Η πτώση στα διαφημιστικά έσοδα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, που παρατηρείται από την περασμένη χρονιά, συνεχίστηκε και τον Μάιο που μας πέρασε. Μοναδική διαφοροποίηση, μια μικρή συγκράτηση που εμφανίζεται στην πτωτική πορεία, αν και οι ειδικοί της αγοράς συνιστούν προσεκτικές κινήσεις υπενθυμίζοντας ότι και πέρσι τέτοια περίοδο είχε παρατηρηθεί κάτι παρόμοιο. Pt;vsh

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, συνολικά σε όλα τα είδη των ΜΜΕ παρατηρείται ποσοστιαία μείωση, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2010, κατά 12,58%. Κάτι που μεταφράζεται σε μικρότερη διαφημιστική δαπάνη κατά 25,5 εκατ. ευρώ καθώς από τα 187,2 εκατ. ευρώ έπεσε στα 163,6 εκατ. ευρώ.

Τη μικρότερη μείωση, με σχεδόν μηδενική μεταβολή, εμφανίζουν τα διαφημιστικά έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών. Η οριακή μείωση φτάνει το 0,66% με τα διαφημιστικά έσοδα να φτάνουν τα 59.925.830 ευρώ από τα 59.687.868 ευρώ που ήταν πέρσι τον ίδιο μήνα.

Τα περισσότερα διαφημιστικά έσοδα τον περασμένο Μάιο συγκέντρωσε και πάλι το ΜΕΓΚΑ (20.220.450 ευρώ) μεταδίδοντας 17.814 σποτ και το μερίδιο αγοράς να φτάνει το 34,1%. Παρ' όλα αυτά το κανάλι της Μεσογείων συνεχίζει να καταγράφει ζημίες και ήδη σχεδιάζεται συμμάζεμα του προϋπολογισμού για την επόμενη σεζόν. Δεύτερος στην κατάταξη έρχεται ο ΑΝΤ1 με 16.865.031 ευρώ (16.093 σποτ) και μερίδιο 28,44% και ακολουθούν ο Alpha με 10.493.375 ευρώ (11.183 σποτ) και μερίδιο 17,7% και το Star με 8.671.263 ευρώ (14.571 σποτ) και μερίδιο 14,62%. Τα μερίδια των υπόλοιπων καναλιών είναι μονοψήφια, ενώ όλα σχεδιάζουν περικοπές καθώς εξακολουθούν να καταγράφουν ζημίες.

Τη μεγαλύτερη πτώση σε διαφημιστικά έσοδα εμφανίζουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί φτάνοντας το 31,44% (μείον 3,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρσι) καθώς από τα 11,74 εκατ. ευρώ τον Μάιο του 2010 έπεσαν στα 8,05 εκατ. ευρώ τον Μάιο που πέρασε. Βέβαια πρέπει να διευκρινιστεί ότι από τον Ιανουάριο του 2010 αποχώρησαν από τις συγκεκριμένες μετρήσεις οι ραδιοσταθμοί «Μελωδία», «Athens DJ» και «Rock FM» και από τον περασμένο Απρίλιο οι «Love» και «Happy». Ετσι, αν η σύγκριση γίνει μεταξύ των ίδιων ραδιοσταθμών η μείωση στα διαφημιστικά έσοδα είναι μικρότερη και φτάνει το 14,08%.

Σημαντική μείωση εμφανίζουν και τα διαφημιστικά έσοδα των περιοδικών (-19,36%) καθώς από τα 73,8 εκατ. ευρώ μειώθηκαν στα 59,53 εκατ. ευρώ. Μείωση, δηλαδή, που έφτασε τα 14,3 εκατ. ευρώ. Μικρότερη φαίνεται να είναι η πτώση των διαφημιστικών εσόδων στις εφημερίδες (-12,32%), κάτι που μεταφράζεται σε διαφημιστική δαπάνη μικρότερη κατά περίπου 13,2 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα των εφημερίδων τον Μάιο του 2010 έφταναν τα 49.911.784 ευρώ, ενώ τον Μάιο του 2011 δεν ξεπέρασαν τα 36.746.877 ευρώ.

ΠΗΓΗ: Ελευθεροτυπία
TAGS