Εδαφος κερδίζει η ενημέρωση στα ερτζιανά, αφού το γενικότερο κλίμα της κρίσης και η έντονη τρέχουσα ειδησεογραφία που αυτό δημιουργεί στην ελληνική αγορά, στρέφει το ενδιαφέρον του κοινού στα θέματα της επικαιρότητας.

Την ίδια ώρα το μέσο, μετά από αρκετό διάστημα αρνητικών επιδόσεων -όσον αφορά τον τομέα της διαφημιστικής δαπάνης- τον περασμένο μήνα κατάφερε να παρουσιάσει μια εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 21,45%.

Η ενημέρωση στο προσκήνιο

Η αύξηση του ενδιαφέροντος του κοινού για ενημέρωση σε όλα τα μέσα, καταγράφεται και στον τομέα του ραδιοφώνου, με ανακατατάξεις ωστόσο στην κατανομή των μεριδίων, πράγμα που σχετίζεται άμεσα με τη θέση που παίρνει το κάθε ραδιοφωνικό μέσο απέναντι στα γεγονότα.

Ο ΣΚΑΪ παραμένει ο αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος των ερτζιανών της Αττικής με ποσοστό ακροαματικότητας 11,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν το διάστημα από τις 11/7 μέχρι τις 28/8 - ενώ σημαντικό έδαφος σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα έχει κερδίσει ο Real Fm του οποίου το ποσοστό ανήλθε στο 7,5%, όταν πέρυσι ήταν στο 4,9%.

Σταθερή παρά τις πρόσφατες ανακατατάξεις στο εσωτερικό του, κατάφερε να κρατήσει τη θέση του ο Flash με ποσοστό 3,1%, ενώ το ποσοστό της ΝΕΤ, διαμορφώθηκε στο 1,5%.

Επισημαίνεται ότι στους υπό εξέταση μήνες, το κοινό στρέφεται, κατά κύριο λόγο, στα ψυχαγωγικά προγράμματα, πράγμα που τα προηγούμενα χρόνια, προκαλούσε σημαντικές απώλειες στα ποσοστά ακροαματικότητας των ενημερωτικών ραδιοφώνων.

Περίοδος συγκράτησης

Παρά το γεγονός αυτό, πάντως, δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές σε επίπεδο προγραμμάτων, στο μέσο, αφού η βαθιά ύφεση στην οποία έχει περιπέσει η ελληνική οικονομία και η κρίση που πλήττει το μέσο εδώ και χρόνια, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για μεγάλα ανοίγματα.

Το αντίθετο μάλιστα και σύμφωνα με τις πληροφορίες, που μέχρι τώρα υπάρχουν, οι περισσότερες ραδιοφωνικές επιχειρήσεις -όχι μόνο από το χώρο της ενημέρωσης, αλλά και από την ψυχαγωγία- προχωρούν σε κινήσεις εκτεταμένου εξορθολογισμού, κυρίως όσον αφορά τις αμοιβές, σε μια προσπάθεια συγκράτησης του κόστους λειτουργίας, αφού οι λοιπές δαπάνες, ως επί το πλείστον, στο συγκεκριμένο μέσο θεωρούνται ανελαστικές.

Όπως επισήμαναν στελέχη της αγοράς του ραδιοφώνου στη «Ν», η πολιτική αυτή αναμένεται ότι θα συνεχιστεί -ενδεχομένως και με περισσότερη ένταση, ακόμα και εάν υπάρξει βελτίωση τόσο της διαφημιστικής δαπάνης στο μέσο όσο και των εσόδων, καθ΄όλο το 2011 και το 2012, αφού η αβεβαιότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό της περιόδου. Χρειάζεται να υπάρξουν αρκετοί μήνες με θετικό πρόσημο, προκειμένου να αρχίσει να βελτιώνεται η κατάσταση.

Πάντως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της διαφημιστικής δαπάνης το τελευταίο εξάμηνο για το ραδιόφωνο και ειδικότερα η ποσοστιαία ετήσια μεταβολή από μήνα σε μήνα, από τα οποία μοιάζει η κατάσταση να παρουσιάζει βελτίωση. Αξίζει να αναφερθεί ότι η διαφημιστική δαπάνη στο ραδιόφωνο, τα τελευταία τρία χρόνια -πριν ακόμα η κρίση να πλήξει την ελληνική αγορά- παρουσίαζε σημαντική κάμψη, από μήνα σε μήνα, με άμεσες συνέπειες στο πρόγραμμα των ραδιοσταθμών και στο προσωπικό που απασχολούν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των τελευταίων έξι μηνών, από το -28,28% του Μαρτίου του 2011, η κάμψη πέρασε στο -0,10% τον Απρίλιο -βελτίωση λόγω των εορτών του Πάσχα- για να ξαναπέσει στο -14,08% το Μάιο, να περάσει στο -0,04% τον Ιούνιο, στο -7,57% τον Ιούλιο και στο +21,45% τον Αύγουστο.

Το μερίδιο των μεγαλύτερων σε ακροαματικότητα ενημερωτικών ραδιοσταθμών από τη διαφημιστική δαπάνη σε επίπεδο 8μηνου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει η Media Services, ανέρχεται περί το 30%.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr- ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - [email protected]