαντικό» που θα προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα και δικαιώματα

 «Το Εργατικό Κόμμα ζήτησε αυξημένη δύναμη να δοθεί στην Εκλογική Επιτροπή κατά τη διάρκεια ψήφισης του Νομοσχεδίου Προστασίας Δεδομένων για το ψηφιακό αποτύπωμα, αποκάλυψη των πηγών χρηματοδότησης και των ρυθμίσεων για στοχευμένες διαφημίσεις καθώς και αύξηση της ερευνητικής δυνατότητας της επιτροπής», σύμφωνα με τον Τομ Γουάτσον του Εργατικού Κόμματος.

«Οι Συντηρητικοί απέρριψαν τα αιτήματα αυτά.»

Η Εκλογική Επιτροπή επικρότησε την αναφορά της επιτροπής και υποστήριξε τα αιτήματα εκσυγχρονισμού του εκλογικού νόμου.

Η κυβέρνηση αναμένεται να δημοσιεύσει επίσημο έγγραφο αργότερα αυτό το έτος με προτάσεις για την αναθεώρηση νόμων προκειμένου να κάνει το ίντερνετ και τα κοινωνικά δίκτυα πιο ασφαλή.

Η τελική αναφορά της επιτροπής αναμένεται πριν το τέλος του έτους.

Πηγή: BBC News


σχετικα αρθρα