current views are: 1

22 Φεβρουαρίου 2013
Δημοσίευση16:43

«ΑRGO»: 7 (και…) πράγματα, που δεν έγιναν καθόλου όπως τα έδειξε ο Μπεν Άφλεκ!

Από τον Τάσο (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλο 

Δημοσίευση 16:43’
αρθρο-newpost

Από τον Τάσο (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλο 

Από τον Τάσο (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλο 
Πόσες ελευθερίες μπορεί να πάρει ένας δημιουργός, εν προκειμένω ο Μπεν Άφλεκ στην κινηματογραφική αναπαραγωγή μιας πραγματικής ιστορίας; Πολλές. Αρκεί α) να το παραδέχεται, β) η υπόθεση να μην αφορά και στη σύγχρονη πολιτική ιστορία  γ) οι κινηματογραφικές της αλλαγές, να μην εξυπηρετούν προπαγανδιστικές τακτικές και δ) το τελικό αποτέλεσμα να έχει ξεκαθαρίσει τον καθαρά ψυχαγωγικό του σκοπό, και να μην αναφέρει πως βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα αλλά πως εμπνέεται από αυτά.

Όταν τίποτα από τα παραπάνω δεν συμβαίνει και η ταινία αυτή, προκύπτει το φαβορί των μεγαλύτερων κινηματογραφικών βραβείων του πλανήτη, δηλαδή των Όσκαρ, συνοδευόμενο από αποθεωτικές κριτικές, τότε κάτι δεν πάει πραγματικά καλά. Και όχι μόνο για τα Όσκαρ.  

***Στην ταινία οι 6 πρωταγωνιστές που διαφεύγουν από την Αμερικάνικη πρεσβεία, βρίσκουν όλοι μαζί καταφύγιο στο σπίτι του Καναδού πρέσβη Κεν Τέιλορ. Στην πραγματικότητα  μοιράστηκαν ανάμεσα στο σπίτι του Τέιλορ και ενός άλλου καναδού αξιωματούχου, αρκετές μέρες μετά την έξοδό τους από την Αμερικάνικη πρεσβεία, τις οποίες πέρασαν σε άλλες κατοικίες.  

***Η σκηνή κατά την οποία η ομάδα επισκέπτεται το παζάρι της Τεχεράνης, με σκοπό να το κινηματογραφήσουν, δε συνέβη ποτέ. Αποτελεί μια καθαρή σεναριακή επινόηση χτισίματος ένατασης, μαζί με το εύρημα των εξαγριωμένων Ιρανών που ετοιμάζονται να λιντσάρουν τους Αμερικάνους.  

***Όλη η 30λεπτη, τελική σκηνή της εξόδου της ομάδας από τη χώρα, είναι σεναριακό κατασκεύασμα που κινηματογραφικά ομολογουμένως αποδίδει, δημιουργώντας ένα φινάλε απίστευτου σασπένς. Που όμως δεν συνέβη ποτέ. Δεν υπήρξε κυνηγητό στο αεροδρόμιο, υποψία εκ μέρους των φυλάκων και επιβεβαίωση των εισητηρίων της πτήσης την τελευταία στιγμή. Η έξοδος από τη χώρα πραγματοποιήθηκε χωρίς κανένα σχεδόν πρόβλημα.  

***Η επιτυχημένη αποστολή που στο φιλμ χρεώνεται στη CIA, έγινε γνωστή ως The Canadian Caper, με το ρόλο των Καναδών πολύ μεγαλύτερο από αυτόν των Αμερικάνων και πολύ πιο ουσιαστικό. Ο Κεν Τέιλορ, ήταν σε στενή επαφή με τον πρόεδρο των Η.Π.Α. Τζιμ Κάρτερ, πριν από τα γεγονότα της απόδρασης, “κατασκοπεύοντας” και μεταφέροντάς του πληροφορίες από το Ιράν. Καναδοί πράκτορες, έκαναν συχνό έλεγχο στο αεροδρόμιο πριν την απόδραση, άλλοι ενεργοποιήθηκαν με σκοπό την χαρτογράφηση εναλλακτικών οδών εξόδου, μέσα και έξω από το Ιράν, και εξασφάλισαν αντίγραφα βίζας εισόδου και εξόδου. Η ίδια η σύζυγος του πρέσβη, αγόρασε τρία διαφορετικά σετ έξι εισητηρίων για κάθε ενδεχόμενο. Τίποτα από όλα αυτά δεν αναφέρεται και ειδικά το γεγονός της αγοράς των εισιτηρίων, παραποιείται “δραματικά” στη σκηνή της επιβεβείωσης των εισιτηρίων των διπλωματών στο check in, και στη σκηνή της απόφασης των κεντρικών της CIA, που υποτίθεται ότι τους είχε κλείσει, να τους τα ακυρώσει.  

***Ο χαρακτήρας του Μπεν Άφλεκ, ο πράκτορας Τόνι Μέντεζ, δεν βρισκόταν σε διάσταση από τη σύζυγό του, δεν είχε έναν γιο (που στην ταινία του πυροδοτεί την ιδέα για την επιχείρηση “Αrgo”) και φυσικά στο φινάλε δεν επανασυνδέθηκε μελοδραματικά με την οικογενειακή του εστία, αφού ποτέ του δεν είχε φύγει από αυτήν. Όλα τα παραπάνω είναι δημιουργημένα για το απαραίτητο συναισθηματικά φορτισμένο κινηματογραφικό υπόβαθρο του ήρωα. Ο Τόνι Μέντεζ, είχε μια ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή με τη σύζυγό του, τις δύο κόρες τους και τον έναν γιο τους. Ενώ η ίδια η σύζυγός του τον συνόδευσε στο αεροδρόμιο τη μέρα της πτήσης του για το Ιράν.  

***Η επιλογή του σεναρίου και του ονόματος “Argo” για την ψεύτικη ταινία, ήταν εντελώς διαφορετική. Η αρχική ιδέα, ήταν το σενάριο να στηριχτεί στο best seller επιστημονικής φαντασίας, “Lord of Light” για τη κινηματογραφική μεταφορά του οποίου, και το φιλόδοξο σχέδιο της δημιουργίας ενός αλά Disneyland θεματικού πάρκου ψυχαγωγίας. βασισμένο σε αυτό, είχαν κληθεί να συνεισφέρουν με ιδέες τους μεγάλα ονόματα του χώρου, όπως ο Ρέι Μπράντμπουρι. Στην ταινία, ο ίδιος ο Μέντεζ επιμελείται τα story boards που θα επιδείκνυε στους Ιρανούς ενώ στην πραγματικότητα, υπεύθυνος για αυτά ήταν ο κορυφαίος κομίστας Τζακ Κέρμπι. Η ονομασία “Argo” υιοθετήθηκε από ένα αστείο που ο ίδιος ο Μέντεζ συνήθιζε με τους φίλους. “-Άrgo. – Tι είναι το Argo? – Argo άντε και πηδήξου”. Το παραπάνω αστείο παρουσιάζεται στην ταινία σε ένα τελείως διαφορετικό πλαίσιο κι από άλλον χαρακτήρα.  

***Ο ρόλος του Χολιγουντιανού παραγωγού που υποδύεται ο Άλαν Άρκιν, δεν υπήρξε στην πραγματικότητα  

Ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz, στο twitter ως klarinabourana, κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb SIGAIKA PRODUCTIONS, για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.    
 

-Το αυθεντικό σκίτσο του Τζακ Κίρμπι για το «Argo»:

 


σχετικα αρθρα