Από την Αλεξάνδρα Τσόλκα
Δεν τη γνώρισα τις εποχές που διάσημοι, ανερχόμενοι, σχεδόν φτασμένοι ονειρεύονταν για μια θέση στο καναπέ της. Έβλεπα την επιρροή της στον κοριτσόκοσμο. Ξαφνικά όλες όσες πατούσαν το πόδι τους σε τηλεοπτικό στούντιο, ήθελαν να γίνουν Ρούλα και να κάνουν πρωινό (κάποιες ακόμα το παλεύουν). 

Κοπιάρονταν τα χτενίσματα της, το ντύσιμο της, το μέικ απ της, το συγκεκριμένο ξανθό των μαλλιών της. Στην τηλεόραση η εικονική Ρούλα – super star της ιδιωτικής τηλεοπτικής έκρηξης, ό,τι κι αν έκανε, ακόμη και άτεχνα, χόρευε, τραγουδούσε, έπαιζε ρόλους, πέρα απ το δημοσιογραφικό γνωστό της τόπο, μάγευε το κοινό. Ίσως γιατί είχε τον αυθορμητισμό του παιδιού που παίζει το μεγάλο μπροστά στο καθρέφτη. Ίσως γιατί ήταν γέννημα αυτού του κοινού, μέρος του και όχι περισπούδαστη επικοινωνιολόγος που βάδιζε με τακτικές. 

Στη μεγάλη καριέρα της, έχω την εντύπωση, πως πάντα αυτοσχεδίαζε. Έκανε και αυτή λάθη, μεγάλα ρίσκα, τόλμησε πράγματα, δοκίμασε και επέβαλλε τηλεοπτικά προϊόντα και καθιέρωσε καλλιτέχνες. Υπήρξε η αιχμή του δόρατος. Γραφτήκαν για αυτήν και ειπώθηκαν τόσα, όσα για κανένα άλλον ποτέ στην τηλεόραση. Έγινε ένα μυθικό πλάσμα στο εικονοστάσι των καθημερινών οσιοτήτων. Μια λευκή γιγαντοοθόνη για προσωπικές, ατομικές προβολές ποθημένων, εμμονών, ονείρων ή και φαντασιώσεων. Μοίρα δημοσίων γυναικών με κόστος. 

Την γνώρισα από κοντά, με αφορμή μια συνέντευξη, όταν μετά από μια μεγάλη περιπέτεια υγείας, επέστρεψε στην τηλεόραση για το Dream Show, σώζοντας το από σίγουρο ναυάγιο τηλεθέασης πάνω σε παγόβουνα αδιαφορίας των τηλεθεατών. Εκτίμησα την τελειομανία της, την ειλικρίνεια της στα όρια του φιλοσοφικού πεσιμισμού. Μου έκανε εντύπωση το πόσο χορτάτη ήταν από εξόδους, χορούς, φλερτ, φήμη. Εγκαίρως, έβλεπε και το έλεγε, πως όχι μόνο το τηλεοπτικό τοπίο άλλαζε, αλλά και η πραγματικότητα όλων μας. Ώριμη και λίγο απόμακρη, έκανε ζωή μετρημένη, κλειστή, με φίλους καρδιάς κοντά της, χωρίς επιδείξεις και ακρότητες. Η γυναίκα που ούτε καν κρασί δε πίνει!

Κάποιες άλλες συνεντεύξεις και ανταλλαγές τυπικών τηλεφωνημάτων σε γιορτές και σχόλες, πάντα με ευγένεια και τρόπους ελαφρώς αστικούς ως αρμόζει σε κόρη αξιωματικού, καλομεγαλομένη. Τελευταία έχουμε χαθεί, αλλά παρακολουθώντας τηλεόραση συχνά θυμάμαι κάτι που μου χε πει, κάποτε και δε νομίζω να το χα συμπεριλάβει στο υλικό της δημοσιευμένης συνεντεύξεις.

«Παρουσιαστής είναι αυτός που λειτουργεί και ως παρουσιαστής και ως δημοσιογράφος και ως αρχισυντάκτης. Είναι δημιουργός από μόνος του, κατεβάζει ιδέες και τις καταθέτει, είναι ρεπόρτερ μάχιμος και λειτουργεί στον αέρα χωρίς μέντορες και ακουστικό και χωρίς ότο κιού -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως στις ειδήσεις. Παρουσιαστής είναι αυτός που δεν προκαλεί το κοινό αίσθημα με τις δηλώσεις, τις φράσεις, την συμπεριφορά, που στέκεται στον κόσμο πιο ταπεινός πάντα από το περίγυρο του τον εργασιακό. Παρουσιαστές αυτού του είδους έχουμε πολύ λίγους, αλλά έχουμε περίσσευμα σε διεκπεραιωτές, σε εκτελεστικά όργανα. Θα βρεις πολύ όμορφα αγόρια και κορίτσια που με καλό ακουστικό στο αφτί θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν και να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Ομως δεν είναι αυτό το ζητούμενο! Δεν έρχεται ο παρουσιαστής να πάρει την σκαλέτα μια ώρα πριν βγει στον αέρα και με το ακουστικό στο αφτί να κάνει εκπομπή. Να υπάρχει δημιουργικότητα, καινοτομία, πρωτοπορία, οργάνωση, θεματολογία, άποψη και δεν χρειάζεται κανένα ακουστικό»! 

Το ότι η Ρούλα είναι εκείνη που έγινε πρώτη γνωστή με το μικρό της όνομα, που η διάρκεια της αποδεικνύει την αξία της και που η επιτυχία της δεν κρίνεται αλλά αναλύεται μόνο, είναι γεγονότα αυταπόδεικτα. Σήμερα;  Στέλεχος πια στον Άλφα και γνώστης όσοι λίγοι της ελληνικής τηλεοπτικής πραγματικότητας, μιλά επιλεκτικά. Μια συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό ΟΚ και στον αγαπημένο Μιχάλη Ροδόπουλο, έγινε το γεγονός της μέρας. Αναδημοσιεύσεις, σχόλια, αναλύσεις! Γιατί πολύ απλά μια πραγματική σταρ δεν τρέχει να προκαλέσει τον φακό να την απαθανατίσει! Τρέχει εκείνος ξωπίσω της σα μανιακός ερωτοχτυπημένος! 

Ήθελα λοιπόν να πω, μετά από τόσες συνεντεύξεις μαζί της, πως ο κ. Ροδόπουλος ξεκλείδωσε και αποκάλυψε μια Ρούλα σκεπτόμενη, δουλεμένη πολύ, ψαγμένη και ισορροπημένη. Διαφοροποιημένη απ αυτό που περιγράφει για την καθημερινότητα των «ελλήνων τηλεοπτικών σταρ» πως «μεταλλάσσονται από τη μία μέρα στην άλλη σε ένα τελείως διαφορετικό, άγνωστο πρόσωπο που ακόμη και ο πλανητάρχης -με τόση εξουσία- είναι πιο σεμνός, πιο προσγειωμένος και πιο συνειδητοποιημένος για το ρόλο του». Ας διαβάζουν όσα λέει οι νεαρές επίδοξες τηλεστάρ και ας βάζουν τον πήχη ψηλά. Ας αφήσουν τις κρίσεις, τα σχόλια και τις φήμες για το απώτερο μέλλον. Όταν μετά  από αρκετές δεκαετίες θα θυμούνται κάποιοι έστω και τ όνομα τους...