«Η είδηση υπό διωγμό» είναι ο τίτλος της εκδήλωσης και της έκθεσης φωτογραφιών, με αντικείμενο τις επιθέσεις κατά των φωτορεπόρτερ, που διοργανώθηκε χθες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες, μετά από πρόσκληση της ευρωβουλευτού του ΠΑΣΟΚ Μαριλένας Κοππά.

Παράλληλα με την έκθεση, το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει μία ανοιχτή συζήτηση ευρωβουλευτών από διαφορετικές πολικές ομάδες και διαφορετικά ευρωπαϊκά κράτη, αλλά και ανθρώπων του Τύπου.

Η κ. Κοππά, στην εισαγωγή της, τόνισε ότι το ελληνικό πολιτικό σύστημα δείχνει πως αδυνατεί να διαχειριστεί, με τρόπο συμβατό με τη δημοκρατία, την κοινωνική βία που γέννησαν το μνημόνιο και οι σκληρές πολιτικές.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδας (ΕΦΕ), Μάριος Λώλος, κατήγγειλε πως η βία που γεννά η κρίση χτυπάει τους απλούς πολίτες, τους διαδηλωτές, και τους φωτορεπόρτερ, εξίσου. Η βία κατά του Τύπου και των φωτορεπόρτερ έχει πολλές μορφές, πρόσθεσε. Εκτός από τη σωματική, η οποία παρουσιάζεται στις φωτογραφίες της έκθεσης, υπάρχει η βία της λογοκρισίας, η βία της ανεργίας, και η βία του κουρέματος των αποθεματικών του ταμείου των φωτορεπόρτερ.

Ο εκπρόσωπος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, Μαρκ Γκρούμπερ, δήλωσε σοκαρισμένος από τις φωτογραφίες της έκθεσης και πρόσθεσε ότι η Ελλάδα είναι ένα πειραματόζωο (πεδίο εφαρμογής νέων πολιτικών) που ταυτόχρονα δείχνει πώς μπορεί να επέλθει η καταστροφή της Ευρώπης.

Η εκπρόσωπος της Διεθνούς Αμνηστίας, Κονδυλία Γώγου, περιέγραψε το φαινόμενο της ατιμωρησίας της αστυνομίας που ανησυχεί την οργάνωση.

Η Πορτογαλίδα ευρωβουλευτής Άνα Γκόμεζ είπε πως οι παραβιάσεις αυτές πρέπει να καταγγελθούν σθεναρά, συμπληρώνοντας ότι τίθεται θέμα αξιοπιστίας μας ως εγγυητές των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των αρχών του κράτους δικαίου στην Ευρώπη.

Τέλος, ο πρόεδρος της Ομάδας Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, Χάνες Σβόμποντα, κλείνοντας τη συζήτηση, σχολίασε πως η εικόνα λειτουργεί ως κύριο μέσο ενημέρωσης. Τόνισε ότι η εκδήλωση αυτή δεν είναι εναντίον της Ελλάδας. Είναι υπέρ της Ελλάδας, της ελεύθερης, δημοκρατικής Ελλάδας, και δήλωσε αλληλέγγυος με τους Έλληνες φωτορεπόρτερ εκ πεποιθήσεως.