current views are: 15

24 Αυγούστου 2018
Δημοσίευση14:28

Γιατί η επόμενη πτήση σας θα είναι μέσω Κίνας

Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να κυριαρχούν σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δημοσίευση 14:28’

Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να κυριαρχούν σε παγκόσμιο επίπεδο.

Είναι το ίδιο αν κλείσετε μια θέση για να ταξιδέψετε αεροπορικώς από την Μπανγκόκ στο Λος Άντζελες. Ή από τη Σιγκαπούρη στη Νέα Υόρκη. Ή ακόμα από το Λονδίνο στο Σύδνεϋ. Και στις τρεις περιπτώσεις, τα πιο οικονομικά εισιτήρια προσφέρονται κατά κανόνα από μια αεροπορική εταιρεία της Κίνας.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την πτήση Λονδίνο-Σύδνεϋ. Με μια απλή αναζήτηση στο ίντερνετ για να βρούμε εισιτήριο επιστροφής με τυχαίες ημερομηνίες, το πιο οικονομικό που βρίσκουμε είναι με την εταιρεία China Southern Airlines.

Εν τω μεταξύ, αν θέλετε να πετάξετε από την Μπανγκόκ στο Λος Άντζελες τις ίδιες ημερομηνίες, το λιγότερο ακριβό εισιτήριο το παρείχε η China Eastern Airlines.

Αν λοιπόν δεν σας πειράζει να έχετε διανυκτέρευση σε μια κινεζική πόλη, θα μπορούσατε να εξοικονομήσετε πολλά χρήματα επιλέγοντας μια κινεζική αεροπορική εταιρεία.

Πώς όμως μπορούν τόσες αεροπορικές εταιρείες της Κίνας να προσφέρουν τιμές κάτω του κόστους, χαντακώνοντας έτσι τους εδραιωμένους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Μέση Ανατολή; Παίζουν δίκαια;

Πολλές αεροπορικές εταιρείες στην Κίνα χρηματοδοτούνται από την κυβέρνηση, σχολιάζει ο Shukor Yusof, ιδρυτής της Endau Analytics, ερευνητικής ομάδας που ασχολείται με την αεροπορική βιομηχανία και έχει βάση τη Σιγκαπούρη.

Αυτές οι επιδοτήσεις επιτρέπουν στους αερομεταφορείς της Κίνας, όπως είναι οι Air China, China Eastern, China Southern, να έχουν μια «επιθετική» είσοδο στην παγκόσμια αγορά χωρίς να υπολογίζουν τυχόν οικονομικές απώλειες.

«Φυσικά οι αερομεταφορείς στην Κίνα δεν αποκαλύπτουν πολλά», παρατηρεί ο Yusof. «Αν όμως κοιτάξουμε πιο προσεχτικά θα δούμε πως πολλές εταιρείες χάνουν σημαντικά ποσά, ενώ είναι πολύ λίγες εκείνες που καταφέρνουν να έχουν κάποια κέρδη.»

Οι αεροπορικές εταιρείες στην Κίνα επωφελούνται επιπλέον χρηματοδότησης από τις τοπικές διοικήσεις της Κίνας ώστε να κάνουν πτήσεις στο εξωτερικό από τις διάφορες πόλεις της ελπίζοντας να γίνουν πιο γνωστές και να ενισχύσουν τον τουρισμό και την οικονομική ανάπτυξη.

Ας μην ξεχνάμε όμως ότι και οι ίδιοι οι Κινέζοι μπορούν και ταξιδεύουν αεροπορικώς ολοένα και πιο συχνά, ένας αριθμός που έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. «Μόλις το 2017 άγγιξε τα 100 εκατ. θέσεις», συνεχίζει ο Yusof.

Μάλιστα, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, αν συνεχιστεί αυτή η αύξηση του αριθμού των επιβατών, δεν αποκλείεται η Κίνα να βρίσκεται μέχρι το 2022 στην πρώτη θέση παγκοσμίως στον τομέα των αερομεταφορών.

Για να ανταποκριθεί στη μεγάλη αυτή ζήτηση η Κίνα συνεχίζει να χτίζει αεροδρόμια. Το 2010 η χώρα είχε 175 αεροδρόμια. Σήμερα έχει 230.

Σύμφωνα με τον Andrew Herdman, γενικό διευθυντή της Association of Asia Pacific Airlines, ένας άλλος λόγος που οδήγησε σε αυτή τη θεαματική αύξηση, είναι ότι οι αερομεταφορείς της Κίνας έχουν βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των υπηρεσιών. Είναι λοιπόν επόμενο να προτιμούνται έναντι άλλων δυτικών εταιρειών όταν μπορούν με λιγότερα χρήματα να λαμβάνουν καλύτερες υπηρεσίες.

«Είναι λίγο άδικο να κατακρίνουν οι αεροπορικές εταιρείες της Δύσης τις επιδοτήσεις που λαμβάνουν οι κινεζικές εταιρείες από την κυβέρνηση της χώρας, όταν και οι ίδιες, τόσο οι ευρωπαϊκές όσο και οι αμερικανικές, δέχονται επίσης οικονομική ενίσχυση από τις αντίστοιχες αρχές των χωρών τους.»

Πηγή: BBC / Pamela Parker


σχετικα αρθρα