Τα σχέδια της κυβέρνησης του Ιταλού πρωθυπουργού Μάριο Μόντι για την αύξηση του ανταγωνισμού και το "άνοιγμα" των κλειστών επαγγελμάτων αποκαλύπτει σήμερα ο Τύπος με εκτενή δημοσιεύματά του. Το δημόσιο κανάλι Rai Tre μετέδωσε ότι σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες στις επικείμενες παρεμβάσεις του Ιταλού τεχνοκράτη-πρωθυπουργού εντάσσεται η αύξηση του αριθμού αδειών κυκλοφορίας των ταξί, με ενδεχόμενη καταβολή αποζημίωσης σε όσους ιδιοκτήτες ταξί είχαν αγοράσει την άδειά τους ξοδεύοντας ακόμη και πάνω από εκατό χιλιάδες ευρώ.

Είναι πιθανό η αποζημίωση αυτή να λάβει την μορφή μιας δεύτερης άδειας, αλλά οι ταξιτζήδες δηλώνουν κάθετα αντίθετοι.

Σε συνέλευσή τους στην Μπολόνια εξέλεξαν την "μικρή βουλή τους" (Parlamentino nazionale) και την 23η Ιανουαρίου οι οδηγοί ταξί ετοιμάζονται να κλείσουν τους δρόμους της Ρώμης, κατεβαίνοντας σε πανιταλική απεργία.

Παράλληλα, η κυβέρνηση Μόντι φέρεται να θέλει να προχωρήσει στην κατάργηση του νόμου που απαγορεύει τις απολύσεις χωρίς βάσιμη αιτία. Η αλλαγή αυτή σχεδιάζεται να εφαρμοστεί για τις επιχειρήσεις εκείνες που απασχολούν λιγότερους από πενήντα υπαλλήλους. Τα τρία μεγαλύτερα συνδικάτα της χώρας έχουν ξεκαθαρίσει, όμως, ότι το θέμα δεν πρέπει να τεθεί καν υπό συζήτηση διότι --όπως υπογραμμίζει η κεντροαριστερή συνδικαλιστική οργάνωση Cgil-- "πρόκειται για πραγματικό ταμπού".

Σε ό,τι αφορά τα πρατήρια βενζίνης, σύμφωνα με την Rai, οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να πωλούν καύσιμα διαφόρων εταιριών, να δημιουργούν συνεταιρισμούς και να εξασφαλίζουν και την πώληση εφημερίδων και τσιγάρων.

Και στην περίπτωση αυτή οι ενώσεις των εταιριών καυσίμων έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους με το σκεπτικό ότι από την στιγμή που προσφέρουν στους πρατηριούχους την υποδομή και την συντήρηση για να πωλούν τα καύσιμα, το να προμηθεύονται βενζίνη και από άλλες εταιρίες δεν είναι λογικό.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα μέτρα με στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού, τα μέχρι τώρα στοιχεία που προβάλλονται από τον Τύπο αφορούν την αύξηση του συνολικού αριθμού των φαρμακείων (ένα ανά χιλίους κατοίκους), την κατάργηση των κατώτατων αμοιβών για τους επαγγελματίες, την αύξηση του αριθμού των συμβολαιογράφων κ.ά.

Στο πεδίο του εμπορίου, η κυβέρνηση Μόντι προτίθεται να επιτρέψει την δυνατότητα προσφυγής σε εκπτώσεις και προσφορές καθ΄ όλη την διάρκεια του χρόνου ενώ έμφαση πρόκειται να δοθεί και στην απελευθέρωση του δικτύου σιδηροδρομικών συνδέσεων.

Υπενθυμίζεται ότι από την αρχή του έτους έχει τεθεί σε ισχύ η ολική απελευθέρωση του ωραρίου των εμπορικών καταστημάτων, κατά της οποίας έχουν προσφύγει στο Συνταγματικό Δικαστήριο της χώρας, πολλοί ιταλικοί νομοί.

Σε ότι αφορά, δε, τα ταχυδρομεία, σχεδιάζεται να τεθεί τέρμα στο μονοπώλιο των "Ιταλικών Ταχυδρομείων" (Poste Italiane) σε ό,τι αφορά την μεταφορά και παράδοση δεμάτων και συστημένων επιστολών.

Η κυβέρνηση της Ρώμης από την πλευρά της έκανε γνωστό τέλος ότι δεν έχει ακόμη ληφθεί καμία επίσημη οριστική απόφαση και ότι η τελική δέσμη μέτρων για την απελευθέρωση της αγοράς θα δημοσιοποιηθεί μέχρι την 20ή Ιανουαρίου.