Πρώτη στα νούμερα η... επανάληψη!

Πρώτη στα νούμερα η... επανάληψη!

Από τη Φανή Πλατσατούρα

Δεν αρκεί να γίνονται τηλεοπτικές σειρές, πρέπει να έχουν και κάτι να πουν. Τα ελληνικά κανάλια έβγαλαν φέτος από το συρτάρι σειρές αξιόλογες όπως το «Μπρούσκο», το «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» και «Το Σπίτι της Έμμας» ενώ αποφάσισαν να συνεχίσουν να προβάλλουν τα ήδη πετυχημένα τους «Κλεμμένα Όνειρα», «Βασιλιάδες» και «Με τα παντελόνια Κάτω». (οι καθυστερήσεις στις πληρωμές των συντελεστών είναι γεγονός). Η ελληνική μυθοπλασία κάνει δυναμική τηλεοπτική επάνοδο, συγκεντρώνοντας υψηλές μέχρι στιγμής τηλεθεάσεις, κατατροπώνοντας συγχρόνως τα... last year τούρκικα. Και μπορεί οι παραπάνω σειρές να μην είναι επιπέδου «Δέκα» ή «Το Νησί» ωστόσο έχουν κάτι να πουν. Αποτελούν αν μη τι άλλο, μια τηλεοπτική παρηγοριά στη μέση νοικοκυρά, τον μοναχικό ηλικιωμένο, τον άνεργο πατέρα...

Το... αξιοπερίεργο της όλης υπόθεσης είναι τα υψηλά ποσοστά που συγκεντρώνουν οι επαναλήψεις παλιών ελληνικών σειρών, που συνεχίζουν να προβάλλονται και να κουμπώνουν τις τρύπες των καναλιών. Σειρές που μυρίζουν ναφθαλίνη από χιλιόμετρα μακριά, με σκονισμένες υποθέσεις, πρωταγωνιστές που έχουν αποσυρθεί πια από το καλλιτεχνικό στερέωμα και άλλους που βρίσκουν υπερδόση αλήθειας στη φράση "ήμουν νια και γέρασα". Πάντα όμως, αγαπημένες, ανεξίτηλα χαραγμένες στη συνείδηση του τηλεοπτικού κοινού. Και αυτές οι σειρές που ανασύρονται ξανά και ξανά από το χρονοντούλαπο (τα χρήματα που βγάζουν οι ηθοποιοί από τις επαναλήψεις είναι απειροελάχιστα) συνεχίζουν να κατέχουν την πρωτοκαθεδρία στους τηλεοπτικούς πίνακες.

Αναφέρομαι στο «Κωνσταντίνου και Ελένης», το «Ρετιρέ», το «Παρά Πέντε», το «Άκρως Οικογενειακόν», τη «Νταντά» σήριαλ που ξεχώρισε το τηλεοπτικό κοινό και παρότι πεπερασμένα, σημειώνουν ακόμη υψηλές τηλεθεάσεις. Ενδεικτικό της ανάγκης του κοινού για ελληνική μυθοπλασία, καλογυρισμένες σειρές με δυνατά story, πρωταγωνιστές με ειδικό βάρος, ταξίδι σ΄ ένα ανέμελο παρελθόν. Για παράδειγμα το χιλιοπαιγμένο «Κωνσταντίνου και Ελένης» ρίχνει καθημερινά στη δεύτερη θέση τη ζωντανή «Ελένη» και τα νεανικά κοινά της ενώ το όλο δράση «Παρά Πέντε» χτυπά 30άρια κάθε απόγευμα, εξαφανίζοντας από τους τηλεοπτικούς χάρτες «Δέστε τους», «Μίλα» και «Οικογενειακές Ιστορίες».

Τα συμπεράσματα που απορρέουν είναι τρία. Πρώτον ότι καλές οι σειρές του σήμερα αλλά θέλουν ακόμη πολλά ψωμιά (σε ελεύθερη μετάφραση ρευστό για εντυπωσιακά σκηνικά, πρώτα ονόματα, γυρίσματα εκτός των τειχών), προκειμένου να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον του τηλεθεατή. Δεύτερον ότι μπροστά στην ελληνική μυθοπλασία και τις όλο φαντασία ιστορίες, οι ζωντανές εκπομπές δείχνουν ανεπαρκείς. Και πώς να μην είναι άλλωστε όταν εμμένουν σε παρελθοντικές συνήθειες και θεματολογία, αδιαφορώντας για τις σύγχρονες ανάγκες του τηλεθεατή, αδυνατώντας να πιάσουν τον τωρινό σφυγμό ζωής. Τέλος είναι κάτι παραπάνω από εμφανές ότι τα τούρκικα καταρρακώθηκαν από τα ελληνικά προγράμματα. Ποιος Σουλειμάν και ποια μακρινή Fatmagul; Ποια Προδοσία; (το STAR και το προφίλ του λέρωσε και νούμερα δεν βλέπει από τη συγκεκριμένη σειρά) Χίλιες φορές η Χαρούλα Πεπονάκη και οι ιστορικοί καυγάδες της με τον Φοίβο του Ρετιρέ και ας θυμίζουν τα πρωτοξάδερφα των σημερινών...

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο