Από τη Φανή Πλατσατούρα
Η φτωχή μας Ελλαδίτσα έβαλε για ακόμη μια φορά τα καλά της, πρόβαρε τα φτερωτά κουστούμια και πάει πρόσω ολοταχώς για τον 58ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό της Eurovision που θα διεξαχθεί τον Μάϊο στο Μάλμε της Σουηδίας. Οι χορηγοί βρέθηκαν, οι υποψήφιοι Έλληνες τραγουδιστές επιλέχθηκαν και η ΕΡΤ ετοίμασε το τσουβάλι...

Και μπορεί δεύτερο πανωφόρι να μην έχουμε να βάλουμε πάνω μας, αλλά τον χορό μας θα τον ρίξουμε τελικά. Οι επικρατούσες επιλογές, πολλές:

Koza Mostra και Αγάθωνας: «Alcohol Is Free», Platinum Records: Να χαρώ εγώ μουστάκι όμορφο, μπουκλωτό και στυλ αρρενωπό. Έλα ρε Αγάθωνα, πιες ένα ποτηράκι και για μας και σέρβιρε και τα παιδιά με τις φούστες από δίπλα σου... Και επειδή στους Έλληνες αρέσουν οι ρεμπετοκαταστάσεις, ήδη, σύμφωνα με την εταιρεία στοιχηματικών αποδόσεων Unibet, ο Σαλονικιός και οι φούστες του βρίσκονται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων!

Θωμαή Απέργη: «One Last Kiss», Panik Records: Γίνεται ένα τέτοιο δροσερό κορίτσι να ζητιανεύει φιλιά; Και όμως... Ωραίο dance κομμάτι, με αγγλικό στίχο και τζαζ επιρροές που αναδεικνύει τις χορευτικές ικανότητες της όμορφης αοιδού. Για νίκη δεν ξέρω, αλλά μια φορά θα τους εντυπωσιάσουμε τους ξένους!

Αγγελική Ηλιάδη: «Χίλιες και μία νύχτες», Platinum Records: Χανουμάκια θα γίνουμε και θα χορεύουμε στους ανατολίτικους ρυθμούς του τραγουδιού της Ηλιάδη. Την κοιλίτσα με το σκουλαρίκι στον αφαλό μην ξεχάσει να μας δείξει μόνο, όπως μας έχει συνηθίσει στις πίστες που χρόνιατραγουδά...

- Alex Leon και Giorgina: «Angel», Panik Records:
Διαθέτει μια ασυνήθιστα μελωδική φωνή, αλλά... το άσμα είναι πιστεύω, άνευρο, ενώ απουσιάζει πλήρως το ελληνικό στοιχείο. Εντούτοις η παρουσία της αοιδού γεμίζει τη σκηνή...

Eurovisioνικές Κόντρες: Άρχισαν τα όργανα...

Ο ελληνικός τελικός για την επιλογή του μουσικού κομματιού που θα μας εκπροσωπήσει στον εμπορικό διαγωνισμό θα διεξαχθεί στις 18 Φλεβάρη στο «Gazi Music Hall» και ήδη οι πρώτες κόντρες έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Ο Αγάθωνας δήλωσε πως δεν γνωρίζε την Αγγελική Ηλιάδη με τ΄ όνομα πριν αποφασίσει να πει το «ναι» στο «πανευρωπαικό πανηγύρι», όπως ο ίδιος το χαρακτήρισε, ενώ και η Θωμαή Απέργη δεν παρέλειψε να πετάξει τα καρφάκια της για τον Αγάθωνα, εξηγώντας πως έχει περισσότερες πιθανότητες από εκείνη να νικήσει, λόγω των υπεράριθμων μελών του συγκροτήματός του και μόνο. Μια φορά τον ελληνικό τελικό - με ανελέητες κόντρες ή μη- θα παρουσιάσουν η Δέσποινα Βανδή και ο Γιώργος Καπουτζίδης. Και περισσότερη εντύπωση και από τον ίδιο τον μουσικό θεσμό, κάνει η θετική απάντηση της κα. Βανδή. Μάλλον λίγη διαφήμιση - με τ΄ αζημίωτο πάντα- την είχε ανάγκη η ερμηνεύτρια... Μάλιστα, όσοι θελήσουν να παρακολουθήσουν από κοντά τον ελληνικό τελικό θα πρέπει να διαθέσουν 20 ευρώ για το εισιτήριο. Και όσοι δεν έχουν...; Από τις τηλεοράσεις θα γευτούν μαζί με ένα κομμάτι πίτσα τον κιτς διαγωνισμό και αν φτάσουν τα κέρματα και μ΄ ένα μπουκάλι αναψυκτικό συντροφιά...

Πετα- λουδένια λεφτά...

Το επίσημο logo του φετινού Πανευρωπαικού Διαγωνισμού είναι μια πολύχρωμη πεταλούδα, που ανοίγει τα φτερά της και ενώνει έθνη, κράτη, κόσμους. Και επειδή καθώς φαίνεται η ξενομανία κυλά στο ελληνικό αίμα, πολλοί είναι εκείνοι που από την Πέμπτη παρακολουθούν ανελλειπώς τα euroviσιονικά νέα από το ειδικό κανάλι «Εurovision Channel EΡΤ powered by MAD», που εκπέμπει από τον ΟΤΕ ΤV. Μεγάλος χορηγός της φετινής εκπροσώπησής μας στον Διαγωνισμό είναι το MAD, το οποίο ανέλαβε όλα τα χρηματικά έξοδα της φαντασμαγορικής βραδιάς. Οι απόψεις για τη συμμετοχή της Ελλάδας στον διεθνή διαγωνισμό, διίστανται. Κάποιοι κάνουν λόγο για ένα χαμηλής αισθητικής θέαμα, όπου το κιτς πρωταγωνιστεί, ενώ κάποιοι άλλοι θεωρούν πως είναι μια μοναδική ευκαιρία να διαφημιστεί η Ελλάδα της κρίσης στο εξωτερικό, να ανακτήσει τη χαμένη λάμψη της, να γεμίσει το ταμείο της ΕΡΤ. (τα τέλη που πληρώνουμε από τον λογαριασμό της ΔΕΗ, δεν φτάνουν;) 

Η βιομηχανία του μουσικού θεάματος ανέκαθεν στόχευε στο φαντασμαγορικό, υπερβολικά χτυπητό, αποπροσανατολιστικό. Η Eurovision και oι απώτεροι σκοποί της, έχουν αναλυθεί από κάθε μεριά-εννοιολογική, θεσμική, κοινωνική, πολιτισμική-. Αυτό που σε γενικές γραμμές έχουμε συμπεράνει,είναι πως μέσω αυτής, επιδιώκεται ένα συνολικό χτύπημα στην αισθητική μας. Γι΄ αυτό και τα τραγούδια που εκπροσωπούν τις διαγωνιζόμενες χώρες, όχι ποιοτικά- αλλά ούτε καν υποφερτά- δε μπορούν να χαρακτηριστούν στην πλειονότητά τους...