Γράφει η Αλεξάνδρα Τσόλκα
Υπάρχουν άνθρωποι στην ελληνική τηλεόραση που ότι κι αν κάνουν, όπως και αν εμφανιστούν, όσο κι αν προκαλέσουν είναι χαϊδεμένα παιδιά του τύπου. Κάποιες φόρες έχουν ισχυρό πλέγμα δημοσίων σχέσεων, κάποιες άλλες παντοδύναμη προστασία που προκαλεί φόβο και μερικές φόρες απλά αξίζουν αρκετά ώστε να μην γίνονται στόχοι.

Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που είναι εύκολο να τους βάλεις το μήλο στο κεφάλι και να το στοχεύσεις με το τόξο σου, ακόμη και αν έχεις ένα βελάκι, τόσο δα μικρό… Η Ελεονόρα Μελέτη ανήκει στους δεύτερους.

Αν η κ. Μελέτη συνέχιζε να λέει ειδήσεις, με το ταγεράκι, το ξανθό αγγελικό μαλλί ανάλαφρα ριγμένο στους ώμους και το παστέλ μακιγιάζ θα ταν ανώδυνη και ίσως η ταμπέλα επάνω της να λέγε «σοβαρή δημοσιογράφος». Το ότι έκανε εκπομπή με κουτσομπολιά, ανάμεσα σε συνεντεύξεις και ειδήσεις της σόου μπιζ, την καθιστούν ακαριαία στόχο, ό,τι κι αν κάνει. Ας πούμε πως η κ. Μελέτη είναι σε διακοπές και φωτογραφίζεται με μπικίνι. Στόχος! Η Ελλάδα πεινάει και αυτή ποζάρει στις παραλίες! Μα, δεν έχει τα λεφτά κλεμμένα, δεν είναι επάνω σε θαλαμηγούς και είναι και ένα νέο, ελεύθερο κορίτσι που καλά κάνει και πάει διακοπές στην Σχοινούσα, στη Βροντούσα και στην Λευκάδα χωρίς να ρίχνει Άγκυρα στην κοσμική Μύκονο. Ποιον ενοχλεί; Κανένας, εκτός από εμάς που πρέπει να γεμίσουμε με αράδες το λευκό, δημόσιο κενό…

Εμπρηστική, αυθόρμητη, δυναμική, νευρική, απρόβλεπτη, ανατρεπτική, αντικομφορμίστρια δε υποκύπτει εύκολα στους τηλεοπτικούς κανόνες. Κόβει τα μαλλιά της κοντά, αντί να τα κάνει μπουκλάκια και να τους κολάει τούφες εξτένσιονς της νεκρής Ινδής. Λέει ότι της έρθει στο κεφάλι. Είναι φυσιολογική κοπέλα της εποχής της και δεν προσποιείται την άσπιλη παρθένα που θα βγάλει τα σεντόνια στο λιακωτό μετά την πρώτη νύχτα του γάμου. Κάνει λάθη, ατοπήματα, χαζομαρούλες, αλλά ξέρει ελληνικά, δε διαπράττει σολοικισμούς και είναι σε θέση να λειτουργήσει αξιοπρεπώς δημοσιογραφικά και να κάνει μια συνέντευξη.

Κι όμως! Η Ελεονόρα φταίει για όλα τα κακά της τηλεόρασης! Για το κοτσουμπολιό, την ευτέλεια, την κακή αισθητική, την πορνική διάθεση, την «δευτεράτζα» των τηλεοπτικών κατασκευών. Κι όλα αυτά πριν καν αρχίσει εκπομπή. Γιατί; Από ένα τρέιλερ που θεωρητικά διαφήμιζε την σεξουαλικότητα της Ελεονόρας, που τάχα, ήταν ελαφρά ντυμένη και που ήταν ακαλαίσθητο. Ναι. Πιθανόν. Αλλά ήταν αστείο. Η σεξουαλική της διαθεσιμότητα ήταν αυτοσαρκαστική. Το τολμηρό της εμφάνισης περιόριζαν σε μια μπρατέλα σουτιέν που φαινόταν. Η εικονική Ελεονόρα παρέμενε τέτοια, ένα φόντο, δηλαδή, για να προβάλει καθένας ό,τι θέλει και επιθυμεί. Ακόμα και οι τηλεκριτικοί…

 ροσωπικά απ όσα τρέιλερ είδα μέχρι τώρα (μη φανταστείτε 3 είναι όλα και όλα αντίστοιχα των εκπομπών που έχει αποφασιστεί να υπάρξουν στις φτωχές ελληνικές τηλεοράσεις), της Ελεονόρας είναι το πιο ευρηματικό, καλογυρισμένο, καλοπαιγμένο και αστείο. Όσο για την ίδια; Κάθε άλλο παρά την μοιραία γυναίκα κάνει, αλλά αντίθετα τσαλακώνει αυτήν ακριβώς την εικόνα. Και επειδή όλες οι άλλες είναι καλές και γλυκιές και τρυφερές και «καλά κορίτσια» γουστάρω Ελεονόρα που είναι τσαμπουκάς, «φυσιολογική» και ανθρωπινή. Αυτά! Και ας μη παίρνουμε τόσο σοβαρά ένα τρέιλερ και το αναλύουμε σα να ναι Μπονιουέλ για μια εκπομπή, που όχι, δε θα αλλάξει τον κόσμο, αλλά όσο να ναι κάποιο χαμογελάκι θα μας το χαρίσει…