Λάθη στον πλοίαρχο αποδίδει η διαχειρίστρια εταιρεία του Costa Concordia που ναυάγησε στην Τοσκάνη της Ιταλίας. «Φαίνεται πως ο καπετάνιος έκανε λάθος εκτιμήσεις και αυτό είχε τραγικές συνέπειες» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία Costa Crociere, επισημαίνοντας πως «η πορεία που ακολουθούσε το πλοίο ήταν πολύ κοντά στην ακτογραμμή». Οι έρευνες των σωστικών συνεργείων συνεχίζονται, όμως ο εντοπισμός ακόμη ενός νεκρού σβήνει τις ελπίδες να εντοπιστούν επιζώντες. Ο νεώτερος απολογισμός από το ναυάγιο είναι -σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ANSA- έξι νεκροί και 16 αγνοούμενοι. Στην ανακοίνωση τονίζεται, επίσης, πως ο πλοίαρχος δεν τήρησε τις διαδικασίες που έχει υιοθετήσει η εταιρεία για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, οι οποίες «σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν τα διεθνή πρότυπα».

Ο 52χρονος καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος αντιμετωπίζει την κατηγορία της ανθρωποκτονίας, αρνείται ότι υπέπεσε σε λάθη και υποστηρίζει ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο δεν ήταν χαρτογραφημένος.

Στις καταγγελίες ότι ήταν από τους πρώτους που εγκατέλειψαν το πλοίο, απαντά ότι τόσο ο ίδιος όσο και οι άλλοι αξιωματικοί του Costa Concordia ήταν οι τελευταίοι που έφυγαν. Πάντως, ο Σκετίνο έχει προφυλακιστεί, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας La Stampa, φέρεται να σχεδίαζε τη διαφυγή του στο εξωτερικό. Υπό κράτηση βρίσκεται και ο υποπλοίαρχος, Τσίρο Αμπρόσιο.

Η ζημιά από το ναυάγιο του Costa Concordia υπολογίζεται, μέχρι τώρα, στα 85 ως 95 εκατομμύρια δολάρια, ανακοίνωσε η αμερικανική ναυτιλιακή εταιρία Carnival.

Το ποσό αυτό αντικατοπτρίζει μόνο τα διαφυγόντα κέρδη από το ναυάγιο του πλοίου. "Η εταιρία πιστεύει ότι το κόστος της ζημίας θα αυξηθεί , αλλά ακόμα δεν μπορεί να το υπολογίσει", υπογραμμίζεται σε ανακοίνωσή της από τη Νέα Υόρκη.

Σε θαύμα ελπίζουν τα σωστικά συνεργεία 

Οι έρευνες των σωστικών συνεργείων για τον εντοπισμό των αγνοουμένων συνεχίζονται και σήμερα, Δευτέρα. Νωρίς το πρωί τα συνεργεία διάσωσης εντόπισαν τη σορό ενός άνδρα, που φορούσε σωσίβιο, στο δεύτερο κατάστρωμα.

Ο νεώτερος απολογισμός από το ναυάγιο είναι -σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ANSA- έξι νεκροί και 16 αγνοούμενοι.

Ο εντοπισμός τριών ανθρώπων, την Κυριακή, έδωσε ελπίδα στους συγγενείς των αγνοουμένων. Οι διασώστες εντόπισαν ζωντανούς στην καμπίνα τους ένα ζευγάρι Νοτιοκορεατών που βρισκόταν στη κρουαζιέρα για το μήνα του μέλιτος, καθώς και έναν ναυτικό, οποίος βρισκόταν στη γέφυρα και είχε τραυματιστεί στα πόδια.

Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης τονίζουν ότι οι ομάδες διάσωσης δίνουν πραγματική μάχη ενάντια στο χώρο, καθώς με την πάροδο των ωρών μειώνονται όλο και περισσότερο οι πιθανότητες να βρεθούν άλλοι επιζώντες, ενώ υπάρχει παράλληλα ο κίνδυνος να αυξηθεί ακόμη περισσότερο η κλίση του κρουαζιερόπλοιου, καθιστώντας ουσιαστικά αδύνατη την μετακίνηση στους εσωτερικούς του χώρους.

Εκπρόσωποι των πυροσβεστών και της ακτοφυλακής συνεχίζουν να τονίζουν ότι αυτό που δημιουργεί μεγάλη ανησυχία είναι ότι στις καμπίνες, λόγω του μπλακ άουτ που προκλήθηκε με την πρόσκρουση, οι ηλεκτρονικές κλειδαριές μπορεί να έχουν μπλοκάρει και να υπάρχουν επιβάτες που να μην μπορούν να εξέλθουν.

Το Costa Concordia, ναυαρχίδα της εταιρείας Costa Crociere και ηλικίας μόλις πέντε ετών, είχε αποπλεύσει την Παρασκευή από τη Τσιβιταβέκια στη Ρώμη για κρουαζιέρα στις ακτές της δυτικής Μεσογείου. Στο πλοίο επέβαιναν συνολικά 4.234 άτομα από τα οποία τα 1.000 ήταν μέλη του πληρώματος.



Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες των επιβατών


Ένας Γάλλος που επέζησε από το ναυάγιο θα καταθέσει μήνυση κατά της εταιρείας Costa Cruises, ιδιοκτήτριας του πλοίου που ναυάγησε του Concordia, αναφέρει η εφημερίδα Sud Ouest στην ιστοσελίδα της.

Η εφημερίδα έλαβε τη μαρτυρία του κ. Ολιβιέ Καρασκό και της Τζεσικά Κιντάλ, και οι δύο κάτοικοι της της νότιο-δυτικής Γαλλίας, ηλικίας 35 και 29 αντίστοιχα, που ήταν επιβάτες του πλοίου. Ο κ. Καρασκό δήλωσε στην εφημερίδα ότι θα υποβάλει μήνυση, επειδή  «θεωρεί ότι η εταιρεία (Costa Cruises) ήταν απροετοίμαστη».

«Αυτό που συνέβη δεν θα έπρεπε ποτέ να έχει συμβεί. Δεν είδαμε κανέναν από την Costa Cruises πριν από την άφιξή μας στη Γαλλία. Αισθάνομαι ότι η εταιρεία δεν ήταν προετοιμασμένη για κάτι τέτοιο. Μας άφησαν μόνους σε μια πλήρη ανοργανωσιά. Πέρασε μιάμιση ώρα πριν υπάρξει πραγματικός συναγερμός», τόνισε ο Καρασκό στην επαρχιακή εφημερίδα.

«Κανείς δεν μας είπε να επιβιβαστούμε στις βάρκες, έπρεπε να πάρουμε μόνοι μας όλες τις πρωτοβουλίες. Το φωτεινό σήμα του
γιλέκου μου δεν λειτούργησε», διηγείται ο ίδιος.

«Μας είπαν ότι μια ενημερωτική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας για να μας δώσουν οδηγίες σε περίπτωση προβλημάτων. Αυτό δεν συνέβη ποτέ, εγώ δεν κλήθηκα σε οποιαδήποτε άσκηση, εκτός από λίγα λεπτά μπροστά από μια τηλεόραση», κατήγγειλε.

«Δεν υπήρξε καμία πληροφορία. Το πλήρωμα φαινόταν χαμένο», εξηγούν οι δύο επιζώντες, που περιγράφουν σκηνές «πανικού» και «συνωστισμού».

«Το πλήρωμα αγωνιζόταν να βάλει τις βάρκες στη θάλασσα», οι οποίες, σύμφωνα με τη νεαρή γυναίκα, πήγαιναν πέρα δώθε στην ακτή, επειδή δεν υπήρχε επαρκής αριθμός τους. Πέρασαν τη νύχτα στο νησί Τζίλιο, και μετά οι αρχές φρόντισαν γι αυτούς και τελικά τους οδήγησαν πίσω στη Μασσαλία στη νοτιο-ανατολική Γαλλία.