Ο ιταλικός τύπος δημοσιεύει σήμερα το προσχέδιο της κυβέρνησης του Μάριο Μόντι για την απελευθέρωση της αγοράς της εργασίας και την αύξηση του ανταγωνισμού.  Σε ό,τι αφορά τα φαρμακεία, το προσχέδιο στο οποίο αναφέρεται αναλυτικά η εφημερίδα της Ρώμης Ιλ Μεσατζέρο προβλέπει την απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας και της κάθε βάρδιας, συμπεριλαμβανομένων και των Κυριακών. 

Σχετικά με τις κατώτατες και ανώτατες αμοιβές των επαγγελματιών, η κυβέρνηση του Ιταλού τεχνοκράτη πρωθυπουργού εννοεί να προχωρήσει στην ολική κατάργησή τους.

Στο συγκεκριμένο προσχέδιο αναφέρεται επίσης ότι θα μπορούν να αυξηθούν χωρίς περιορισμούς τα πρατήρια βενζίνης "αυτόματης εξυπηρέτησης" εκτός αστικών περιοχών, ενώ σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να μπορούν να διαλέγουν ελεύθερα τα καύσιμα της πετρελαϊκής εταιρίας που προτιμούν.

Οι εφημερίδες -προσθέτει η Μεσατζέρο- θα μπορούν, επίσης, να πωλούνται ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς που να συνδέονται με τον αριθμό των κατοίκων, σε βιβλιοπωλεία και εμπορικά κέντρα.

Οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης επεκτείνονται και στον τομέα της ασφάλισης των αυτοκινήτων: αν δεν υπάρξουν αλλαγές της τελευταίας στιγμής οι ιδιοκτήτες ιδιωτικής χρήσεως αυτοκινήτων που δέχονται να εγκαταστήσουν "μαύρο κουτί" στο Ι.Χ. τους, θα έχουν έκπτωση στο συνολικό κόστος της ασφάλειας, ενώ ειδικοί μεσάζοντες θα πρέπει να παρουσιάζουν στους πολίτες τουλάχιστον τρεις εναλλακτικές προτάσεις άλλων τόσων ασφαλίσεων. 

Σε ό,τι αφορά τα ταξί, το νομικό πλαίσιο δεν έχει ακόμη καθοριστεί με σαφήνεια: το αρχικό κείμενο της κυβέρνησης περιείχε την αύξηση του συνολικού αριθμού αδειών και την δυνατότητα οι ιδιοκτήτες να διαθέτουν πάνω από μια άδεια. Ο Μάριο Μόντι ήθελε επίσης να αυξήσει την ελαστικότητα στα ωράρια εργασίας και να εκδίδονται άδειες που να προέβλεπαν "ωράριο μερικής απασχόλησης".

Έπειτα όμως από συνεχείς κινητοποιήσεις των οδηγών ταξί και διαδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν και μπροστά από την είσοδο του κυβερνητικού μεγάρου Παλάτσο Κίτζι, πηγές της ιταλικής κυβέρνησης άφησαν να διαρρεύσει ότι "οι προτάσεις που έγιναν από τους ταξιτζήδες κρίνονται λογικές και, κατά συνέπεια πρόκειται να συνεχισθεί εποικοδομητικός διάλογος για την εξεύρεση τελικής λύσης".

Τα κύρια σημεία των προτάσεων των συνδικάτων ταξί βασίζονται στην αύξηση του ωραρίου απασχόλησης και στην διπλή βάρδια. Απορρίπτεται κατηγορηματικά όμως η αύξηση των αδειών.

Υπό το φως των τελευταίων εξελίξεων οι οδηγοί ταξί αποφάσισαν να διακόψουν, προσωρινά, τις απεργιακές κινητοποιήσεις που είχαν ξεκινήσει στις περισσότερες ιταλικές πόλεις.

Ο νομάρχης της Ρώμης Φραντσέσκο Ταλιέντε προειδοποίησε ότι αν οι απεργίες ξαναρχίσουν θα αποφασιστεί η επίταξη των ταξί. 

Με πληροφορίες ΑΠΕ ΜΠΕ