Μεγάλος επιχειρηματικός πόλεμος συμφερόντων έχει ξεσπάσει τις τελευταίες μέρες, με τον Σταύρο Ψυχάρη συνεπικουρούμενο- σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο παρασκήνιο από τον Γιώργο Μπόμπολα, να επιτίθενται εναντίον του Βαρδή Βαρδινογιάννη, παρά το γεγονός ότι είναι συνέταιροι στο Mega. Αφορμή της σύγκρουσης, λέγεται ότι είναι η απόφαση του Ομίλου Βαρδινογιάννη να συνεργαστεί εμπορικά με το Πρώτο Θέμα προσφέροντας κουπόνι αξίας 4 ευρώ για την αγορά βενζίνης ή πετρελαίου.

Ο Σ. Ψυχάρης είναι ο πρώτος που έβγαλε το σπαθί από το θηκάρι, όπως φαίνεται και από την ηλεκτρονική έκδοση του ΒΗΜΑτος και από τα πρωτοσέλιδα των ΝΕΩΝ. Χθες το κύριο άρθρο της ηλεκτρονικής έκδοσης του ΒΗΜΑτος υπογράμμιζε μεταξύ άλλων: «Μεγάλες ονομαστές και πολυδιαφημισμένες αλυσίδες εμπορίου αφήνουν απλήρωτους τους παραγωγούς για πάνω από δύο χρόνια και κερδοσκοπούν ασύστολα τζιράροντας ξένα χρήματα.

Αντιστοίχως εταιρίες πετρελαιοειδών τιμολογούν ανεξέλεγκτα, εξαντλούν τους βενζινοπώλες περιορίζοντας την πίστωση στις δεκαπέντε μέρες, μεταφέροντας όλη την πίεση στους δύσμοιρους καταναλωτές που βλέπουν τη βενζίνη κοντά στα 2 ευρώ.

Πρόκειται για άθλιες πρακτικές εμπορίου, αδιανόητες στις παρούσες συνθήκες της μεγάλης κρίσης. Θα περίμενε κανείς άλλη στάση από αυτούς που ξεκίνησαν με μικρομάγαζα μετά τον πόλεμο και κατέληξαν ζάπλουτοι απολαμβάνοντας κάλυψη, πολιτική προστασία και προνόμια επί δεκαετίες. Όμως οι ακρίδες ήταν πάντα, σε όλες τις εποχές, ακόρεστες».

Είναι σαφές ότι ο ισχυρός άνδρας του ΔΟΛ, αποκαλεί- μεταξύ άλλων ίσως, «ακρίδες» τις εταιρείες που συνεργάζονται με προσφορές με τον μεγάλο ανταγωνιστή του. Περίπου στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται σήμερα και τα ΝΕΑ με πρωτοσέλιδο υπό τον τίτλο «Καύσιμα: Πως γίνεται η κομπίνα με τις τιμές».

Το θέμα των καυσίμων απασχολεί και το Έθνος, αλλά όχι με ανάλογη ένταση. Ωστόσο λέγεται ότι οι δύο εκδότες έχουν συνασπιστεί προκειμένου να αντιμετωπίσουν από κοινού «τη μάχη της Κυριακής» ακυρώνοντας εμπορικές συμφωνίες του ανταγωνιστή τους.


Πάνος Ρασσιάς