Το να είσαι μέλος του σημαντικότερου σχήματος στην ιστορία χορού, των Μπολσόι, θέλει αφοσίωση σχεδόν μοναστηριακή, θυσίες ζωής, ατσάλινη θέληση, εκπαίδευση μέχρι πρόσφατα με μαστίγια να τυλίγονται γύρω από σώματα και μέλη για να 'χουν σωστή θέση, ζωή ασκητών.
Κάποτε, σε μερικούς έρχεται και η δόξα. Ο θρίαμβος που είναι σαρωτικός στο παρών και η αθανασία μιας και η ιστορία έχει πάντα χρυσές σελίδες φτιαγμένες για τους χορευτές και τις πρίμα μπαλαρίνες των θρυλικού μπαλέτου. Αέρινες φιγούρες, χωρίς βαρύτητα, κύκνοι, νιφάδες, λευκές πεταλούδες μέσα σε συννεφιασμένα τουτού και σφιχτές φόρμες, να αποθεώνεται το ανθρώπινο σώμα σε πλήρη δύναμη και ρώμη. Και τεράστιοι χορευτές, με ένα σώμα να ακουμπούν στην αιωνιότητα. Πλισέτσκαγια, Μαξίμοβα, Βασίλιεφ, Μαλαχόφ, Ουβάροφ, Γκράτσεβα, Γκουντούνοβ. Μεγάλοι, όπως άλλωστε «μεγάλο» σημαίνει και το μπολσόι. Έτσι μεγάλα λοιπόν είναι και τα πάθη που κρύβονται πίσω από τις επιβλητικές κατακόκκινες αυλαίες, τις αίθουσες προβών και διδασκαλίας της Ακαδημίας, όλα αυτά τα 240 περίπου χρόνια της ιστορίας του μεγάλου μπαλέτου. 

Οι φήμες και οι ψίθυροι μιλούσαν πάντα για μπαλαρίνες – μετρέσες πριγκίπων και μετά της σοβιετικής νομενκλατούρας, για αντιζηλίες, για αχαλίνωτες σεξουαλικές ορέξεις και εκμετάλλευσης φιλοδοξιών, για έχθρες, ακόμα και «σκηνοθετημένα» ατυχήματα. Πρόσφατα ένα σκανδαλώδες εγκληματικό περιστατικό αποκαλύφθηκε από τη Ρωσική αστυνομία, έχοντας συγκλονίσει τη μεγάλη χώρα που θεώρει εθνικό κεφάλαιο τα μπαλέτα της.  

Ένας κορυφαίος χορευτής των Μπολσόι, ο σταρ Πάβελ Ντμιτριτσένκο, που η ερμηνεία του στο «Ιβάν, ο Τρομερός» θεωρήθηκε ορόσημο στην ιστορία του χορού, ομολόγησε στην αστυνομία πως διέταξε την τρομοκρατική επίθεση με θειικό οξύ στο πρόσωπο του σκηνοθέτη, χορογράφου και ισχυρότατου παράγοντα των μπαλέτων, Σεργκέι Φλιν, που του έκαψε το πρόσωπο και παρολίγον να του κοστίσει και την όρασή του. Ο 29χρονος χορευτής δήλωσε στην αστυνομία, που δεν δυσκολεύτηκε μετά την σπαρτιάτικη επίθεση με βιτριόλι στον σκηνοθέτη και χορογράφο να βρεθεί στα ίχνη του, πως: «Εγώ οργάνωσα την επίθεση, αλλά όχι στον βαθμό στον οποίο εξελίχθηκε».

Ο Ντμιτριτσένκο και ο Φλιν, συγκρούονταν δημιουργικά και καλλιτεχνικά με κάθε ευκαιρία, ενώ η ουσιαστική ρήξη ήρθε όταν ο χορογράφος απόρριψε την αγαπημένη σύντροφο και ευνοούμενη του χορευτή – σταρ, την 21χρονη Ανζελίνα Βοροντσόβα, από πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο οργισμένος χορευτής προσέλαβε βιτριολιστή και άλλον ένα για συνεργό στη διαφυγή. Ήταν αποφασισμένος να μην επιτρέψει τη δύναμη των Μπολσόι, να γλιστρήσει από τα χέρια του. Αμέσως μετά το πέταγμα του οξέως στο πρόσωπο του Στέργει Φλιν, εκείνος κατονόμασε τον Ντιμιτριτσένκο στην αστυνομία, που βάλθηκε να τον παρακολουθεί, μέχρι να τον οδηγήσει ενώπιων της δικαιοσύνης και βέβαια της φυλακής. Όλα αυτά βέβαια, ποσώς ενδιαφέρουν τους εραστές της τέχνης των Μπολσόι, που στην επόμενη πρεμιέρα θα χειροκροτήσουν ζητωκραυγάζοντας τα ονόματα των επόμενων αστέρων χορευτών και χορογράφων.

Γιατί η τέχνη είναι πάντα μεγαλύτερη από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές της και την ανθρώπινη φύση τους…
 
Α.Τ.