Το ποια τηλεοπτικά προγράμματα παρακολουθούμε περισσότερο μάλλον δεν είναι πια επαρκείς πληροφορίες για τα media καθώς θέλουν να ξέρουν τι συναισθήματα μας προκαλεί αυτό που βλέπουμε. Το BBC πειραματίζεται με μια νέα τεχνολογία μέτρησης και ανάλυσης των συναισθημάτων του κοινού, κατά τη διάρκεια προβολής εκπομπών του, μέσω ενός προηγμένου συστήματος ανίχνευσης προσώπου.

Ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν 200 άτομα τα οποία θα παρακολουθούνται όταν βλέπουν Sherlock Holmes και Top Gear.

Το πρόγραμμα βασίζεται σε μια τεχνολογία που ανέπτυξε η βρετανική start-up CrowdEmotion που δραστηριοποιείται στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης και πρόσφατα πήρε το βραβείο «Innovators Innovator» στο Technology Innovators Forum.

Xρησιμοποιούνται ειδικές κάμερες (facial coding web cams) οι οποίες μπορούν να μετράνε σε πραγματικό χρόνο τις εκφράσεις του προσώπου όπως χαρά, θυμό, φόβο, έκπληξη και λύπη.

Το BBC θέλει στο δεύτερο στάδιο να επεκτείνει τη μελέτη σε Ρωσία, Αυστραλία και στη συνέχεια σε έξι ακόμη χώρες. Στόχος είναι η ποιοτικότερη ανάλυση των ερευνών τηλεθέασης, διότι δεν θέλει απλά να ξέρει τι είναι πιο δημοφιλές αλλά και τι συναισθήματα προκαλεί κάποιο πρόγραμμα. Για φανταστείτε να το δούμε και στην ελληνική τηλεόραση, ποια θα ήταν τα αποτελέσματα των ερευνών;

Δείτε στο παρακάτω video πως λειτουργεί η συγκεκριμένη τεχνολογία και που θα μπορούσε να εφαρμοστεί:

TAGS