Το Κρεμλίνο έχει εξαπολύσει εκστρατεία για να μπλοκάρει την πρόσβαση των Ρώσων σε μεγάλα δυτικά ΜΜΕ τα οποία επικρίνουν τον Βλαντίμιρ Πούτιν και το κόμμα του, σύμφωνα με πρώην υπάλληλο του κύριου κρατικού πρακτορείου ειδήσεων RIA - Novosti. Ο μεταφραστής καταγγέλλει ότι το πρακτορείο του έδωσε εντολή, το περασμένο σαββατοκύριακο, να «αποφεύγει άρθρα» που ασκούν κριτική στον πρωθυπουργό Πούτιν και στο κόμμα του, την Ενωμένη Ρωσία, εν όψει εκλογών.
Μετά από αυτή την εντολή, ο Γκριγκόρι Οχότιν παραιτήθηκε από την θέση του στο Inosmi, ένα website του RIA - Novosti το οποίο μεταφράζει άρθρα από τον ξένο Τύπο.

«Μου είπαν, μάλλον σαφώς, να μην μεταφράζω επικριτικά κομμάτια για τον Πούτιν και το κόμμα του. Η, μου είπαν, μπορείς να μεταφράζεις μερικά, αλλά να «μαλακώνεις» τους τίτλους και να μην τα βάζεις στην πρώτη σελίδα».
Η εντολή δόθηκε από την διοίκηση του πρακτορείου, ισχυρίστηκε ο Οχότιν. Αλλά η εκπρόσωπος του RIA - Novosti Αλα Νεντέζκινα είπε ότι ο οργανισμός τηρεί «ουδέτερη στάση και αντικειμενική προσέγγιση» και κατά τη διάρκεια προεκλογικών περιόδων. Χαρακτήρισε μάλιστα «αποκυήματα της φαντασίας» του μεταφραστή τα όσα κατήγγειλε.

Η Μαρίνα Πούστιλνικ, διευθύντρια του Inosmi, αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τα περί εντολής. «Σας συστήνω να δείτε το website - υπάρχει εκεί αρκετή ύλη για τον Πούτιν και τις εκλογές» δήλωσε.

Την Δευτέρα, ημέρα που συνέδριο του κόμματος ενέκρινε και επισήμως την υποψηφιότητα του Πούτιν για την προεδρία στις εκλογές της 4ης Μαρτίου του 2012, πρώτες ειδήσεις στο Isnomi ήταν η κρίση χρέους της ευρωζώνης και το Ιράν.


Πηγή: Το Βήμα