Tα ισχυρά lead in σώζουν εκπομπές και δελτία!

Tα ισχυρά lead in σώζουν εκπομπές και δελτία!

Aπό τη Φανή Πλατσατούρα

O τηλεοπτικός τροχός συνεχίζει να γυρίζει, με την μπίλια να κάθεται σε συγκεκριμένα προγράμματα και τον πίνακα αποτελεσμάτων να βγάζει νικήτριες, μεταξύ άλλων, τις εκπομπές εκείνες που εξασφαλίζουν ένα ισχυρό lead in, ικανό να οδηγήσει στη μεγάλη ανατροπή...

Μια τέτοια "Ανατροπή" έκανε το βράδυ της Δευτέρας ο Γιάννης Πρετεντέρης, ο οποίος είδε - για πρώτη φορά από την έναρξη της σεζόν- την εκπομπή του να περνά μπροστά στις μετρήσεις, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον ισχυρό Νίκο Χατζηνικολάου, με μικρή ποσοστιαία διαφορά. Η πρεμιέρα της νέας σειράς του Mega "Κάτω Παρτάλι" πρόσφερε ένα ικανοποιητικό lead in στην ενημερωτική εκπομπή του Μεγάλου Καναλιού. Αποδείχθηκε έτσι, για πολλοστή φορά ότι εκτός από την προετοιμασία, το ύφος, τους βασικούς συντελεστές και τον σκοπό μιας εκπομπής, μεγάλο ρόλο για την επιτυχία της παίζει και το πόσο δημοφιλές στο κοινό είναι το πρόγραμμα που προηγείται αυτής. Τα παραδείγματα που επιβεβαιώνουν τον τηλεοπτικό κανόνα πολλά...

Ας αρχίσουμε από το δελτίο ειδήσεων του MEGA, το οποίο φαίνεται να χάνει την πρωτοκαθεδρία του ύστερα από πολλά χρόνια από το αντίστοιχο του ΑΝΤ1 και τη Μαρία Χούκλη. Η καθημερινή τηλεοπτική σειρά "Μπρούσκο" που παίζει στον αέρα πριν το δελτίο, κρατά το κουμπί του τηλεκοντρόλ πατημένο σταθερά στον ΑΝΤ1, χαρίζοντας πρωτιές και στις ειδήσεις του. Αντίθετα, MEGA και STAR επιμένουν σε μια ξεπερασμένη πλέον τουρκολαγνεία (προβάλλοντας τις σειρές "Εκδίκηση" και "Προδοσία"), με αποτέλεσμα τα δελτία τους να μην παίρνουν το... πουσάρισμα εκείνο που θα τα ανεβάσει στην πολυπόθητη κορυφή. Μία ενδεχόμενη πρόταση σε ό, τι αφορά το MEGA θα ήταν να βάλει τη δημοφιλή σειρά του "Κλεμμένα Όνειρα" -που σημειώνει καθημερινά 40άρια- πριν τις ειδήσεις των 8.

Άλλη μία χαρακτηριστική περίπτωση lead in που σώζει εκπομπές, πρόσωπα και προγράμματα είναι αυτή του Πρωινού ΑΝΤ1. Ας έχει καλά ο Θεός έναν Γιώργο Παπαδάκη -αρχιμάστορα της πρωινής ενημέρωσης- που σημειώνει καθημερινά τηλεθεάσεις πάνω από το 30%, δίνοντας μ΄ αυτόν τον τρόπο ένα γερό προβάδισμα στους Σκορδολιαγκαίους και το άγευστο πρωινό τους, που επακολουθεί. Αντίθετα ο Πέτρος Κωστόπουλος καταβαραθρώνεται, αφού πριν από αυτόν παίζουν οι πρωινοί Καμπουράκης - Οικονομέας, με την "Κοινωνία Ώρα Mega" τους να μην ξεπερνά το 20% στις μετρήσεις.

Τελικά, η σημασία του lead in στην τηλεόραση αποδεικνύεται μεγάλη και ιδιαίτερα υπολογίσιμη. Γι΄ αυτό και οι επιτελείς των σταθμών έχουν ριχτεί στη μάχη των αλλαγών, προκειμένου το τηλεβαρόμετρο να τους δείξει στην πρώτη θέση της AGB. Η καλογυρισμένη σειρά του ALPHA "Mην Αρχίζεις τη Μουρμούρα" εξασφαλίζει καθημερινά μεγαλύτερο κοινό λόγω του δελτίου που παρουσιάζει ο Αντώνης Σρόιτερ. Το οποίο δελτίο σημειώνει με τη σειρά του υψηλές τηλεθεάσεις εξαιτίας του γερού lead in που παίρνει από τις "Οικογενειακές Ιστορίες" που προβάλλονται μια ώρα πριν την ειδησεογραφική "καλησπέρα" της ημέρας. Όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς, σαν ένα παιχνίδι ντόμινο μοιάζουν ζώνες και τηλεοπτικές εκπομπές. Πέφτει μία και παρασύρει όλες τις υπόλοιπες στο διάβα της... Όπως και το αντίθετο!

Mην ξεχνάμε βέβαια ότι και τα κανάλια καλοστημένες επιχειρήσεις είναι με την τηλεθέαση ν΄ αποτελεί ένα πρώτης τάξεως εύρημα για να σκάνε μεγάλα διαφημιστικά πακέτα, να γεμίζει το ταμείο, να παράγει προϊόν... Όχι βέβαια, πάντα αντάξιο των απαιτήσεων του τηλεθεατή...

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο