Ο Ντέιβιντ Νίκολς των ταινιών και των best seller γοήτευσε την Αθήνα

Ο Ντέιβιντ Νίκολς των ταινιών και των best seller γοήτευσε την Αθήνα

Δεν γνώριζα τον άνθρωπο αλλά τα βιογραφικά στοιχεία που τον περιγράφουν. Τα επίσημα. Αυτά που δε σου λένε πότε για τα βλέμματα του, τις συνήθειες του, τις χειρονομίες του, τις αγάπες του. Δεν σου λένε αν έχει αδέλφια, όμορφα παιδικά χρόνια με ποδήλατο και χτυπημένα γόνατα και μάνα να τον χαϊδεύει πολύ, να τον κακομαθαίνει. Δε σου λένε για το περίσσευμα ή το υστέρημα του…

Την Πέμπτη το βράδυ όμως το αθηναϊκό αναγνωστικό κοινό γνώρισε από κοντά τον Ντέιβιντ Νίκολς, με τα βραβεία BAFTA και τα best seller που έφτασε τα 5.000.000 και μεταφράστηκε σε 40 γλώσσες.

Εκτός από τα βιβλία του και τα σενάρια εκείνα που και εμείς, εδώ στο Νότο, στην περιφέρεια της μητροπολιτικής Ευρώπης, έχουμε ήδη δει στο σινεμά, είδαμε και τον ίδιο, που γοήτευσε το πολυάριθμο κοινό, με τη ζωντάνια της επικοινωνώντας της, τον αυτοσαρκασμό και το βαθύτατα βρετανικό, φλεγματικό του χιούμορ.

Καθίσαμε για ένα καφέ γνωριμίας πριν την παρουσίαση του νέου του βιβλίου «Εμείς», τόσο εγώ, όσο και οι υπόλοιποι που θα τον πλαισίωναν στην γνωριμία του με τους αθηναίους. Εκεί ο κ. Γιάννης Κωστανταρόπουλος , εκδότης του ιστορικού εκδοτικού οίκου «ΜΙΝΩΑ» αλλά αναγνώστης φανατικός ο ίδιος και με ένα τεράστιο ένστικτο αναγνώρισης όχι της επιτυχίας αλλά της ποιότητας και της αλήθειας…  Μαζί και η κυρία Έφη Φρυδά, το λογοτεχνικό στα ελληνικά alter ego του συγγραφέα και η γέφυρα ανάμεσα σε μας το κοινό και εκείνον.

Είναι λοιπόν, ένας ανοιχτός ιδιαίτερα άνθρωπος που με το χιούμορ του μας έκανε πολλές φορές να ξεσπάσουμε σε γέλια. Και ενώ τα αγγλικά μου, ξαφνικά, ήταν σα Ρωσίδας κατασκόπου, χωρίς την εμφάνιση όμως, σε ταινία του Τζέιμς Μποντ, με έκανε να νιώσω ασφαλής και σχεδόν κατανοητή. Με απαράμιλλη χάρη άλλωστε κατάφερα να χύσω όλο το καφέ μου στα χεριά μου –έκαιγε κιόλας!- αλλά και παντού στο υπέροχο δώμα του Public με θέα τη Βουλή, χωρίς κάγκελα και ο ευγενής βρετανός συγγραφέας, για να μη με φέρει σε δύσκολη έκανε πως συμβαίνουν αυτά!

Εκεί μας είπε πως έχει επισκεφθεί την Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, τη Κω, τη Σαντορίνη και την πρώτη του φορά στη χωρά είχε μαγευτεί από τη Σύμη, αλλά δεν γνώριζε την Αθήνα. Πριν το ραντεβού μας, περιπλανήθηκε στην Μητρόπολη, στην Πλάκα, στους δρόμους γύρω απ το Σύνταγμα και ένιωθε γοητευμένος από τη μεγάλη πόλη.

Αργότερα στην αίθουσα των εκδηλώσεων του πολυώροφου βιβλιοπωλείου και μπροστά σε ένα κοινό, ενθουσιασμένο από τη γνωριμία με έναν συστολικό, σεμνό, με απίστευτο χιούμορ μίλησε για τις διαφορές στην νοοτροπία των λαών απ την ίδια τη χώρα. Έρχεται από ένα νησί, μακριά απ τους άλλους, χωρίς την αίσθηση της χερσαίας γης της Ευρώπης, που φεύγοντας από αυτό νιώθουν όλοι οι Άγγλοι πως θα κάνουν γκάφες, θα γελοιοποιηθούν πράγμα απαράδεκτο για αυτούς. Είπε ακόμη ποσό προβλέψιμο για μας θα ναι το ότι θα επισκεφτεί την Ακρόπολη και πως ο ίδιος κοίταζε το ρολόι του με αγωνιά για να αρχίσουμε στις 7 ακριβώς και ενώ εμείς, πολύ φυσικά, δεν δείξαμε να ιδρώνει τα αφτί μας, θέλοντας αυτονόητο πως θα αρχίσουμε στις 7 και 25!

Και να που τα βιογραφικά στοιχεία έγιναν άνθρωπος: ο Ντέιβιντ Νίκολς! Και απολλώνιος και διονυσιακός τύπος, όπως θα διαχώριζε την επικοινωνία, την έκφραση ο Ουμπέρτο Εκο. Διονυσιακός γιατί σπούδασε υποκριτική και απολλώνιος γιατί επέλεξε τη μοναξιά, την απομόνωση του συγγραφέα. Όταν οι άλλοι ζουν έξω, εκείνος σκύβει στα δικά του πλάσματα, φύσει ζωή με λέξεις και ζει με τη δική τους χάρτινη συντρόφια, αν όχι συνεχώς για μεγάλο διάστημα. Άρα εκείνο που λέγαμε πιο πάνω για το περίσσευμα πάει περίπατο… και κάνουμε ταμείο με το υστέρημα. Κατά τα αλλα γεννήθηκε το 1966, σπούδασε Αγγλική Λογοτεχνία και Θέατρο στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και δούλεψε ως ηθοποιός για οκτώ χρόνια. Και ναι έχει γράψει σενάρια για πολλές τηλεοπτικές σειρές του BBC, όπως τα Cold Feet, Rescue Me, I Saw You, και ήταν υποψήφιος για τα μυθικα για μας βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (BAFTA). Το πρώτο του μυθιστόρημα «Starter For Ten» γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία, ενώ έγραψε και το σενάριο για την ομώνυμη ταινία. Το «Μία Ημέρα» των 5.000.000 είναι το τρίτο του μυθιστόρημα και μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστές την Anne Hathaway και τον Jim Sturgess.


ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ - τρέιλερ με ελληνικούς υπότιτλους... από myfilm-gr

 
Σκέφτομαι πως ο άνθρωπος που βλέπω τόσο οικείο μπροστά μου έχει γνωρίσει εκείνη τη δόξα και κλέβει εκείνα τα απλά πράγματα που καλά κρύβουμε όλοι μέσα μας και τα βάζει στις σελίδες του! Ζηλεύω λιγάκι, αλλά παιδικά, όχι με μοχθηρία. Τον ακούω να λέει πως αγαπά τον Φίλιπ Ροθ, τον Σάλιντζερ, τον Σκοτ Φιτζέραλντ, πως σώζει τον γάμο του «επειδή λείπει ταξίδια πολύ», πως έχει δύο μικρά παιδιά, πως γράφει σε ένα γραφείο κοντά στο σπίτι του, με κλειστό το Internet, από τις 9 κάθε πρωί μέχρι να συμπληρώσει 8 ώρες. Ναι, έχει τάξη και πρόγραμμα. Λένε, πως οι συγγραφείς γράφουν παντού και όπου βρουν, πίσω από πακέτα τσιγάρων –όχι δεν καπνίζει- και σε εισιτήρια τρένων. Αυτός δεν είναι έτσι! Λέμε για το νέο βιβλίο…

 «Εμείς». Και ναι, είμαστε πράγματι εμείς. Είμαστε εμείς στις σελίδες αυτές, η δική μας ψυχή, πιθανόν η ιδική μας ιστορία ζωής, που θαρρείς και μας παρακολουθεί ο συγγραφέας και γράφει. Μια αγάπη και πολύ ανθρωπιά.  Ο Ντάγκλας Πίτερσεν κατανοεί την ανάγκη της γυναίκας του, της Κανί, να «ανακαλύψει ξανά τον εαυτό της», τώρα που ο γιος τους φεύγει από το σπίτι για σπουδές. Άδεια φωλιά για τη μάνα… Ερημιά για τον Ντάγκλας… Κι αυτός που νόμιζε πως… κάτι που θα έκαναν μαζί… Εκείνη, αποφασίζει να αλλάξει τον κόσμο όλο και να γυρίσει πίσω σε εκείνη την μποέμικη ζωή, την πιο ελεύθερη της νιότης της. Του ανακοινώνει, μετά από καμία εικοσάρια και, χρόνια γάμου, πως τον εγκαταλείπει και ο Ντάγκλας αποφασίζει να μετατρέψει τις τελευταίες οικογενειακές διακοπές που θα περάσουν οι 3 τους μαζί σε ένα ταξίδι ζωής. Ένα ταξίδι στο οποίο θα προσπαθήσει να ξανακερδίσει τη γυναίκα του και να την κάνει να τον ερωτευτεί από την αρχή. Γιατί εκείνος ήταν για εκείνη πάντα εκεί… Θα ταξιδέψουν σε 7 πρωτεύουσες της Ευρώπης, όπου αυτός θα κάνει ότι χαζομάρα και γκάφα μπορεί να υπάρξει, μπροστά στην αποφασισμένη γυναίκα του. Θα καταφέρει; Θα ανακαλύψει η Κόνι το αγόρι, το νεαρό άντρα που κάποτε αγάπησε ειλικρινά; Φυσικά και παραδέχομαι δημοσίως, πως εγώ αν ήμουν Κονι θα έλιωνα, άδω που τα λέμε…

Συνήθως οι άνθρωποι στις λογοτεχνικές παρουσιάσεις είναι σφιγμένοι. Δεν ρωτάνε εύκολα, άλλα θέλουν κυρίως να ακούσουν! Εδώ η εκδήλωση θα παραταθεί, θα τραβηχτεί σε μάκρος και θα γίνουμε όλοι παρέα! Η αίσθηση πως είναι φίλος σου που δίνει ο Ντέιβιντ Νίκολς, ένας συγγραφέας και άνθρωπος του σινεμά και της τηλεόρασης που, σε κανονικές συνθήκες αδύνατο το να τον συναντήσεις, λύνει το κοινό που ρωτάει συνέχεια εξαίρετες ερωτήσεις.

Θα μπορούσαν αυτοί οι δυο να έχουν κάνει κάτι από πριν για να σωθεί ο γάμος τους; Ο Ντάγκλας, είναι τόσο αποφασισμένος για τη διατήρηση της αγάπης… Πόσο καλή ήταν η επικοινωνία τελικά με τη γυναίκα του; Και που έκανε αυτός λάθη; Είναι καταδικασμένος ο έρωτας να φθαρεί με το πέρασμα των χρόνων; Κατά πόσο τα λάθη του πρωταγωνιστή ως γονιού οδήγησαν στο τέλμα της σχέσης; Ο ίδιος τι κάνει για να σώσει τη δική του σχέση; Πως ένιωσε που το Birdman πήρε Οσκαρ με θεματολογία για το θέατρο που και ο ίδιος έχει καταπιαστεί τόσο έντονα στο παρελθόν, είχε τόση επιτυχία; Απαντά σε όλα εκεί, εκείνο το βράδυ. Και απαντά, κυρίως, σε όλα μέσα από το βιβλίο «Εμείς», τα προηγούμενα του, το σύνολο της δουλειάς του! Τελικά είναι ένας πολύπλοκος νους, με απλούς τρόπους, μια ανοιχτή ψυχή, μια κοφτερή νοημοσύνη με το χιούμορ που ξορκίζει τις σκοτεινιές. Είναι ο άνθρωπος, εξίσου γοητευτικός, με το έργο του. Είναι ο Ντέβιντ Νικολς…

… Θα υπογράψει το δικό μου αντίτυπο, θα φωτογραφηθούμε, μακάρι να τα ξαναπούμε κάποτε, λέμε. Εγώ θα τα λέω μαζί του, σίγουρα… αφού θα συνομιλώ με τους ήρωες του, θα τους αποκρυπτογραφώ και θα τους παρακολουθώ σε σελίδες και οθόνες…  

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο