Η τελευταία οικονομική κρίση που απειλεί πλέον με ύφεση ολόκληρο τον πλανήτη και όχι μόνο την Ευρώπη που δοκιμάζεται τους τελευταίους μήνες, δεν άφησε εκτός την οικονομία της Αυστραλίας.
Έτσι, παρά το γεγονός ότι η Αυστραλία που κατάφερε να ξεπεράσει χωρίς μεγάλες απώλειες τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, έχει αρχίσει να επηρεάζεται αρνητικά από την κρίση χρέους της ευρωζώνης και να οργανώνεται προκειμένου να αντιμετωπίσει τα χειρότερα.

 Ως γνωστόν, τις τελευταίες ημέρες, τα χρηματιστήρια ολόκληρου του κόσμου, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της Αυστραλίας, έπαθαν καθίζηση, με τις μετοχές των μεγάλων εταιριών λιανικής πώλησης να σημειώνουν πρωτοφανή πτώση.

Κατά 44% υποχώρησαν, στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, οι μετοχές της εταιρίας Billabong, όταν ανακοίνωσε ότι αναμένει περεταίρω συρρίκνωση των κερδών της το ερχόμενο χρόνο.

Την ίδια καθοδική πορεία ακολούθησαν και οι μετοχές των υπόλοιπων μεγάλων αυστραλιανών εταιριών λιανικής πώλησης όπως οι μετοχές του Myer, David Jones, JB Hi-Fi κι άλλων.

Συνολικά, το μετοχικό κεφάλαιο των εταιρών λιανικής πώλησης μειώθηκε κατά τριάντα δισεκατομμύρια δολάρια που αποτελεί αρνητικό ρεκόρ για τον μέχρι τώρα κερδοφόρο αυτόν τομέα της αυστραλιανής οικονομίας.

Πιο συγκεκριμένα, οι μετοχές της εταιρία David Jones υποχώρησαν 9,1%, του Harvey Norman 8,7% της εταιρίας JB Hi-Fi 7,2% και των πολυκαταστημάτων Myer κατά 6,2%.

 Αν κοντά στα πιο πάνω προσθέσουμε ότι λίγες ημέρες πριν η εταιρία Fletcher Jones, μια από τις αρχαιότερες και πιο γνωστές εταιρίες λιανικής πώλησης της Αυστραλίας ανακοίνωσε ότι θα κλείσει το ένα τρίτο των καταστημάτων και η εταιρία Myer δύο πολυκαταστήματά της μπορεί ο καθένας να αντιληφθεί πώς ερμηνεύονται όλα αυτά.

Η ευρωπαϊκή κρίση, είχε επίσης ως άμεσο αποτέλεσμα να τρομοκρατήσει τους καταναλωτές, οι οποίοι τα Χριστούγεννα με δυσκολία άνοιξαν το πορτοφόλι τους. Αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμα και οι καθιερωμένες εκπτώσεις τη δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων, ήταν αισθητά μειωμένες. Και βεβαίως, ένας βασικός λόγος της κρίσης των πολυκαταστημάτων, είναι ότι οι καταναλωτές προτιμούν, πλέον, να ψωνίζουν από το internet που είναι και φθηνότερα.