current views are: 1

15 Μαΐου 2014
Δημοσίευση21:30

Tα οικονομικότερα Ι.Χ. στην Ευρώπη

Το VW Polo 1.4 TDI BlueMotion και το Peugeot 308 BlueHDi FAP 120 είναι τα οικονομικότερα μοντέλα στην Ευρώπη με 3,1 lt/100 χλμ. εργοστασιακή κατανάλωση.

Δημοσίευση 21:30’
αρθρο-newpost

Το VW Polo 1.4 TDI BlueMotion και το Peugeot 308 BlueHDi FAP 120 είναι τα οικονομικότερα μοντέλα στην Ευρώπη με 3,1 lt/100 χλμ. εργοστασιακή κατανάλωση.

Το VW Polo 1.4 TDI BlueMotion και το Peugeot 308 BlueHDi FAP 120 είναι τα οικονομικότερα μοντέλα στην Ευρώπη με 3,1 lt/100 χλμ. εργοστασιακή κατανάλωση.

Με ποια μοντέλα επισκεπτόμαστε αραιότερα τα πρατήρια καυσίμων; Η εταιρεία έρευνας της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου Eurotax Schwacke συνέταξε έναν κατάλογο με τα οικονομικότερα σε κατανάλωση μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, ενώ δημιούργησε και μία δεύτερη λίστα με τα υβριδικά Ι.Χ.

Η κατάταξη βασίζεται στις εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης, οι οποίες εμφανίζουν ως γνωστόν σημαντικές αποκλίσεις στην πράξη. Παρόλα αυτά μπορούν να χρησιμεύσουν ενδεικτικά ως οδηγός αγοράς, γιατί ολοένα περισσότεροι πελάτες δίνουν προτεραιότητα στην κατανάλωση όταν αγοράζουν ένα καινούριο Ι.Χ. Εξάλλου, ακόμη και το οικονομικότερο μοντέλο μπορεί να αποδειχθεί…αχόρταγο, αν διαθέτει ο οδηγός του βαρύ δεξί πόδι. Να σημειώσουμε, ότι ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης στην Ευρώπη διαφέρει σε σχέση με άλλες ηπείρους.

Στην κορυφή της κατάταξης των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης συναντούμε τα πετρελαιοκίνητα VW Polo 1.4 TDI BlueMotion και Peugeot 308 BlueHDI 120 Stop&Start. Τα δύο μοντέλα αρκούνται σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις σε 3,1 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ. Στη λίστα Schwacke υπάρχουν συνολικά 33 επιβατηγά μοντέλα με μέση εργοστασιακή κατανάλωση κάτω από 3,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Επτά μοντέλα καταναλώνουν 3,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ., ενώ εκπέμπουν από 83 έως 85 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο διαδρομής. Πρόκειται για τα κορεάτικα Hyundai i20 1.1 CRDi, Kia Rio 1.1 CRDi, το τσέχικο Skoda Octavia 1.6 TDI Green Line, τα γαλλικά Renault Clio Energy dCi 90 Start&Stop και Peugeot 308 SW BlueHDi 120 Stop&Start και τα γερμανικά Αudi A3 1.6 TDI ultra και VW Golf 1.6 TDI BlueMotion.

Λίγο πιο ψηλά, στα 3,3 λίτρα ανά 100 χλμ., μετρήθηκε εργοστασιακά η κατανάλωση των εξής μοντέλων: Ford Fiesta Van TDCi S&S, Ford Fiesta 1.6 TDCi Start-Stop Econetic, Smart Fortwo cdi coupe, Opel Corsa 1.3 CDTI DPF Ecoflex Start&Stop, Audi A3 1.6 TDI ultra Sedan, Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive και το Peugeot 3008 Hybrid4.

Συνωστισμός παρατηρείται στην κατηγορία των μοντέλων με 3,4 λίτρα ανά 100 χλμ. μέση εργοστασιακή κατανάλωση, όπου έχουμε τα εξής αυτοκίνητα: Renault Twingo dCi 75, Citroen C3 e-HDi 70 EGS, Mini One D, Peugeot 208 e-HDi 68 EGS5 Stop&Start, Seat Ibiza 1.2 TDI CR Ecomotive, Skoda Fabia 1.2 TDI DPF, VW Polo 1.4 TDi Blue Motion Technology, Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic Start&Stop και Volvo V40 D2. Όλα τα μοντέλα που παραθέσαμε εφοδιάζονται με πετρελαιοκινητήρες!

To Volvo V60 Plug-in-Hybrid AWD Geartronic οδηγεί τη λίστα των οικονομικότερων υβριδικών μοντέλων στον κόσμο. Το σουηδικό μοντέλο καταναλώνει σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις 1,8 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ. και εκπέμπει μόνον 48 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ενώ αποτελεί ταυτόχρονα το πιο οικονομικό αυτοκίνητο παραγωγής στην Ευρώπη!

Πίσω από το Volvo κατατάσσονται τα εξής υβριδικά μοντέλα. Το τζιπ Mitsubishi Οutlander 2.0 WD Plug-in Hybrid με 2,1 λίτρα ανά 100 χλμ., το σπορ κουπέ BMW i8 (2,1 λίτρα/100 χλμ.), το Toyota Prius Plug-in και το Fisker Karma με 2,2 λίτρα/100 χλμ.

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, ο ευρωπαϊκός τρόπος μέτρησης της επίσημης κατανάλωσης ευνοεί περισσότερο τα υβριδικά μοντέλα από τα συμβατικά. Γιαυτό και η ψαλίδα μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής κατανάλωσης είναι μεγαλύτερη στα υβριδικά αυτοκίνητα!


σχετικα αρθρα