current views are: 10

23 Ιουλίου 2017
Δημοσίευση13:25

Θεσπίζεται ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου

Οι ρυθμίσεις του «Ηλεκτρονικού συστήματος διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου» περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου υπουργείου ΨΗΠΤΕ

Δημοσίευση 13:25’

Οι ρυθμίσεις του «Ηλεκτρονικού συστήματος διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου» περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου υπουργείου ΨΗΠΤΕ

Οι ρυθμίσεις του «Ηλεκτρονικού συστήματος διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου», που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και θα συζητηθεί από αύριο στις επιτροπές της Βουλής, έχουν άμεσο δημοσιονομικό χαρακτήρα, καθότι αποσκοπούν, μεταξύ άλλων, στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, όπως επισημαίνουν πηγές από το υπουργείο ΨΗΠΤΕ και προσθέτουν ρυθμιστής του Συστήματος, ορίζεται ΕΣΡ, διασφαλίζοντας την ανεξαρτησία της διαδικασίας».

Το «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου» εντάσσεται στο πλαίσιο των ρυθμίσεων σε σειρά θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας των ΜΜΕ αλλά και της ενίσχυσης των προσπαθειών που συμβάλλουν στη συνολική ανάπτυξη της οικονομίας, στις οποίες προχωρά το υπουργείο με στόχο την εδραίωση της διαφάνειας προς όφελος του πολίτη, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές.

Συγκεκριμένα, η αγορά και η πώληση του διαφημιστικού χρόνου, τόσο στους δημόσιους, όσο και στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς οργανισμούς θα διενεργείται μέσω μιας πλατφόρμας που θα σχεδιαστεί, αναπτυχθεί και υλοποιηθεί από ανάδοχο που θα προκύψει από διεθνή διαγωνισμό.

Υποχρέωση συμμετοχής στο Σύστημα αυτό -μετά από ένα εύλογο διάστημα προετοιμασίας και προσαρμογής, που τοποθετείται στην 1η Σεπτεμβρίου 2018- έχουν: οι δημόσιοι και ιδιωτικοί τηλεοπτικοί οργανισμοί που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια (εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας) και εκπέμπουν μέσω επίγειου δικτύου ψηφιακής ευρυεκπομπής, καλωδιακού δικτύου ή δορυφορικού συστήματος, με ή χωρίς την καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος (ελεύθερης ή συνδρομητικής λήψης), οι διαφημιστές, οι επιχειρήσεις που μεσολαβούν για τη διάθεση του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου για λογαριασμό των διαφημιζομένων, οι διαφημιζόμενες επιχειρήσεις, καθώς και κάθε άλλος συμμετέχων στη διαδικασία διάθεσης και αγοράς τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου.

Τέλος, οι πηγές του Υπ. ΨΗΠΤΕ επισημαίνουν πως με την υιοθέτηση και λειτουργία του εν λόγω καινοτόμου συστήματος διάθεσης του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου:

– Καθίσταται απολύτως ξεκάθαρο το περιεχόμενο, οι όροι, η υλοποίηση και η εκκαθάριση των συναλλαγών που αφορούν στον τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο.

– Επιτυγχάνεται ο ακριβής προσδιορισμός της φορολογητέας ύλης και καταπολεμάται η φοροδιαφυγή.

– Ενδυναμώνεται το ουσιαστικό περιεχόμενο της αρχής της διαφάνειας των οικονομικών συναλλαγών.

– Διασφαλίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την οικονομική επιβίωση των τηλεοπτικών οργανισμών με την άμεση είσπραξη και εκκαθάριση των συναλλαγών διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου.

– Καταπολεμούνται οι στρεβλώσεις της διαφημιστικής αγοράς με τις πρακτικές των επιστροφών, των πιστωτικών σημειωμάτων, των καθυστερήσεων πληρωμών και των απαιτήσεων για παροχή ιδιαίτερα υψηλών πιστώσεων εκ μέρους των τηλεοπτικών οργανισμών.