Η Σαρλίζ Θερόν για μια ακόμη φορά κάνει του… «κεφαλιού» της.
Μετά το Monster όπου από κύκνος έγινε ασχημόπαπο, τώρα παίρνει τη μηχανή και κουρεύει με την ψιλή τα ξανθά μαλλιά της, που ήταν αντικείμενο θαυμασμού από τις απανταχού γυναίκες του πλανήτη, σε περίπτωση δηλαδή κατά την οποία κατάφερναν να ξεπεράσουν τη ζήλεια τους.

Μια τέτοια είδηση όμως ενδιαφέρει  σύσσωμο τον αντρικό πληθυσμό, ο οποίος  ξεσπά σε ρίγη  ανείπωτης  «συγκίνησης»  στη θέα και μόνο της Νοτιαφρικανής ηθοποιού.

Όμως η 37χρονη Σαρλίζ  πέρα από το να είναι ένα από τα πιο ωραία «θηλυκά» του σύγχρονου Hollywood, τυχαίνει να έχει και ταλέντο… στην υποκριτική. 

Και μπορεί στο ξεκίνημα της να έπαιξε σε μέτριες έως συμπαθητικές ταινίες, υποδυόμενη την ερωτοχτυπημένη (βλέπε Sweet November) ή την ξανθιά γυναίκα μιας παρέας ληστών (βλέπε The Italian Job), κατάφερε να μη μπλεχτεί στα γρανάζια της μοιραίας, δοκιμάζοντας τις αντοχές της σε έναν ρόλο όπου έπρεπε να απαρνηθεί αυτό που την είχε κάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή γνωστη: την ομορφιά της.

Με έκπληξη λοιπόν κάπου μέσα στο 2003 αντικρίσαμε μια παχουλή, άσχημη, ομοφυλόφιλη ιερόδουλη που σκότωνε όποιο φαλλοκρατικό αρσενικό βρισκόταν στο διάβα της. Απαλλαγμένη λοιπόν από το βάρος της εικόνας της, η Θερόν έδειξε ότι έχει τεράστια αποθέματα ταλέντου που σε καμιά άλλη περίπτωση δεν θα μπορούσε να εξωτερικεύσει.

Γι’ αυτό και  η Αμερικανική Ακαδημία, που πετάει τη σκούφια της για κάτι τέτοιες ανατροπές, τη βράβευσε με το Όσκαρ Καλύτερης Γυναικείες Ερμηνείας. Υπήρξαν αρκετοί που εκτόξευσαν το φαρμάκι τους, υποστηρίζοντας πως η μεταμόρφωση και μόνο αρκούσε για να της δώσει το πολυποθητο αγαλματάκι.



Έτσι λοιπόν η Νοτιοαφρικανή ηθοποιός ήταν υποχρεωμένη να επιλέξει πολύ προσεκτικά το follow-up κι ενώ όλοι περίμεναν να κάνει – ως συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις – τη λάθος κίνηση, εκείνη πρωταγωνίστησε σε μια αληθινή ιστορία που υμνούσε την πρώτη γυναίκα που τόλμησε να υποβάλει  μήνυση για σεξουαλική παρενόχληση από το αφεντικό της.

Ο χαρακτήρας της Θερόν στην ταινία North Country ήταν και πάλι  ένας δύσκολος ρόλος που πολλές γυναίκες ηθοποιοί θα σκότωναν για να έχουν.



Από κει και πέρα, η Σαρλίζ Θερόν ξεκινά μια πορεία με σημαντικές συνεργασίες, σε ταινίες που δεν αγγίζουν εύκολα μεγάλες σταρ του Hollywood, όχι κατ΄ανάγκη λόγω δυσκολίας στο ρόλο, αλλά κυρίως λόγω της ιδιαίτερης πολιτικής χροιάς που έχουν.

Για όλα φταίει ο πρώην σύζυγος της, Στιούαρτ Τάουνσεντ, ο γνωστός Ιρλανδός ηθοποιός και σκηνοθέτης από το «Shooting Fish».

 Ο Τάουνσεντ λοιπόν της έδωσε μια συμμετοχή στην πιο αμφιλεγόμενη ταινία του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου τα τελευταία χρόνια, το Battle in Seattle, όπου πραγματεύεται τα αιματηρά επεισόδια που ξέσπασαν  λίγο πριν τη Σύνοδο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου στο Seattle το 1999 ανάμεσα σε ακτιβιστές και αστυνομία.

Η Σαρλίζ όμως δεν φαίνεται να πτοήθηκε από τις αντιδράσεις που προκάλεσε η ταινία λόγω του ξεκάθαρα στρατευμένου χαρακτήρα της υπέρ των ακτιβιστών, και αποφάσισε με κάθε τρόπο να χαλάσει μια και καλή την εικόνα της, προκειμένου να συμμετέχει σε ταινίες που την εκφράζουν.




Μετά από ένα πέρασμα στο ρόλο της κακιάς βασίλισσας στη σύγχρονη εκδοχή του  παραμυθιού της Χιονάτης, εν έτει 2012 περιμένουμε τη νέα της ταινία Mad Max: Fury Road, όπου για τις ανάγκες του ρόλου ξύρισε το κεφάλι της, χωρίς δεύτερη σκέψη.



Πολλές πληροφορίες για την ταινία δεν έχουμε ακόμα, αλλά πλέον κάποιος πρέπει να της πει ότι μετά από τόσα χρόνια, το έχουμε καταλάβει:

Δεν νομίζουμε ότι είναι μια ακόμα όμορφη χολιγουντιανή ηθοποιός. Το εμπεδώσαμε ότι είναι μια ψαγμένη, ταλαντούχα και μεγάλης κλάσης ηθοποιός.

Μπορούμε τώρα να έχουμε το όμορφο κορίτσι του superficial Hollywood, πίσω, κάποια στιγμή Σαρλίζ;

Άγγελος Ανδρέου