Από τον Τάσο (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλο 
Είναι ελάχιστες οι ταινίες στην ιστορία του «κινηματογράφου για ενήλικες» που κατάφεραν να σπάσουν το φράγμα μεταξύ των κακόφημων «ειδικών» αιθουσών, να παιχτούν σε ένα ευρύ κύκλωμα διανομής αποκτώντας τη φήμη του cult και του έργου τέχνης και να αντιμετωπιστούν σαν τέτοιες από την κριτική.  

Η πιο γνωστή όλων, το «Βαθύ Λαρύγγι» ανήκει πλέον στη σφαίρα του θρύλου με τεράστιες ουρές έξω από τις αίθουσες προβολής της το 1972, στις οποίες περίμεναν υπομονετικά, ζευγάρια και καθημερινοί άνθρωποι, έτοιμοι να απολαύσουν τις στοματικές επιδόσεις της Λίντα Λάβλεϊς, όπως σήμερα πάνε να δούνε ένα 3D blockbuster.  

Όμως η πριν διάσχιση των ορίων μεταξύ mainstream και πορνογραφίας, έγινε ένα χρόνο πριν, το 1971, και με πολύ πιο προκλητική λόγω του ομοφυλοφιλικού της περιεχομένου, ταινία. Τα «Αγόρια στην άμμο» ή «Boys in the sand».  

Τα «Αγόρια» δεν είναι η πρώτη μεγάλου μήκους, με υπόθεση, gay πορνογραφική ταινία. Το στέμμα (ή το βασιλικό cock ring αν προτιμάς) ανήκει σε ένα άλλο film ταινία της ίδιας χρονιάς, το «7 σε έναν στάβλο» («7 in a barn») του Τζ. Μπράιαν. Παρ' όλα αυτά, τα «Αγόρια» είναι αυτά που κατάφεραν όχι μόνο να προβληθούν σε κανονικές αίθουσες αλλά και να ασχοληθεί κριτικά μαζί τους, η βίβλος του Χόλιγουντ, το γνωστό «Variety», γράφοντας ενδεικτικά, «μετά από αυτή την ταινία δεν υπάρχουν ντουλάπες».  

Τα γυρίσματα της ταινίας που σκηνοθέτησε ο Γουέκφιλντ Πουλ, στοίχισαν μόλις 8.000 δολάρια στην παραλιακή τοποθεσία του  gay resort, Fire Island  της Νέας Υόρκης, με πρωταγωνιστή τον Κέισι Ντόνοβαν. Τον πρώτο ουσιαστικά μεγάλο πορνοστάρ του είδους, που έγινε θρύλος. Το φιλμ παρακολουθεί τις σεξουαλικές περιπέτειες του πρωταγωνιστή μέσα από τις συναντήσεις του με διαφορετικούς άντρες που δεν έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα να πετάξουν τα ρούχα τους μπροστά στη θέα του γεννητικού του οργάνου. Το μενού περιλαμβάνει λίγο απ' όλα, στοματικό σεξ, διείσδυση και χρήση ομοιωμάτων. Με πιο αξιοσημείωτη τη σκηνή που ο Ντόνοβαν πετάει μέσα στην πισίνα ένα χάπι, το νερό αφρίζει και απ' τον αφρό γεννιέται ένας μαλαχρινός αφροδίτος που παίρνει κι αυτός τη σειρά του στην αγκαλιά του πρωταγωνιστή.   

Με μια πρωτοφανή διαφημιστική καμπάνια για ταινία σκληρού πορνό, στην οποία συμπεριλαμβάνονταν χλιδάτα πάρτι, ειδικές προβολές και ολοσέλιδες καταχωρήσεις στους New York Times και το Variety, η ταινία «άνοιξε» σαν πρωτοχρονιάτικο δώρο, για όλα τα ανήσυχα αγόρια, στις 29 Δεκεμβρίου του 1971, σε μία αίθουσα της 55ης οδού της Νέας Υόρκης. Καταφέρνοντας μέσα στην πρώτη μόλις εβδομάδα προβολής της, να φτάσει τα 25.000 δολλάρια σε εισπράξεις και να μπει στο top 50 των πιο επιτυχημένων ταινιών του Variety.   

Σε έξι μήνες, τα κέρδη της ταινίας που είχε κοστίσει μόλις 8.000 δολάρια, είχαν φτάσει τα 140.000 τόσο εξ' αιτίας της πολύ καλής από στόμα σε στόμα φήμης της από τους θεατές, όσο και από τις εξαιρετικές κριτικές. Τόσο από το Variety, όσο και από πολιτικοποιημένα gay έντυπα σαν το «Advocate» (που έγραψε «κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί σε αυτόν τον ερωτύλο πεοθηλαστή») τα οποία μέχρι τότε, είχαν αρνητική στάση στον ερωτικό κινηματογράφο.  

H επιτυχία της που έκανε τον Ντόνοβαν σταρ μέσα σε μία νύχτα, άνοιξε ουσιαστικά το δρόμο για το «Βαθύ Λαρύγγι» και τη σύντομη εποχή του porno chic, δηλαδή της πολιτισμικής αποδοχής των πορνογραφικών ταινιών ως underground τέχνη, με πολλούς κριτικούς να τις συγκρίνουν με τον avant garde πειραματικό κινηματογράφο του Άντι Γουόρχολ και του Κένεθ Άνγκερ.  Παρ' όλα αυτά, δεν άνοιξε τον δρόμο, όπως ο ίδιος ήλπιζε, για mainstream αναγνώριση στον Κέισι Ντόνοβαν. Κατάφερε μόνο μια σύντομη καριέρα με το κανονικό του όνομα, Κάλβιν Κάλβερ, τόσο σαν μοντέλο όσο και στις θεατρικές σκηνές του Μπρόντγουεϊ κατά την οποία η θρυλική Ίνγκριντ Μπέργκμαν είπε πως «είναι φτιαγμένος από την ίδια στόφα και διαθέτει το ίδιο χάρισμα με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ».

Συνέχισε να είναι ένας από τους πλέον ακριβοπληρωμένους σταρ της βιομηχανίας του πορνό για τα υπόλοιπα 15 χρόνια, εργαζόμενος ταυτόχρονα σαν ακριβοπληρωμένη αρσενική πόρνη και διατηρώντας στήλη συμβουλών για υγιές σεξ, σε περιοδικό. Συμβουλές που το πληθωρικό ερωτικό του προφίλ, δεν τον άφησε να ακολουθήσει και ο ίδιος, με αποτέλεσμα τον θάνατό του, το 1987, από πνευμονικό οίδημα που προκλήθηκε από τον ιό του AIDS.  

**ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook.com/tazthebuzz, στο twitter.com/klarinabourana, κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb SIGAIKA PRODUCTIONS, για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το [email protected] για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης 

*To vintage trailer που ακολουθεί είναι από την ερωτική ταινία Score του 1973, στην οποία ο Ντόνοβαν πρωταγωνιστεί με το όνομα Κάλβιν Κάλβερ.