Μιμή Ντενίση, γιατί θα άφηνες το θέατρο; «Φυσικά για το παιδί μου και άλλον έναν, μεγάλο έρωτα»!

Μιμή Ντενίση, γιατί θα άφηνες το θέατρο; «Φυσικά για το παιδί μου και άλλον έναν, μεγάλο έρωτα»!

Από την Φανή Πλατσατούρα

Από τον Γιούγκερμαν, την Αστροφεγγιά, τον Συμβολαιογράφο στην Πηνελόπη Δέλτα και στο νέο έργο – έκπληξη που ετοιμάζει και θα διαβάσετε παρακάτω σε τι αφορά! Οικείο, ζεστό, μοναδικής ομορφιάς το πρόσωπό της, με ένα σημείο που κάνει τη διαφορά απ' όλες τις άλλες που στέκονται στις θεατρικές σκηνές: το λουστρινένιο, όλο φλόγα βλέμμα! Η λάμψη στα μάτια, που ονειρεύονται, που προβοκάρουν, που αγαπάνε, που προκαλούν, που σκέφτονται, που είναι πάντα στις αρχές της εφηβείας τους, δεν αλλάζει. Και γοητεύει. Άλλωστε αυτό δεν κάνουν πάντα οι ηθοποιοί του θεάτρου σε όλες τις εποχές; Γοητεύουν το κοινό τους. Το εκμαυλίζουν. Το αποπλανούν με δίχτυ ασφαλείας την απόσταση. Γι' αυτό ακριβώς είναι η μόνη πρωταγωνίστρια των καιρών μας. Και γι' αυτό ακριβώς –όσο κι αν προσπάθησα και αν με προέτρεψε- δεν μπόρεσα να καταργήσω τον πληθυντικό μεταξύ μας! Στο κάτω κάτω είναι η κα. Μιμή Ντενίση!  

-  32 χρόνια στο θεατρικό σανίδι, μια μικρή ζωή. Δεχτήκατε πολύ πόλεμο και όμως αντέξατε...

«Και πόλεμο, και αδικία και δύσκολες στιγμές... Άλλωστε, οι Έλληνες την αγαπάμε την ίντριγκα. Μας εξιτάρει! Θα σου πω όμως, κάτι! Με πολέμησαν πολύ γιατί δημιούργησα και πολύ. Δεν επαναπαυόμουν ποτέ, έπαιζα σε ένα έργο και ήδη ετοίμαζα το επόμενο. Και όλο αυτό ενοχλούσε! Βλέπουμε σήμερα πολλούς καλλιτέχνες που ποτέ κανείς δεν τους πρόσαψε τίποτα. Γιατί; Γιατί δεν δημιούργησαν τίποτα. Φρόντιζαν να απασχολούν μόνο με τους κοιλιακούς και τα μπούστα τους».

- Πότε δεχτήκατε τα περισσότερα «χτυπήματα»;

«Όταν ανέβασα την Μπουμπουλίνα το 2000 ή την Θεοδώρα άκουσα τα εξ΄αμάξης. Η "ξεπερασμένη", η "παρωχημένη", φώναζαν. Θυμάμαι έλεγα συνέχεια "παιδιά πάμε να ανεβάσουμε τη Μπουμπουλίνα στο εξωτερικό" και εισέπραττα μόνο άρνηση. Και τώρα εν έτει 2013 βλέπουμε να έχουν έρθει τα πάνω - κάτω στον τόπο μας και αυτά τα έργα να είναι πιο επίκαιρα από κάθε άλλη φορά. Το μεγάλο πρόβλημα ξέρεις ποιο είναι; Ότι εμείς οι Έλληνες ξεχάσαμε την ιστορία μας, δεν την σεβαστήκαμε. Καταλήξαμε να μας ενδιαφέρουν μόνο τα πούρα, το lifestyle και η φιγούρα. Ο νεοπλουτισμός μας φτώχυνε».
 
- Πολλές φορές υπήρξατε και εσείς κομμάτι αυτού του αμαρτωλού lifestyle. Κάνω λάθος;

«Υπήρξα και υπάρχω ακόμη. Αλλά νευριάζω πολύ όταν έχω δώσει την ψυχή μου για ένα έργο και στην πρεμιέρα οι δημοσιογράφοι με ρωτάνε μόνο για τα προσωπικά μου. Έχω βάλει όρια και φροντίζω να τα τηρώ. Δεν έχω στήσει ποτέ θέμα ή φωτογράφιση, δεν έχω καλέσει στο τηλέφωνο δημοσιογράφους να τους πω "είμαι εκεί ελάτε να με κάνετε πρώτο θέμα". Από εκεί και πέρα ναι, ήταν επιλογή μου να βγω στα περιοδικά με το μαγιό, να φωτογραφηθώ στο μποστάνι μου ή να χαμογελάσω στον φακό με την κόρη μου στο πλευρό μου. Το κοινό έχει ανάγκη να μάθει για 'σενα, τη ζωή σου. Δεν θέλει να βλέπει μόνο τη Ντενίση των έργων, της σκηνής και το σέβομαι αυτό. Άλλωστε το επίπεδο ενός καλλιτέχνη δεν φαίνεται από τα μαγιό που αλλάζει...»

- Σε τι βαθμό σας ενοχλεί να βλέπετε την προσωπική σας ζωή κρεμασμένη στα περίπτερα ή πρώτο θέμα σε κουτσομπολίστικες εκπομπές;

«Με ενοχλεί πολύ και εμένα και πολλούς άλλους καλλιτέχνες, φαντάζομαι. Ειδικά όταν δεν δίνω εγώ λαβές για τέτοιου είδους αναφορές. Τουλάχιστον πλέον αυτές οι εκπομπές είναι λίγες, τις βαρέθηκε ο κόσμος. Είχαμε αναγάγει το τίποτα σε υπεραξία. Επιστροφή στην αθωότητα, τις αξίες και τα ιδανικά μας. Δεν την φοβάμαι τη λέξη. Επιστροφή στα ιδανικά μας. Αυτά θα μας σώσουν...»
 
- Ποιο είναι το σπουδαιότερο δώρο που σας έχει δώσει το θέατρο μέχρι σήμερα;

«Το θέατρο μου έδωσε μια δεύτερη ζωή. Ξαναγεννήθηκα μέσα από αυτό. Κάθε φορά που μπαίνω σε ένα θέατρο νιώθω ότι μόλις μπήκα στο σπίτι μου. Είναι ο δικός μου φυσικός χώρος, είναι κάτι μαγικό, που δεν μπορώ να στο εξηγήσω αλλιώς. Το γραφείο μου αυτή τη στιγμή είναι γεμάτο από χαρτιά, έγγραφα, λογαριασμούς, εφορίες και όμως, εγώ αφήνω τ΄ όνειρο να με παρασύρει. Δεν μπορεί να υπάρξει καλλιτέχνης χωρίς ένα όνειρο για οδηγό του. Και όλο αυτό το καλλιτεχνικό πάθος θέλω να το περάσω στους μαθητές μου. Ένα πράγμα τους λέω ξανά και ξανά: "να διαβάζετε, να καλλιεργηθείτε, έτσι κανείς δεν πρόκειται να σας κάνει υποχείριά του, θα είστε ελεύθεροι"».
 
- Στην Ελλάδα τους σεβόμαστε τους καλλιτέχνες μας;

«Όχι ποτέ δεν τους σεβαστήκαμε. Θυμάμαι τον Μάνο Χατζιδάκι. Ήταν ο πιο ταλαντούχος, αξιόλογος, καλλιεργημένος καλλιτέχνης που γνώρισα. Και όμως, δέχτηκε τόσο πόλεμο. Γιατί δεν άνηκε στο σύστημα, δεν έστηνε ίντριγκες, δεν είχε τις γνωστές παρεούλες. Και αυτόν που τον πολέμησαν τόσο πολύ, ήρθε η Ιστορία και τον δικαίωσε. Και φυσικά δεν είναι ο μόνος... Χίλια δυο τέτοια παραδείγματα καλλιτεχνών μπορώ να σου αναφέρω».
 
- Ο "μύθος" Μιμή Ντενίση με την πραγματική Μιμή συγκλίνουν;

«Ο καθένας έχει πλάσει μια συγκεκριμένη εικόνα για τον καλλιτέχνη που θαυμάζει. Εμένα με παρουσίαζουν ως δυναμική, φιλόδοξη, ακούραστη, αγέρωχη. Τα ακούω όλα αυτά τα επίθετα και λέω από μέσα μου "πόσο λάθος κάνετε...". Την πραγματική Μιμή την κρατάω μέσα μου για 'μενα. Και η πραγματική Μιμή είναι ένας άνθρωπος ευαίσθητος, που στεναχωριέται συχνά, συγκινείται πολύ, πικραίνεται περισσότερο απ΄ όσο κάποιοι πιστεύουν».
 
- Είστε μία γυναίκα φιλόδοξη, επιτυχημένη. Όταν ήρθατε αντιμέτωπη με το δίλημμα "έρωτας ή καριέρα" τι διαλέξατε;

«Υπάρχει ωραιότερο συναίσθημα από τον έρωτα; Αξίζει γι' αυτόν να κάνεις την οποιαδήποτε θυσία. Πόσες φορές θα έρθει στον δρόμο σου; Λίγες, ελάχιστες. Και τον περιμένω να έρθει ξανά, να τον αγκαλιάσω σφιχτά και να χαθώ μέσα του. Ήμουν τυχερή γιατί είχα στη ζωή μου τέτοιους έρωτες. Γι΄ αυτούς λοιπόν, αφήνεις καριέρες και φιλοδοξίες. Όπως θα άφηνα τα πάντα και για τη Μαριτίνα, αν μου το ζητούσε. Άλλωστε οι καριέρες εκεί θα είναι και θα σε περιμένουν, δεν χάνονται. Ο έρωτας όμως; Το παιδί σου;»
 
- Συχνά οι καλλιτέχνες έχουν μια δεύτερη ζωή όταν τα φώτα κλείνουν: ναρκωτικά και εθισμοί πάσης φύσεως. Απείχατε απ΄ όλα αυτά;

«Δεν νομίζω ότι αυτά τα φαινόμενα τα συναντάμε τόσο συχνά στο θέατρο όσο στη μουσική ή στην τηλεόραση ενδεχομένως. Πώς θα ανέβει πάνω στη σκηνή να παίξει ένας ηθοποιός έχοντας προηγουμένως κάνει χρήση ναρκωτικών; Θα ρεζιλευτεί. Όλα είναι θέμα καλλιέργειας. Εσύ επιλέγεις ποιον δρόμο θα ακολουθήσεις και σε ποια στροφή θα πάρεις τη ζωή σου αλλιώς... Εγώ έχω διαλέξει έναν πολύ υγιεινό τρόπο ζωής. Τρέφομαι με οικολογικά προϊόντα, προσέχω πολύ την υγεία μου, δεν κάνω καταχρήσεις».
 
- Σε τι βαθμό σας επηρεάζει η κρίση του κοινού;

«Το κοινό συχνά παρασύρεται από τον Τύπο. Διαβάζει για παράδειγμα μια καλή κριτική για ένα θεατρικό έργο, πάει και το παρακολουθεί ο ίδιος και τελικά συνειδητοποιεί ότι αυτό που παρακολούθησε δυο ώρες δεν είχε καμία σχέση με ό, τι είχε προηγουμένως διαβάσει. Και συμβαίνει φυσικά και το αντίθετο... Πολλοί θεατές που έχουν έρθει και με έχουν δει πάνω στη σκηνή, μου αποκάλυψαν μετά ότι στην αρχή δίσταζαν, ήταν προκατειλημμένοι λόγω όλων αυτών που είχαν ακούσει για εμένα στα ΜΜΕ. Και το αποτέλεσμα τους ανέτρεψε ό, τι πίστευαν. Βλέπουμε καθημερινά παραστάσεις που δεν έχουν να πουν τίποτα στον θεατή, παραστάσεις χωρίς κανέναν λόγο ύπαρξης. Ο ερασιτεχνισμός γενικότερα βασιλεύει σε αυτή τη χώρα...»
 
- Βλέπετε φέτος φως στο τηλεοπτικό τοπίο;

«Φέτος τα πράγματα είναι καλύτερα συγκριτικά με πέρυσι. Παρόλα αυτά δεν μπορώ να μην σχολιάσω αυτό τον καταιγισμό τούρκικων σειρών που παρακολουθήσαμε τον τελευταίο καιρό. Επίτηδες κάθισα να δω κάποιες τούρκικες σειρές και μου έκανε εντύπωση μάλιστα το πόσο καλογυρισμένες ήταν οι περισσότερες από αυτές καθώς και πόσο σέβονται και φροντίζουν να προβάλλουν τον τόπο και την ιστορία τους. Κάτι που εμείς στα ελληνικά σήριαλ ποτέ δεν κάναμε. Οι δικές μας πρωταγωνίστριες πολλές φορές έμοιαζαν με τραβεστί...»
 
- «Η Πηνελόπη Δέλτα συναντάει τον Μάγκα»: Από 20 Οκτωβρίου στο κέντρο πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Ποια στοιχεία αυτού του έργου σας γοήτευσαν και πήρατε την απόφαση να το ανεβάσετε;

«Πρόκειται για μια οικογενειακή παράσταση, η οποία μάλιστα από 20 Οκτώβρη και για συγκεκριμένο αριθμό παραστάσεων θα παίζεται πρωινές ώρες προκειμένου να μπορούν να τη δουν και παιδιά οργανωμένα με το σχολείο τους. Κεντρικά πρόσωπα είναι μια οικογένεια Ελλήνων της Αλεξάνδρειας. Μέσα από την καθημερινότητά τους το έργο περνάει όλες τις μεγάλες ιδέες για την ελευθερία, την αξιοπρέπεια του ανθρώπου, την ισότητα για να καταλήξει στο κεντρικό θέμα του έργου που είναι ο Μακεδονικός αγώνας. Έχω κάνει τη διασκευή και τη σκηνοθεσία του έργου και πλαισιώνομαι από πραγματικά ταλαντούχους ηθοποιούς, όπως είναι ο Δημήτρης Μακαλιάς και ο Κρατερός Κατσούλης. Όσο για μετά; Ήδη, γράφω το νέο μου έργο που θα ανεβάσω προσεχώς και θα αφορά στη Σμύρνη από το 1917 μέχρι και την καταστροφή της το 1923. Είναι ένα όνειρο ζωής για 'μενα το συγκεκριμένο έργο. Έχω διαβάσει μέχρι στιγμής πάνω από 100 βιβλία που αφορούν στη Σμύρνη, τους ανθρώπους της, την Ιστορία της...»

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο