Κάποια στιγμή το φαινόμενο που ακούει στο όνομα Έλενα Παπαβασιλείου πρέπει να αναλυθεί. Και αυτή η στιγμή ήρθε.  
Σήμερα, Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2012, το newpost.gr θα προσπαθήσει να δώσει μια απάντηση στο ερώτημα που βασανίζει το μυαλό σύσσωμου του αντρικού τηλεοπτικού κοινού.    Γιατί όταν ακούμε τον όρο «σέξι παρουσιάστρια» ασυναίσθητα σκεφτόμαστε την Έλενα Παπαβασιλείου – και ταυτόχρονα μας ξεφεύγει ένα σύντομο μειδίαμα;   

Βασανιστικά ερωτήματα που θα επιχειρήσουμε παρακάτω να απαντήσουμε.

Όμορφες στην ελληνική τηλεόραση υπάρχουν πολλές. Ακόμα και η Ελένη Μενεγάκη, παρά τα «– άντα» της διαθέτει περίσσια ομορφιά και χάρη. Άλλα Έλενα Παπαβασιλείου δεν τη λες.

Είχα διαβάσει σε ένα σατιρικό άρθρο παλιότερα, την εποχή του Καστελόριζου, πως ο Γιώργος Παπανδρέου έπρεπε να είχε χρησιμοποιήσει την Έλενα Παπαβασιλείου για την ανακοίνωση της προσφυγής στο ΔΝΤ.  Όχι διαμαρτυρίες, αλλά ενθουσιώδες παραλήρημα θα είχε κυριεύσει τον ελληνικό λαό.

Και φυσικά είχε δίκιο. Γιατί η Έλενα τα έχει όλα. Είναι το κορίτσι της διπλανής πόρτας, για την οποία στέκεσαι στη μεσοτοιχία για να ακούσεις μόνο και μόνο την ανάσα της.

Γλυκιά, προσιτή και ολιγομίλητη. Αλλά ταυτόχρονα και ο ορισμός της εκρηκτικής ξανθιάς με τα πλούσια προσόντα που νομίζεις ότι έχει βγει κατευθείαν από αμερικανική σειρά και συγκεκριμένα από το Baywatch ως κολλητή της Pamela Anderson.
Πρόκειται ίσως για τη μοναδική γυναίκα στην ελληνική τηλεόραση που καταφέρνει να αναδεικνύει το πρότυπο αυτό της αμερικανικής ομορφιάς χωρίς να φαίνεται ψεύτικη. Το υπηρετεί τόσο καλά, που αν τη βλέπαμε σε πεζοδρόμιο του Μαϊάμι να κάνει roller – skate με το μαγιό της, δεν θα παίρναμε χαμπάρι ότι είναι Ελληνίδα.

Επιπλέον, επιτέλους, είναι μια παρουσιάστρια που δεν έχει το σύνδρομο του «θέλω να γίνω μάνα». Δεν μιλάει για γάμους, δεσμεύσεις και υποχρεώσεις, δεν έχει δώσει κανένα δικαίωμα να την πεις νοικοκυρά και σνομπάρει συνεχώς οτιδήποτε έχει να κάνει με κομπλεξικές εκρήξεις συντηρητισμού που μαστίζει τις περισσότερες «σέξι παρουσιάστριες».

Το κυριότερο από όλα όμως είναι η στάση της απέναντι στο ίδιο το μέσο που δουλεύει. Το συγκλονιστικό με την περίπτωση της Έλενας Παπαβασιλείου είναι ότι δεν κυνηγάει εκείνη το φακό, αλλά ο φακός ξεροσταλιάζει για ένα πλάνο της.  Η ίδια φαίνεται αποστασιοποιημένη από την προβολή που έχει, και όμως όλα γυρίζουν γύρω από την ύπαρξη της. Φαντάζει «καταδικασμένη» να βρίσκεται μπροστά στις κάμερες, είτε το θέλει είτε όχι.

Γι’ αυτό και ακόμα και αν όλο το πρόγραμμα της ελληνικής τηλεόρασης σταματήσει κάποια στιγμή στο μέλλον, εκείνη θα βρίσκεται πάντα μπροστά από την κάμερα.

Γιατί, κύριοι, είναι η Έλενα Παπαβασιλείου...

Άγγελος Ανδρέου