Από τον Τάσο (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλο  
Όταν το 1971, ο Γουέκφιλντ Πουλ, σκηνοθέτησε το πρώτο μεγάλου μήκους σκληρό gay πορνό της ιστορίας, με κόστος μόλις 8.000 ευρώ, δεν φανταζόταν ούτε τα τεράστια οικονομικά κέρδη από αυτή την ταινία, ούτε τον δρόμο που θα άνοιγε στο φαινόμενο του «porn chic». Και σίγουρα, δεν φανταζόταν πως το όνομά του θα έμενε στην ιστορία. Όχι μόνο ως σκηνοθέτης σκληρών πορνό αλλά και ως καλλιτεχνική ιδιοφυϊα.  

Το «Boys in the Sand», ήταν το πρώτο gay πορνό, που παίχτηκε σε κανονικές αίθουσες, σπάζοντας το κακόφημο γκέτο των πορνογραφικών ταινιών, καταφέρνοντας να ασχοληθούν κριτικά μαζί της έντυπα όπως το «Variety» και ανοίγοντας το δρόμο για το θρυλικό «Βαθύ Λαρύγγι» έναν χρόνο μετά και το «porn chic». Δηλαδή το φαινόμενο της πολιτισμικής αποδοχής στη δεκαετία του '70 πορνογραφικών ταινιών, σαν ένα είδος underground τέχνης, όπως ο «Διάβολος στο Κορμί της Κας Τζόουνς» με την σούπερ σταρ του είδους Τζορτζίνα Σπέλβιν.  

Ένα σουρεαλιστικό ντελίριο, με την Τζορτζίνα να αυτοκτονεί στην αρχή της ταινίας και πριν οδηγηθεί στην κόλαση, να της δίνεται η ευκαιρία στο καθαρτήριο να κάνει σεξ σε όλες τις παραλλαγές, εκ των οποίων μία συμπεριλαμβάνει κι ένα φίδι.  

Όχι τυχαία, σκηνοθέτης της «Κας Τζόουνς» ήταν o δημιουργός του «Βαθύ Λαρυγγιού», Ζεράρ Νταμιάνο. Και μάλλον επίσης όχι τυχαία, η Τζορτζίνα Σπέλβιν, σε ένα μικρό καλλιτεχνικό διάλλειμα από τις ιδρωμένες της εμφανίσεις, πρωταγωνίστησε στη θρυλική και σπάνια «Βίβλο» του Γουέκφιλντ Πουλ, στον ρόλο της Βησθεβά.  

Μία ερωτικά φορτισμένη, soft core, καλλιτεχνική αφήγηση των ιστοριών της Βίβλου που αποκαταστάθηκε πρόσφατα σε dvd, και θεωρείται από αρκετούς, όπως ο καλός μου φίλος Π.Χ. που μου τη συνέστησε, σαν «ένα παραισθησιογόνο μίγμα μεταξύ Παρατζάνοφ, Vogue και Φελίνι»... Και φυσικά για άλλους ένα σκουπίδι.

Φτιαγμένη από τα μεγαλειώδη θραύσματα της περσόνας ενός ανθρώπου που μπορεί να έγινε διάσημος ως σκηνοθέτης αποψάτων πορνό, είχε όμως ένα πλούσιο καλλιτεχνικό παρελθόν και μια ζωή που σε συνδυασμό με τις αντιφάσεις (ή μήπως την εκλεπτυσμένα ανίερη συνοχή;) του έργου του θα μπορούσε να αποτελέσει μόνος του το αντικείμενο μιας ταινίας.  

Γεννημένος το 1936 στη Φλόριντα, ο Πουλ, έγινε το 1957, μέλος των Ρώσσικων Μπαλέτων του Μόντε Κάρλο για να εργαστεί αργότερα ως χορευτής, χορογράφος και σκηνοθέτης στο Μπρόντγουεϊ αλλά και την τηλεόραση. Παντρεμένος μέχρι το τέλος περίπου της δεκαετίας του '60 με μία καλλιτέχνιδα του Μπρόντγουεϊ, γνωρίστηκε με τον εραστή του Πίτερ Φισκ και μαζί άρχισαν να πειραματίζονται καλλιτεχνικά με το φιλμ και τα multimedia. Αποτέλεσμα αυτού του πειραματισμού ήταν τόσο το «Boys in the sand» όσο και η πειραματική «Βίβλος» του το 1973 που όμως γνώρισε εμπορική αποτυχία.  

Μια περιπετειώδης, θαυμαστή ζωή, όχι μακριά από αυτήν της Τζορτζίνα Σπέλβιν, που επίσης ξεκίνησε την καριέρα της στο Μπρόντγουεϊ, ενώ το ευρύ κοινό τη θυμάται από τη σκηνή του πεοθηλασμού του αρχηγού της αστυνομίας, στην κωμωδία «Η μεγάλη των μπάτσων σχολή». Προσκυνώ με ευλάβεια.  

*Διάβασε το άρθρο του Newpost για το «Βoys in the sand» εδώ:

http://newpost.gr/post/195395/to-gay-skliro-porno-poy-espase-ta-tameia-kai-o-star-poy-i-ingkrint-mpergkman-synekrine-me-ton-rentfornt-vinteo/  

 




**ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook.com/tazthebuzz, στο twitter.com/klarinabourana, κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb SIGAIKA PRODUCTIONS, για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το [email protected] για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.