current views are: 1

14 Μαΐου 2015
Δημοσίευση10:25

Διαφημιστικά σουξέ για τα κανάλια τον Απρίλιο

Αυξημένη κατά 50 % ήταν η διαφημιστική δαπάνη των καναλιών τον περασμένο μήνα σε σχέση με τον Απρίλιο του 2014

Δημοσίευση 10:25’
αρθρο-newpost

Αυξημένη κατά 50 % ήταν η διαφημιστική δαπάνη των καναλιών τον περασμένο μήνα σε σχέση με τον Απρίλιο του 2014

Αυξημένη κατά 50 % ήταν η διαφημιστική δαπάνη των καναλιών τον περασμένο μήνα σε σχέση με τον Απρίλιο του 2014

Το έχω ξαναπεί: Η φετινή διαφημιστική αγορά δεν βοηθάει και πολύ τον θρήνο των καναλιών. Κανονικά, για να δικαιολογούνται ο κλαυθμός και ο οδυρμός τους, θα έπρεπε να είχαμε καμιά πτώση τύπου 50 %. Αντ’ αυτής ωστόσο έχουμε άυξηση 50 %, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία της Media Services. Αυτά που έδωσε στη δημοσιότητα για τον περασμένο Απρίλιο και δείχνουν ότι, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, υποφέρουν οι εφημερίδες, τα ραδιόφωνα και τα περιοδικά, ενώ τα κανάλια σφύζουν από διαφημιστική ζωή.

Προς Θεού, δεν είναι να παρασύρεται κανείς και να θεωρεί ότι η διαφημιστική δαπάνη είναι λεφτά στο ταμείο. Το διευκρινίζει άλλωστε αυτό με μια σχετική αυστηρότητα και η Media Services, προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Επειδή όμως αυτό που μετράει, μήνας μπαίνει μήνας βγαίνει, είναι η σύγκριση με το παρελθόν, τα στοιχεία είναι συντριπτικά. Όσο και να το ξεχείλωσαν τα λογιστήρια των καναλιών, όσο και να το πασάλειψαν οι πελάτες, όσο και μαγειρεύτηκαν τα νούμερα. Μια άνοδος ύψους 50 % δεν μπορεί αν αμφισβητηθεί και δεν γίνεται να μην είναι ορατή από κάθε ενδιαφερόμενο.

Πάμε όμως στα ακριβή νούμερα. Τον περασμένο Απρίλιο λοιπόν, σημειώθηκε αύξηση της τηλεοπτικής διαφήμισης κατά +49,3 % σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014. Σε διαφημιστική δαπάνη αυτό μας κάνει 71.872.975 ευρώ έναντι 48.140.034 ευρώ. Κολοσσιαία διαφορά αναμφιβόλως, όσο και αν δεν μιλάμε για είσπραξη στο ταμείο. Και σίγουρα προκαλεί μια διέγερση σιελογόνων αδένων σε κυβερνητικά στελέχη, που ονειρεύονται λαγούς και πετραχήλια από την αδειοδοτική διαδικασία.

Όσο για τα υπόλοιπα media, πήγαν όλα φούντο. Χειρότερη ήταν η απόδοση των εφημερίδων που κατέγραψαν πτώση -21,2 % (16.657.284 ευρώ από 21.139.473 ευρώ) και ακολούθησαν τα περιοδικά με -10,15 % (26,431.848 ευρώ από 29.417.062 ευρώ) και τα ραδιόφωνα με -10,11 % (6.669.707 ευρώ από 7.419.769 ευρώ). Συνολικά η διαφημιστική δαπάνη τον Απρίλιο σημείωσε άνοδο +14,62 % ενώ η άνοδος για το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους έφτασε το 12,46 %.