«Crash test» για την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ θεωρείται η σημερινή ψηφοφορία για την ενίσχυση του μηχανισμού διάσωσης του ευρώ στη Μπούντεσταγκ σχετικά με την ενίσχυση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ - EFSF). Παρότι η έγκριση θεωρείται εξασφαλισμένη, με τη δεδομένη στήριξη της αντιπολίτευσης, εντούτοις οι βουλευτές του κυβερνώντος συντηρητικού συνασπισμού ενδέχεται να μην ψηφίσουν υπέρ, κάτι που θα αποτελέσει σημαντικό πολιτικό πλήγμα για την καγκελάριο.

Ενδεικτικές του κλίματος είναι οι δηλώσεις του Τόμας Όπερμαν, ηγετικού στελέχους των Σοσιαλδημοκρατών (SPD), ο οποίος την Τετάρτη εκτίμησε ότι η κυβέρνηση Μέρκελ είναι πιθανό να πέσει σύντομα, εάν η καγκελάριος αποτύχει να πείσει τους «αντάρτες» στο συνασπισμό της να ψηφίσουν υπέρ της ενίσχυσης του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Σε συνέντευξή του στο Reuters, o Όπερμαν καταλόγισε στη Μέρκελ ότι ο λαϊκιστικός τόνος και οι παλινωδίες όσον αφορά την πολιτική που ακολουθεί επιδείνωσαν την κρίση χρέους στην ευρωζώνη και έπληξαν την εικόνα της χώρας. «Ο συνασπισμός είναι ήδη μια πολιτική αποτυχία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά της, η καγκελάριος επιχείρησε να καθησυχάσει τους φόβους των βουλευτών της ότι η Γερμανία «πετάει τα λεφτά της» στην Ελλάδα.

«Προσπαθούμε να αποφύγουμε μία ελληνική χρεοκοπία, όμως δεν μπορώ να την αποκλείσω», φέρεται να δήλωσε στους βουλευτές του κυβερνητικού συνασπισμού, όπως αναφέρει σε άρθρο της η εφημερίδα Bild.

Η Γερμανίδα καγκελάριος διαβεβαίωσε τον κυβερνητικό συνασπισμό ότι η ψήφος υπέρ του νέου πακέτου βοήθειας προς την Ελλάδα δεν θα πάει χαμένη, όμως παραδέχτηκε ότι τα χρήματα των Γερμανών φορολογούμενων μπορεί να μην εισπραχθούν ποτέ.

Η συνεισφορά της Γερμανίας στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας EFSF θα αυξηθεί από 123 δισ. ευρώ σε 211 δισ. ευρώ υπό μορφήν εγγυήσεων ή σχεδόν τα μισά από τα συνολικά κεφάλαια και περισσότερα από κάθε άλλη χώρα.

Η διαδικασία απαιτεί την έγκριση των 17 χωρών μελών της ευρωζώνης και οι ευρωπαίοι ηγέτες ελπίζουν ότι θα ολοκληρωθεί έως τα μέσα Οκτωβρίου, με την καθυστέρηση να προκαλεί νευρικότητα στις αγορές.